2017-10-03, 12:54
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigturk
https://youtu.be/biqql4js8lo

Han får tipset direkt från en ur swat teamet

Jag tror helt enkelt att han ljuger.
Citera
2017-10-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Nja, skotten från suiten kan inte ha genererat eko från hotellets flyglar, det är bara det mindre sidorummet som kan ha genererat ekon, men då ska ju ekot haft samma frekvens och inte ändras, vilket man hör och ser på en spektrumbild att det även diffar frekvensmässigt, så jag är av åsikten att det är 2 samtida automatgevär som ger eldgivning med olika intervaller i varandra med div uppehåll.

https://goo.gl/maps/bXUtmUKUYb22

Nej precis vad jag menar. Det är sidorummet som kan ge eko från den sydostliga flygeln, inte suiten. Kolla placeringen av rum här: https://www.nytimes.com/interactive/2017/10/02/us/mandalay-bay-vegas-shooting.html

Det finns två frekvenser att hålla reda på här. Dels ljudfrekvensen. Och att en sådan ändras och blir dovare av ett eko är välkänt. Jämför ljudet med en åskblixt och dess eko. Det beror på dispersion och attenuation. Hittar denna länk som förklarar https://www.quora.com/Is-it-common-for-the-pitch-of-an-echo-to-change

Sen skottfrekvensen, eller repetionshastigheten. Och den ändras inte vid ett eko. Och såvitt jag kan bedöma håller ekot och direktljudet samma repetitionshastighet.
Citera
2017-10-03, 13:00
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Jag hittade skytten i en infowars video. Är inte det här skytten så säg !?
https://youtu.be/pZvbA4vnhtw?t=193

Citat:
Enligt Alex Jones källor så sköts han av swat teamet, och att de hittade antitrump lektyr och antifa grejer

Nä inte likt och varför släpa med antitrump lektyr och antifa grejer till hotellet om han hade så mycket annat att pyssla med . Motiverande runk-lektyr ?

Från Svd:

"Offentliga handlingar visar inte på att han var i ekonomisk knipa och hans bror, som pratade med reportrar utanför sin bostad i Florida, säger att om så var fallet skulle familjen ha hjälpt honom.

Han hade inga särskilda kopplingar till religion eller politik. Han brydde sig inte om något sådant, säger brodern, som inte hade pratat med honom på sex månader.

– Han var en man som hade pengar. Han åkte på kryssningar och spelade, tillägger han."

False flag eller så var han helt enkelt bara uttråkad !
Citera
2017-10-03, 13:00
Medlem
stenbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AverageWhiteMan
Länka gärna till någon.
https://www.youtube.com/user/TheAlexJonesChannel/featured den räcker
Citera
2017-10-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Det är ingen poäng med ljuddämpare om man skjuter höghastighetsammunition, tex 5.56 Nato. Ljudbangen väsnas fullt tillräckligt.

Det är inte kalibern som avgör om kulan lämnar loppet i överljudshastighet utan laddningen. Har själv skjutit subsonic i 5.56 och grövre kaliber det smäller inte mycket mer än en luftpistol.
Det finns även ett antal strategiska fördelar med ljuddämpare, bland annat eliminering av mynningsflamman, vilket gör skytten svårare att lokalisera eftersom ljuder har en fårmåga att studsa och eka.
Citera
2017-10-03, 13:05
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Nä inte likt och varför släpa med antitrump lektyr och antifa grejer till hotellet om han hade så mycket annat att pyssla med . Motiverande runk-lektyr ?

Från Svd:

"Offentliga handlingar visar inte på att han var i ekonomisk knipa och hans bror, som pratade med reportrar utanför sin bostad i Florida, säger att om så var fallet skulle familjen ha hjälpt honom.

Han hade inga särskilda kopplingar till religion eller politik. Han brydde sig inte om något sådant, säger brodern, som inte hade pratat med honom på sex månader.

– Han var en man som hade pengar. Han åkte på kryssningar och spelade, tillägger han."

Tror på hämnd mot mänskligheten. Det är nog inte lätt att bli uppfostrad av en psykopat. Det sätter nog vissa spår.

Sedan om det hade funnits uppenbara motiv hade man nog släppt det nu. Förmodligen finns det inte och man måste gå igenom hans liv för att hitta något.
Citera
Medlem
Citat:

Från Svd:

Håller med dig. Det är mycket märkligt.

Det kan också vara en 1 generationens satanisk super soldat som har aktiverats för att ge vapenlags lobbyisterna en chans att ta vapnen. Så att FEMA får det lite enklare att rada upp folk.
Då har han aktiverats via telefon. Skulle vara väldigt intressant att se vem som ringde hans mobil innan avfärd till hotellet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vi har ju bland annat han som sköt ihjäl en massa människor i en biograf i USA, bombdådet i Finland för ≈15 år sedan och massakern i München för något år sedan. Kanske inte tillställningar i formen av offentliga arrangemang, men det är ju också vid arrangemang som det finns flest människor tätt. Det kan ju vara därför som han valt det. För terrorister däremot kan det ju tjäna ett dubbelt syfte, och att det är offentligt blir ett mål i sig.

Kanske kan man jämföra dådet med piloten som för något år sedan kraschade in i en bergvägg, och tog något hundratal personer med i döden?

