Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Det där tror jag inte stämmer. Har du någon källa?
Enligt denna källa så ska 50 av 90 masskjutningar i USA mellan 1982 och 2017, ha vita gärningsmän.
https://www.statista.com/statistics/476456/mass-shootings-in-the-us-by-shooter-s-race/
Skulle tro att det är olika definitioner av masskjutningar. Det har varit mycket fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i USA de senaste 36 åren. Skulle inte direkt förvånas om det varit fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i enstaka bostadsområden de senaste 36 åren, med tanke på brottskoncentration i svarta områden och deras fabläss för drivebys.
Troligen har de gjort någon cut-off med visst antal
döda, vilket höjer allvarlighetsgraden rätt rejält. Skulle kunna tänka mig en del annat statistiskt slirande också, men eftersom jag inte kunde hitta några källor eller definitioner kan jag inte säga så mycket om det.
Den typiska negerskjutningen är som sagt en arg snubbe som står utanför fest/skola/arbetsplats och bränner av några salvor utan att sikta på något särskilt. I de allvarligare fallen är det gärningsmän som räknar med att själva dö och dessutom är någorlunda kompetenta. Lite krasst uttalat så är vita i allmänhet avsevärt mycket kompetentare när det gäller våld än svarta, så när de väl ger sig på att döda så många som möjligt så blir utfallet mycket värre.
Statistiknördige
Steve Sailer skriver
en del om det.
Edit: Som ett exempel på hur radikalt definitionen ändrar antal masskjutningar så är här en artikel från
CNN. I standarddefintionen av masskjutning (4+ döda eller skadade) hade det skett 136 masskjutningar när artikeln publicerades. Om man uteslöt gängsskjutningar och domestics kvarstod
tre skjutningar. Då svarta skjutningar väldigt ofta torde vara gängrelaterade kommer en sådan begränsning nästan helt rensa bort svart kriminalitet. Vilket torde vara rätt intressant för alla statistiker som inte vill bli utfrusna som rasister.