2017-10-03, 14:36
Medlem
BushwickBills avatar
Desto fler frågetecken som inte rätas ut desto närmare min gissning på tumör tycker jag vi kommer. De andra två "diagnoserna" som är kapabla till något sådant här finns det inte några bevis för. Nihilister är ofta alldeles för narcissistiska för att bara explodera och politiska fundamentalister döljer aldrig sina motiv.

Finns det någon fjärde orsak?
Citera
2017-10-03, 14:37
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det är ju endast spekulativt. Man kan också tänka sig att SP är en kristen fanatiker som ville slå till i syndens näste... Inget tyder på det heller, liksom inget tyder på Bernie Sanders-sympatier.
Dessa teorier om att han måste vara muslim eller vänsterextremist beror på att vi befinner oss på flashback. Det är också chockerande för många på flahback att han var man och ljushyad.
Citera
2017-10-03, 14:37
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Nej jag köper inte det att IS vilt skulle ta på sig även icke-muslimers dåd. De skulle ju helt förlora trovärdighet då. Jag vill veta om det stämmer att han var konvertit.
Det är väl kanske inte så att IS officiellt tar på sig dåd till höger och vänster, för även de skulle säkert också inse att de skulle efter ett tag förlora i trovärdighet. Däremot kan ju enskilda IS-sympatisörer gång på gång säga sig föra deras talan och påstå att IS ligger bakom
Citera
2017-10-03, 14:38
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Ja, glöm IS and that shait. Skulle det ändå mot all logik vara så, så kommer CIA håla käften om det.
Tänk vilken skandal det skulle va!

Nä, gubben har spelskulder in absurdum - får "fnatt" och planerar först att hämnas "lånehajarna". Får inte tag på dom, beslutar sig för att hämnas på hela VEGAS istället.

Så han har alla vapen innan han har fått skulderna? Eller skaffade 23? vapen när han redan förlorat en jävla massa pengar?

Varför kan det inte bara vara så här att han gjorde det som en rolig grej?
Citera
2017-10-03, 14:38
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Desto fler frågetecken som inte rätas ut desto närmare min gissning på tumör tycker jag vi kommer. De andra två "diagnoserna" som är kapabla till något sådant här finns det inte några bevis för. Nihilister är ofta alldeles för narcissistiska för att bara explodera och politiska fundamentalister döljer aldrig sina motiv.
Håller med. Tumör, demens eller någon form av hjärnskada känns absolut mest troligt. Personlighetsförändring, aggressiva tendenser, oregelbundet beteende osv är ju inte ovanliga biverkningar när vi pratar hjärnskada i olika former.
Citera
2017-10-03, 14:40
Medlem
Är folk i den här tråden så jävla förvirrade att dom tror anti-trump människor per automatik är afa-sympatisörer?

En majoritet av amerikanska befolkningen ogillar trump starkt i dagsläget. Den politiska disursen har för er som glömt den förskjutits något enormt senaste året.

Det betyder att en betydligt större del av befolkningen betraktar statsmakten som ond. Jag tror att han kan ha haft ganska normala politiska åsikter men i dagsläget känt att dessa ligger allt för långt ifrån vad trump förespråkar. Med en extrem politik allieneras den breda massan och antalet potentiella motståndsmän/politiska aktivister/terrorisiter ökar markant. I alla politiska fallanger.

Antifa genomför f.ö nästan uteslutande aktioner mot nazistorganisationer och vid politiska toppmöten. Detta eftersom det av antifa anses vara tillfällen då den demokratiska processen är i fara. Någon av alla i denna tråd som skriker antifa till höger och vänster får gärna påminna mig om när antifa senast tog på sig ett dåd som innebar en annan människas död.
Citera
2017-10-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fast det är ju endast spekulativt. Man kan också tänka sig att SP är en kristen fanatiker som ville slå till i syndens näste... Inget tyder på det heller, liksom inget tyder på Bernie Sanders-sympatier.

Något udda om GM kommer nog fram snart. Homofili, pedofili eller något annat som han dolt för omgivningen. En vit man angriper inte en countryfestival som är det mest amerikanska man kan hitta om han inte hatar något den står för typ Amerika och Trump.
Citera
2017-10-03, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utsiktad
Är folk i den här tråden så jävla förvirrade att dom tror anti-trump människor per automatik är afa-sympatisörer?

Verkligen. Trump har till och med massvis av motståndare inom det egna partiet. Att ogilla Trump är inte särskilt vänster ens i USA.
Citera
2017-10-03, 14:46
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Dessa brott utförs alltid av en och samma grupp: Mangs, Breivik, Lasermannen, gärningsmännen bakom i princip alla skolskjutningar. Det handlar om autism.
Och mycket riktigt. På den enda bild som florerade igår fanns drag som mycket väl skulle kunna vara fragile-x. Mannen beskrivs mycket riktigt som en enstörning. Någonstans här borde det börja ringa en klocka för normalbegåvade. Men varför sluta där?
Nu visar det sig att pappan haft en psykopat-diagnos på 60-talet. Autism räknades just som en underdiagnos till psykopati på den tiden även i sverge. Autism hette ordagrant "Infantil psykopati".
Men det är ju mycket roligare att gå över ån efter vatten? Kanske hade mannen Aids?
Citera
2017-10-03, 14:46
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Så han har alla vapen innan han har fått skulderna? Eller skaffade 23? vapen när han redan förlorat en jävla massa pengar?

Varför kan det inte bara vara så här att han gjorde det som en rolig grej?

Han har kanske spelat för stora summor under lång tid (flera år), fått BRA KRITA från lånehajar. Han hade ju god ekonomi.
Köpt vapen under tiden, som en försiktighetsåtgärd.
Va fan vet jag.
Citera
2017-10-03, 14:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Jo, att det var en countryfestival gör det möjligt att det kan vara en bearniesupporter. Om det varit en hiphopfestival så skulle du nog se att det skulle kunna vara någon hatisk trumpsupporter.

Om det hade varit hiphopfestival så kan det fortfarande vara så att en GM drivs av att döda så många som möjligt. Det behöver inte vara att medvetet val att skjuta mot just en countryfestival.
Citera
2017-10-03, 14:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Något udda om GM kommer nog fram snart. Homofili, pedofili eller något annat som han dolt för omgivningen. En vit man angriper inte en countryfestival som är det mest amerikanska man kan hitta om han inte hatar något den står för typ Amerika och Trump.

Eller typ...mänsklighet, glädje och fest?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in