2017-10-03, 11:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det har ju rapporteras att man kunde gå på hennes profil. Detta innebär att hennes profil togs bort efter att hennes namn dök upp i nyheterna. Då är det väl ganska uppenbart att hon blev uppringd/hennes fb-profil blev "spammad" oavsett var hon befann sig - hela världen kunde ju plötsligt hennes namn. Inget konstigt med det.

Och polisen/FBI har väl sagt att de inte tror att hon var på något sätt involverad?

Okej. Då så. Trodde att hennes profil var borta redan innan hennes eller SP:s namn var ute.
Citera
2017-10-03, 11:25
Medlem
Varför e folk förvånade när sånt här händer varje månad i USA, inget nytt direkt. Sen är det sjukt att den här tråden har vuxit så snabbt på 1dag
Citera
2017-10-03, 11:27
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Varför e folk förvånade när sånt här händer varje månad i USA, inget nytt direkt. Sen är det sjukt att den här tråden har vuxit så snabbt på 1dag

Tror helt enkelt det beror på att vi i tråden har missat de masskjutningar med 50+ döda som skedde i USA i exempelvis i augusti och september. Därav intresset.
Citera
2017-10-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Med tanke på vapnen som användes och hur långe han sköt så tycker jag att antalet döda är lite lågt.
Inte så att jag önskar det det vore större för fler kommer med all sannolikhet att avlida på sjukhuset, men eftersom han var en van skytt borde han väl kunnat döda fler?

Läste någonstans att hans pappa var psyksjuk och hörde sedan brodern säga att det inte fanns något som helt skumt i deras familj. Är det inte relevant att man har psykiskt dåliga gener i familjen?

Hans pappa var en av de 5största bank rånarna i USA på 60-talet. Big Daddy kallades han för. Väl respekterad
Citera
2017-10-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Då så. Trodde att hennes profil var borta redan innan hennes eller SP:s namn var ute.

Nej hennes facebooklänk postades här timmar innan hennes profil försvann på facebook.
Citera
2017-10-03, 11:29
Medlem
Citat:
Yes de är allmänt känt att de dödas 60 st och skadas över 500 st pga galningar per månad i USA...
Citera
2017-10-03, 11:29
Medlem
Citat:
Hans pappa var en av de 5största bank rånarna i USA på 60-talet. Big Daddy kallades han för. Väl respekterad

På vilket sätt är det viktigt i det här sammanhanget?
Citera
2017-10-03, 11:31
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Lägg ner nu (speciellt dina jävla attityd)
Gårdagens länk igen, det var 2 olika rum. https://www.pixeltopic.com/image/vfibsztiyakbsrw/
Vista suit är sydöst-fel flygel.

Jag köper det du säger. Men polisen har fortfarande meddelat att han bara hade 1 rum.

En aktuell floorplan med utmarkerade rum hade varit bra. Tyvärr verkar det omöjligt att hitta.
Citera
2017-10-03, 11:37
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut-justice
Lägg ner nu (speciellt dina jävla attityd)
Gårdagens länk igen, det var 2 olika rum. https://www.pixeltopic.com/image/vfibsztiyakbsrw/
Vista suit är sydöst-fel flygel.

Vill dock tillägga att den där floorplanen du visar är från de Exklusiva toppvåningarna 61 och 62. Dessa kan se annorlunda ut längre ner i hotellet.
Citera
2017-10-03, 11:37
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Frågor angående kvinnan han bodde med:

1. Hon ska befinna sig utomlands. Vet vi i vilket land?

2. När (hur långt efter skotten) raderades hennes Facebookprofil?

1) Filippinerna enl uppgift. Alltså mycket möjligt att han skickade pengar till henne, om den uppgiften nu stämmer. Hon är dock inte filippinsk, uppvuxen i Australien med indonesiskt ursprung.
2) Vet inte exakt klockslag, men kring 12 svensk tid - jag han in och titta på profilen någon gång mellan 10:30 och 12.

Edit: Nya fakta ang att hon var i Tokyo som jag hade missat. Är den där penningtransaktionen till Filippinerna bekräftad? Kan hon ha varit där och rest vidare till Tokyo?
Senast redigerad av mmmkay 2017-10-03 kl. 11:54. Anledning: Nya fakta, hade missat det där med Tokyo.
Citera
2017-10-03, 11:38
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Jag köper det du säger. Men polisen har fortfarande meddelat att han bara hade 1 rum.

En aktuell floorplan med utmarkerade rum hade varit bra. Tyvärr verkar det omöjligt att hitta.

Det fanns en floorplan som raderades dagarna innan attentatet, se mitt förra inlägg:
(FB) Masskjutning i Las Vegas - minst 50 döda (2017-10-01)
Sen kan man bara spekulera varför, därför sökte jag grävhjälp i detta...
Citera
2017-10-03, 11:39
Medlem
Newcastle76s avatar
Så många olika uppgifter om händelsen och man kan verkligen bli foliehatt för mindre.

* Gärningsmannaprofilen är verkligen inte typisk, finns ingen logisk förklaring. "Ensamvarg" låter väldigt krystat.
* Ett massmord som planerats under lång tid med bokning av 2(?) rum på Mandalay och införskaffandet av 23 vapen varav vissa var modifierade.
* Vissa menar att minst 2 automatvapen avfyrats samtidigt, märkligt med tanke på Paddocks ringa vapenvana.
* Varför avfyra från 2 olika platser? Vad är målet, att döda så många som möjligt eller vissa ur publiken? Varför kikarsikte?
* Sydamerikansk kvinna skriker "You are all going to die" 45 minuter innan dådet.
* Olika uppgifter avseende polisens/SWATs intåg i hotellrummet. CNN informerar att SWAT stormar rummet 1,5 timmar efter att första skotten hörs. Under hur lång tid skjuter man mot publiken, 5-10 minuter? Isf tar det över en timme innan man hittar Paddock.
* Vissa uppgifter gör gällande att Paddock är AFA anhängare och hatar Trump och hans supportrar. Skulle kunna vara en logisk förklaring då publiken bestod till 99% av rednecks.

Traditionell media utelämnar uppgifter, Alternativ media levererar konspirationer - Själv är man förvirrad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in