2017-10-03, 13:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Aftonbladet som i sin tur refererar Washington Post:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d62Ej/modifierade-vapen--for-att-skjuta-snabbare

Att polisen nämner en AK47 men skulle utelämna att nämna en M60 om där funnits en sådan ser jag som väldigt osannolikt.

Ja, det låter konstigt. Å andra sidan litar jag inte på media. Aftonbladet citerar en amerikansk tidning, som i sin tur "enligt uppgift" fått höra att ett av de övriga 22 vapnen som återfanns var en AK47. Står inget om att uppgiften kommer från polisen. Intressant är också vilka de övriga 22 vapnen var för något eller hur? Vad monterar man vanligen för vapen på stativ?

Det står också att skjutavståndet från skytten till området där folk blev träffade var cirka 500 yards, alltså cirka 450 meter. Vi börjar då röra oss utanför aktiv kill range för en AK47a skulle jag vilja säga.

Långa skottserier (cirka 100 skott vardera), sedan en längre tids uppehåll därefter ny lång skottserie, långt skjutavstånd, stativ och ganska långsam automateld. Knappast någon k-pist i alla fall...
Citera
2017-10-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Gick in, hittade inget. Direktlänka tack?

Höger sida "Här hyllar vänstern massmordet på "vita Trump-anhängare" i Las Vegas" 16.38
Citera
2017-10-03, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Varför verkar vissa personer utgå från att varje attack som sker i världen är en false flag av något slag?

Som att det inte finns tillräckligt med idioter på den här planeten för att begå hemska handlingar utan att det iscensätts av CIA med hjälp av crisis actors osv.

De kan helt enkelt inte acceptera det.

Jag skulle kunnat skriva det i finare och mer inlindade ordalag men det är så det är plain and simple.

De kan inte acceptera att verkligheten är kantad av saker de inte kan kontrollera och definiera.
Citera
2017-10-03, 13:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixxing
Ska jag behöva förklara för dig att ljud färdas långsammare än ljus? Om du omedelbart hört ljuden samtidigt som ljusblixtarna hade det brytit mot fysikens lagar...
Hur långsamt färdas ljud i din värld?
Citat:
Förklara istället hur två för varandra okända människor får med samma "strobljus" medans skottljuden hörs tydligt (från mycket närmare håll?
Är det svårt att förklara, tycker du?

Hmmm, låt mig prova: Stroben blinkar hela tiden.

Nej, det var ju jättelätt.
Citera
2017-10-03, 14:00
Medlem
Utdodochforkastads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Varför verkar vissa personer utgå från att varje attack som sker i världen är en false flag av något slag?

Som att det inte finns tillräckligt med idioter på den här planeten för att begå hemska handlingar utan att det iscensätts av CIA med hjälp av crisis actors osv.

För att dom helt enkelt inte går utanför ytterdörren, och lever världen genom en skärm.
Sen är det skönt och bekvämt för dom att distansera sig och inte förstå allt hemskt som händer där ute i den riktiga världen. Blir automatiskt så att man säger att det inte har hänt helt enkelt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
De kan helt enkelt inte acceptera det.

Jag skulle kunnat skriva det i finare och mer inlindade ordalag men det är så det är plain and simple.

De kan inte acceptera att verkligheten är kantad av saker de inte kan kontrollera och definiera.

Men vissa människor accepterar att 600c varma eldar på några få våningar kan få byggnader i stål och betong att pulvriseras på 11 sekunder... Vilka tror du är klokast?
Citera
Medlem
RonPaul2008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
"What did your brother do for his living?
He went to collage, he had a job , he sold apartments."

Märkligt att så lite om hans yrkesliv kommit fram.
Bara ETT känt jobb och bara under TRE år???

Han jobbade på det som skulle bli Lockheed Martin mellan 1985 och 1988. Lockheed Martin utvecklar stridsflyg, vapen et.c. Vad killen jobbade med vore intressant att veta för något stämmer inte här.
Citera
2017-10-03, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Hur långsamt färdas ljud i din värld?

Är det svårt att förklara, tycker du?

Hmmm, låt mig prova: Stroben blinkar hela tiden.

Nej, det var ju jättelätt.