En tanke. Hade gubben fått besked om att han var sjuk/döende? Därav denna destruktivitet.
Citera
2017-10-03, 13:07
Medlem
Allt pekar mot att vi har att göra med en såkallad "satanic super Soldier" som har aktiverats via telefon eller ljudsignal.
Citera
2017-10-03, 13:13
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Från Svd:

– Han hade inga särskilda kopplingar till religion eller politik. Han brydde sig inte om något sådant, säger brodern, som inte hade pratat med honom på sex månader.

Eller så hade brodern helt enkelt inte så bra koll på GM som han vill göra gällande.

Känns som att eventuella motiv först kommer att klarna när polisen väl rotat igenom GM:s tillhörigheter, hur lång tid det nu tar.
Citera
2017-10-03, 13:13
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaskrens
Förstår hur du menar och jag håller väl med om ditt argumenterande på ett sätt.
Men jag kan tycka att det är lite väl hårt att säga att någon har ett osunt synsätt på vapen för att man vill ha ett helautomatiskt.

Som vi är överens om så är användningen för det rättså liten för gemene man. Men vad gör det egentligen?
Intresset och nyfikenheten kan man väl ha utan att vara rent rubbad? Även om det inte avser just självförsvar.

Då borde det även anses osunt att ha exempelvis ett hundratal vapen i sitt ägande även om dessa inte är automatiska? Eller blir det en helt annan sak bara för det?
Jag själv är den typen av människa som gärna hade haft ett stort antal vapen, av alla de sorter pga mitt stora intresse för det. Tyvärr har jag inte ett enda utan bara ett stort antal böcker om vapen. Men i vissa fall så hade nog folk gått säkrare om jag haft vapnen i min samling istället för att babbarna i Malmö ränner runt med dem.

Och de mentalt osunda människorna du menar, hade ju funnits kvar även om man reglerade bort automatvapen för vanligt folk. Och jag tror att de hade fått tag i automatvapen ändå. I Sverige räcker det med ett varv på möllan för att komma över en k-pist eller en ak-47 så du kan ju själv tänka dig hur lätt det är i Usa.

Jag tror att det hade blivit värre om man förbjöd det helt. Precis som med annat.
Då är där istället ”gäng” och ”kretsar” som hade tjänat bra med stålar på att förse de mentalt osunda människorna med vapnen.
Utan att staten kan kontrollera vem som köper vad och var. Lite grann som i Sverige.
Jag tycker kanske det är en aning meningslöst att ge sig in i diskussionen om vilken individ som inte är bindgalen, och därför drabbas synnerligen hårt och orättvist av ett förbud. Det resonemanget kan man i så fall dra in absurdum med vad som helst. Jag är en ansvarsfull och laglydig person. Ska inte jag få flyga ett jetplan utan certifikat? Ska just jag drabbas för att det finns knasbollar som inte borde få flyga jetplan utan certifikat? Etc.

Sen vet jag inte om jag håller med om att det blir bättre av att öka chansen för knasbollar att få tag på automatvapen genom att göra det lagligt. Att folk tjänar pengar på att sälja vapen är illegalt är inte problemet man försöker komma åt med ett förbud.
Citera
2017-10-03, 13:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Vi har ju uppggifter på att det var en AK47 som var stativmonterad:

Jag kan inte tänka mig M60 med patronbälte. Jag tycker inte det låter alls som en KSP på filmerna och dessutom tror jag andelen döda i förhållande till skadade skulle varit klart högre med så tung kaliber.

Eldhastigheten stämmer bättre med AK47, men varifrån finns uppgifterna kring att det var en sådan som var stativmonterad? Den skottserien man hör i början precis när skjutningen kommer igång, först som en kort eldskur, ungefär som ett test. Därefter ihållande eldserie på uppåt 100 skott.

7,62*51 som en M60 tar är dessutom inte någon superkraftig patron, utan en väldigt vanligt förekommande kaliber i såväl militära som i civila jaktvapen. Eftersom skytten besköt området snett uppifrån sidan tror jag att samma kulor kan ha slagit in genom flera kroppar eftersom folk stod så tätt. Det driver säkerligen också upp dödstalen. Jag har ganska svårt att bedöma hur kraftig kaliber det är enbart på ljudfiler, eftersom det beror på så mycket. Mikrofonens beskaffenhet, akustiska förhållanden m.m. Något som man däremot hör tydligt är eldhastigheten. Den är inte speciellt hög.

Tycker det finns mycket som stämmer:

En M60 har en eldhastighet på 550 kulor/minut. Det finns uppgifter som talar om 9 kulor per sekund.
9*60=540.

Polisen har talat om stativ. En M60 monteras med fördel på stativ.

En M60 matas med 100-skottspatronband. Det var cirka 100 skott mellan omladdningarna.

Finns visserligen fler vapen som har ungefär den eldhastigheten, men inte så vanligt förekommande med 100 skottsmag.

Mannen var enligt uppgift rik. Han ville troligen göra något spektangulärt och gå till historen. Senaste tiden ska han skaffat sig en mängd vapen. Han bodde i rummet i dagar innan attacken. Det fanns gott om tid för förberedelse. Vapnet hade han lätt smugglat in i rummet i en stor resväska med hjul på.

Tror inte hans huvudvapen var någon simpel AK47. Inte alls faktiskt. Skjutavståndet var ju relativt långt och en AK47a är mer som en trimmad k-pist i jämförelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in