2017-10-03, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hehe, för varenda artikel om ett brott startar ju inte med "Vilken färg hade GM?" på flashback? Och när det är en vit självdör tråden relativt kvickt, eller distanseras som en trasig vit man och inte ens jämförbart med normala vita. Är det en svart så är buffén dukad!

Aa, när det är en vit självdör tråden.
Samtidigt har denna tråd cirka 700 000 lästa. Vad var senaste händelse som drog så mycket folk till FB? TS gate?
Citera
2017-10-03, 15:46
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Australien är ett land med tio miljoner invånare. USA är ett land med tvåhundra miljoner invånare boende i femtio ganska självständiga stater.

USA 323.1 million (2016)
Citera
2017-10-03, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Videon filmad innifrån taxin som visar hur det skjuts från fjärde våningen är svårförklarad.

Bortsett från att den förklarats 26372 gånger här i tråden.
Citera
2017-10-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Australien är ett land med tio miljoner invånare. USA är ett land med tvåhundra miljoner invånare boende i femtio ganska självständiga stater.

Australien är ett land med 24 miljoner invånare. USA är ett land med 320 miljoner invånare boende i femtio ganska självständiga stater.
Citera
2017-10-03, 15:49
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hehe, för varenda artikel om ett brott startar ju inte med "Vilken färg hade GM?" på flashback? Och när det är en vit självdör tråden relativt kvickt, eller distanseras som en trasig vit man och inte ens jämförbart med normala vita. Är det en svart så är buffén dukad!
Håller med, fast den mest svårslagna ursäkten genom tiderna upprepas som ett mantra av vänstern; "Det var inte riktig kommunism".

Extremister är extremister.
Citera
2017-10-03, 15:50
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Videon filmad innifrån taxin som visar hur det skjuts från fjärde våningen är svårförklarad.
Nej, den är jättelätt att förklara eftersom det inte är någon som skjuter från fjärde våningen utan något helt annat som blinkar.
Citera
2017-10-03, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Man lär sig alternativ historia här varje dag. Det var alltså judarna?

Putin; 80-85% Bolsheviks Revolution were Jews.
Solzhenitsyn breaks last taboo of the revolution

Hmm..."Rense": The Jewish Role In The Bolshevik Revolution
Citera
2017-10-03, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Såg på den här videon:

https://www.liveleak.com/view?i=b97_1506931823

Att GM tog ganska långt tid på sig att ladda sina vapen. Bör man inte springa ifrån platsen när man hör att han laddar om vapnet?

Varför sitter så många kvar och vänta på att bli skjutna?

Vad hade ni gjort i samma situation?

Är rätt så lätt att säga nu i efterhand.
Dessutom tror jag ingen hör att han laddar om vapnet då GM satt på 32:a våningen ca 100m bort. Verkar inte som att han har laddat om heller då han hade fler än ett vapen (10-tal "rifles")
Vittnen har dessutom sagt att de initialt trodde att det tillhörde showen, att det var fyrverkerier någon annanstans etc. Den stora massan förstod inte att det rörde sig om skott. När skotten kom tillbaka tredje gången fanns det fortfarande folk som trodde på fyrverkerier.

Mycket alkohol på platsen också.

Sen är det inte ovanligt att folk "stelnar" till vid trauman, ligger i vår dna det där.
Så att svara på vad jag personligen gjort i samma situation är helt omöjligt då jag aldrig varit i närheten av en situation som denna.
Citera
2017-10-03, 15:53
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Såg på den här videon:

https://www.liveleak.com/view?i=b97_1506931823

Att GM tog ganska långt tid på sig att ladda sina vapen. Bör man inte springa ifrån platsen när man hör att han laddar om vapnet?

Varför sitter så många kvar och vänta på att bli skjutna?

Vad hade ni gjort i samma situation?
De tänkte väl inte tanken att skotten skulle kommit från 32:a våningen på hotellet. De trodde troligen att det var en skytt på marken och det hade jag nog också trott då. Nu är det lätt att veta att det kom uppe ifrån hotellet. Lätt att vara efterklok! Det är svårt också att börja springa igenom en folkmassa som tar betäckning, det är ju inte så att det tar bara några sekunder att tillryggalägga några hundra meter. Sedan var säkert en del av dem berusade också. Säkert hade många trampats ner och kanske trampats ihjäl om alla skulle bestämt sig för att samtidigt springa. Dock hade kanske några fler överlevt OM de hade gjort det

Jag hoppar över att gissa vad jag själv SKULLE ha gjort med det jag HADE vetat då. Nu i efterhand betydligt lättare att veta...
Senast redigerad av Mimur 2017-10-03 kl. 15:55.
Citera
2017-10-03, 15:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Är jag den enda som hoppas att han är en vänsteranhängare?

Det mest tragiska syns jag är när det egna landets befolkning blir så splittrad, att de ger sig på varann.

(skall sägas att jag tror tillsvidare att GM skulle ha pepprat även om det vore en Karl-marx festival, dvs slumpen gjorde att det blev county, tror ej på något politiskt än så länge)

Annars.., det förefaller gå lite på tomgång med information. Ingen ny presskonferens inplanerad ?
Senast redigerad av Snapcount 2017-10-03 kl. 15:56.
Citera
2017-10-03, 15:55
Medlem
Artisten lär inte ha många fans kvar efter att han kuta så fort han hörde skott
Citera
2017-10-03, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det där tror jag inte stämmer. Har du någon källa?

Enligt denna källa så ska 50 av 90 masskjutningar i USA mellan 1982 och 2017, ha vita gärningsmän.

https://www.statista.com/statistics/476456/mass-shootings-in-the-us-by-shooter-s-race/
Skulle tro att det är olika definitioner av masskjutningar. Det har varit mycket fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i USA de senaste 36 åren. Skulle inte direkt förvånas om det varit fler än 90 skjutningar med mer än ett offer i enstaka bostadsområden de senaste 36 åren, med tanke på brottskoncentration i svarta områden och deras fabläss för drivebys.

Troligen har de gjort någon cut-off med visst antal döda, vilket höjer allvarlighetsgraden rätt rejält. Skulle kunna tänka mig en del annat statistiskt slirande också, men eftersom jag inte kunde hitta några källor eller definitioner kan jag inte säga så mycket om det.

Den typiska negerskjutningen är som sagt en arg snubbe som står utanför fest/skola/arbetsplats och bränner av några salvor utan att sikta på något särskilt. I de allvarligare fallen är det gärningsmän som räknar med att själva dö och dessutom är någorlunda kompetenta. Lite krasst uttalat så är vita i allmänhet avsevärt mycket kompetentare när det gäller våld än svarta, så när de väl ger sig på att döda så många som möjligt så blir utfallet mycket värre.

Statistiknördige Steve Sailer skriver en del om det.

Edit: Som ett exempel på hur radikalt definitionen ändrar antal masskjutningar så är här en artikel från CNN. I standarddefintionen av masskjutning (4+ döda eller skadade) hade det skett 136 masskjutningar när artikeln publicerades. Om man uteslöt gängsskjutningar och domestics kvarstod tre skjutningar. Då svarta skjutningar väldigt ofta torde vara gängrelaterade kommer en sådan begränsning nästan helt rensa bort svart kriminalitet. Vilket torde vara rätt intressant för alla statistiker som inte vill bli utfrusna som rasister.
Senast redigerad av KomodoFall 2017-10-03 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in