På klippet Firewire använder som "bevis" på "inget ljud" hör du överhuvudtaget någon av dom 1000tals människorna som står några meter framför kameran? Hör du musiken ur dom jättelika högtalarna? Hur ska du då kunna höra automateld från flera hundra meter bort?
Citera
2017-10-03, 14:03
Medlem
Vad lagen säger och hur många och eldkraftiga vapen som finns hos psykiskt störda, Islamister eller mångkriminella är två totalt olika saker.
I USA, så finns det mellan de enskilda stater obefintliga gränskontroller. Varje stat har sina egna vapenlagar framröstade av självständiga medborgare.
Om en stat har hårda restriktioner på lagliga vapen, så påverkar det enbart vapeninnehavet för de medborgare som arbetar så hårt att de inte hinner resa med bil eller prata med kompisar som reser med bil. Max några ofarliga procent av befolkningen.

I Sverige så har vi lika obefintliga gränskontroller sen 30 år och dessutom rea på hela containers med militära vapen efter krigen på Balkan. Mycket, mycket låga straff. Militära sprängmedel exvis handgranater är inte ens straffbart att föra in.
Vinsterna att ta in stora mängder automatvapen i Sverige är gigantiskt mycket större än mellan stater i USA, risken för upptäckt obefintlig samt straffen en mikroskopisk bråkdel av de i USA.

Medans förorterna bågnar av vapen, ammunition och sprängmedel så tror Media-Sverige att en politisk kontroll av sportskyttar och jägare skulle minska risken för skjutningar i förorterna...
(Alla måste då bevisa att de är S, V, Fi, eller Mp...)

Skurkar bryr sig bara om risken för upptäckt och de verkliga straffen inte om det står i en paragraf någonstans att "det är nämligen faktiskt inte tillåtet att inneha vapen".
Det är bara laglydiga arbetande och skötsamma människor som bryr sig om lagtexten.

Amerikaner sätter sig in erfarenheterna som finns när olika stater har gått åt båds hållen. Dels från vapenförbud, dels till vapenförbud. Det är därför de röstar som de gör.
Dessa erfarenheter har PK-media i Sverige inte den blekaste aning om....
De tror att om någon sa att "man får faktiskt inte inneha vapen", så skulle skjutningarna i USA upphöra..
Citera
2017-10-03, 14:03
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ska jag behöva förklara för dig att ljud färdas långsammare än ljus? Om du omedelbart hört ljuden samtidigt som ljusblixtarna hade det brytit mot fysikens lagar... Förklara istället hur två för varandra okända människor får med samma "strobljus" medans skottljuden hörs tydligt (från mycket närmare håll?
Det är INGET ljud i min länk, under 8 sekunder. Du får mer än gärna försöka förklara det. Skulle det ta 8 sekunder för ljudet att komma in? Är de ett 20tal mil bort och filmar?

Dina länkar är skotten från 32a våningen, med folk som misstar en blinkande lampa i samband med dessa skott. Att de låter olika är för de är i den första ett par hundra meter ifrån och i den andra rakt under hotellet. Logiskt och enkelt, men förmodligen inte kittlande nog för Dunning-krueger offer som dig.
Citera
2017-10-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Han jobbade på det som skulle bli Lockheed Martin mellan 1985 och 1988. Lockheed Martin utvecklar stridsflyg, vapen et.c. Vad killen jobbade med vore intressant att veta för något stämmer inte här.

Enligt uppgifter tidigare i tråden var han revisor på ett dotterbolag så det har nog ingen relevans för detta fall.
Citera
2017-10-03, 14:04
Medlem
Citat:
Ska jag behöva förklara för dig att ljud färdas långsammare än ljus? Om du omedelbart hört ljuden samtidigt som ljusblixtarna hade det brytit mot fysikens lagar... Förklara istället hur två för varandra okända människor får med samma "strobljus" medans skottljuden hörs tydligt (från mycket närmare håll?

Hur ska du ha det? Om skotten hörs tydligt från närmare håll pratar vi knappast om en ljudfördröjning på sekunder. I videon från bilen är blinkadet inte särskilt långt borta. Ljud färdas med 340m/s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in