2017-10-03, 14:17
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Struntprat. Det finns en tämligen liten grupp som kallar sig Abu Sayaf som påstås svurit trohet till IS och hissat en IS flagga på en ö i södra Filippinerna. Filippinsk militär skjuter av dessa regelbundet och trycker dem tillbaka till hålen de kommer upp ur. De påstås kämpa för i första hand ön Yolo och är verkligen inte stora eller "utbredda".

Dock så är de kända för kidnappningar och sina brutala metoder att ex halshugga västerlänningar.
på 80 och 90 talet gjorde de en del räder mot andra turistöar ex ön Palawan som ligger ensligt och för sig självt västerut i Filippinerna.

Filippinerna har även en del vänster extremister som ställer till bekymmer längre in i landet.

Nyligen (i år) så hade Abu Sayaf gett sig in till några mer centralt belägna öar som Cebu och Bohol.. men rensades ut ganska så fort.

"struntprat" "tämligen liten" "Dock så är de kända för kidnappningar och sina brutala metoder att ex halshugga västerlänningar." > < kognitiv dissonans much?

Finns väldigt mycket artiklar om IS på Filippinerna och att dom har problem med dom.
Citera
2017-10-03, 14:19
Medlem
PK-befriads avatar
En genomsökning av gärningsmannens hem måste kunnat verifiera ifall han var en konvertit till islam eller inte. Media säger dock inget om det vad jag sett. De säger att "FBI inte kunde hitta någon koppling till en internationell terrorgrupp" men ifall det stämmer att han nyligen konverterat till islam så är sannolikheten hög att IS påstående om ansvar för dådet stämmer. Många måste vara intresserade av att veta detta.
Citera
2017-10-03, 14:20
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
"struntprat" "tämligen liten" "Dock så är de kända för kidnappningar och sina brutala metoder att ex halshugga västerlänningar." > < kognitiv dissonans much?

Finns väldigt mycket artiklar om IS på Filippinerna och att dom har problem med dom.
förstår inte varför man får för sig att hävda dessa saker utan att också ge länkar eller liknande till någon form av uppbackning till det du säger.
Citera
2017-10-03, 14:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
En 60+ Antifa medlem, låter sjukt troligt.

Jag tror folk greppar efter halmstrå eftersom denna skjutning inte hade något annat motiv än att personen var skadad i skallen

Mer i så fall förmodligen en lika James Thomas Hodgkinson. Samma ålder och då i så fall också en besviken Bernie Sanders supporter som gått igång på det förhöjda tonläget i den amerikanska inrikespolitiken. Val av mål var ju då åtminstone ett av de mer republikanska en Countryfestival.
Citera
2017-10-03, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Källa på detta kanske?
Det är lika allmänt känt att republikaner är i majoritet vad gäller countrymusik som att mestadels svarta lyssnar på hiphop.
Citera
2017-10-03, 14:23
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
En genomsökning av gärningsmannens hem måste kunnat verifiera ifall han var en konvertit till islam eller inte. Media säger dock inget om det vad jag sett. De säger att "FBI inte kunde hitta någon koppling till en internationell terrorgrupp" men ifall det stämmer att han nyligen konverterat till islam så är sannolikheten hög att IS påstående om ansvar för dådet stämmer. Många måste vara intresserade av att veta detta.
IS tar regelbundet på sig dåd, det ligger perfekt i deras MO att göra så. De tog väl tom på sig utöya innan allt var sagt och gjort?
Får man för sig att lita på vad IS säger utan någon som helst logisk förklaring eller något alls som pekar på det, och trots att officiella undersökande byråer säger att så inte är fallet, samt bara det faktum att en 60+vit, icke religiös Amerikan med demens helt plötsligt skulle få för sig att bli konvertit, mörda folk och sedan inte ens säga nåt om det... Då är man nog inte logiskt kritisk nog.

Någonstans måste väl ockhams rakkniv komma i spel?
Citera
2017-10-03, 14:24
Medlem
ziracorns avatar
[quote=_killah|61958539]Han var Rik.

Han hade det gott ställt, men han var en gambler. Kanske belåna han för mkt svart, och kunde inte komma ur hajens grepp...?
"Jag som hade det så bra, nu är lånemaffian ute efter mig, SATAN vad dom ska få!!!!".

Kanske långsökt, men mannen är en gåta.
Citera
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Varför överhuvudtaget släpa upp skiten. Hur är det egentligen med logiken?

Vad ska han skjuta med? Efter 50 patroner måste pipan vila, kylas av. Han hade säkert 5000 patroner. Han måste rotera mellan vapnen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
IS tar regelbundet på sig dåd, det ligger perfekt i deras MO att göra så. De tog väl tom på sig utöya innan allt var sagt och gjort?
Nej det gjorde de inte. Möjligtvis al qaida, men det har jag inget minne av.
Citera
2017-10-03, 14:25
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Får man för sig att lita på vad IS säger utan någon som helst logisk förklaring eller något alls som pekar på det, och trots att officiella undersökande byråer säger att så inte är fallet, samt bara det faktum att en 60+vit, icke religiös Amerikan med demens helt plötsligt skulle få för sig att bli konvertit, mörda folk och sedan inte ens säga nåt om det?

Någonstans måste väl ockhams rakkniv komma i spel?
Nej jag köper inte det att IS vilt skulle ta på sig även icke-muslimers dåd. De skulle ju helt förlora trovärdighet då. Jag vill veta om det stämmer att han var konvertit.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad

Samtidigt lär väl FBI mena att det inte finns/fanns några kända kopplingar, men de lär knappast vara klara med analyserna av vad som hittats i GM:s hem. Där kan det väl mycket väl framkomma båda kopplingar till andra, oavsett vilka de må vara, samt annan information som gör att GM:s motiv klarnar.
Citera
Medlem
https://www.liveleak.com/view?i=378_1506956902

14:15 in i klippet nämner de en strobe light i ett fönster på Mandalay Bay
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in