2017-10-03, 04:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majeztic
När polisen fick rapporter om fler aktiva personer så tog man det på högsta allvar och agerade således med flera team på hotellet när det genomsöktes.

Ja absolut, det är klart att insatsen måste vara inställd på att det finns fler hot, men vi som åskådare behöver inte ha det tankesättet.

Efter ha följt liknande händelser i realtid som detta dygn så har jag observerat att det alltid kommer in liknande uppgifter i inledningsskiftet som sedan justeras ner.
Citera
2017-10-03, 04:55
Medlem
Pungsvings avatar
Det handlade inte om prickskytte. Han befann sig i ett höghus intill en yta stor som en fotbollsplan full med folk. Det är bara att braka på. Gator fulla med rullande bilar runt om. Allting är en måltavla.
Citera
2017-10-03, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är lite skiljaktigheter i vittnesmålen i Palmemordet med.

Ja alltså vittnesmål är dokumenterat väldigt opålitliga, folk upplever saker så olika. Och i det här fallet skjuter någon på dom vi lyssnar på, därför ska man ta allt som sägs och förstå situationen det sägs i.
Citera
2017-10-03, 05:04
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Det handlade inte om prickskytte. Han befann sig i ett höghus intill en yta stor som en fotbollsplan full med folk. Det är bara att braka på. Gator fulla med rullande bilar runt om. Allting är en måltavla.

lite som att fiska i ett akvarium, med dynamit.
Citera
2017-10-03, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Brandvarnarna satte igång vilket ledde dem till hans rum.

Jag undrar varför inte fler medier går ut med alla betacuckfaggots största fan Dan Blizzerian, alla betacuckfaggots har denna mannen som sin största idol. Han som såg "hjärnor flyga" och sedan sprang därifrån samtidigt som han identifierar sig som en supertränad militär.
Hah vad skulle han annars göra, enligt dig? Hur ska han skydda sig mot pistolskott från ett hotellrum?
Senast redigerad av sb23 2017-10-03 kl. 05:47.
Citera
2017-10-03, 05:10
Medlem
Pungsvings avatar
Jag irriterar mig på svenska medier som skriver att han hade en vapengömma i sitt hus. Amerikaner har inte vapengömmor. Det är lagligt att äga och bära skjutvapen. De flesta delstater registrerar inte vad man har. Man kan ha 1000 gevär hemma om man vill. Ingen bryr sig.
Citera
2017-10-03, 05:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag irriterar mig på svenska medier som skriver att han hade en vapengömma i sitt hus. Amerikaner har inte vapengömmor. Det är lagligt att äga och bära skjutvapen. De flesta delstater registrerar inte vad man har. Man kan ha 1000 gevär hemma om man vill. Ingen bryr sig.

Japp men dessa var gömda!
Citera
2017-10-03, 05:18
Medlem
Reagerar lite på att media nu skriver om att "Nevadas vapenlagar är bland de mest liberala", precis som att det var en nyhet... Media verkligen mjölkar så gott det går, på bekostnad av människors liv... Smaklöst!!

HD/Sydsvenskan: https://www.hd.se/2017-10-02/nevadas-vapenlagar-bland-de-mest-liberala
Citera
2017-10-03, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Reagerar lite på att media nu skriver om att "Nevadas vapenlagar är bland de mest liberala", precis som att det var en nyhet... Media verkligen mjölkar så gott det går, på bekostnad av människors liv... Smaklöst!!

HD/Sydsvenskan: https://www.hd.se/2017-10-02/nevadas-vapenlagar-bland-de-mest-liberala

Det hör ju till nyheten hur vapenlagarna ställs mot att han hade så många vapen.
Citera
2017-10-03, 05:32
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Det hör ju till nyheten hur vapenlagarna ställs mot att han hade så många vapen.

Svensk media vill att amerikanerna avbeväpnas, som svenskarna är, så de lättare kan sparkas runt av maktfullkomliga politiker.
Citera
2017-10-03, 05:48
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil

Det är väl inte speciellt konstigt att media informerar om hur vapenlagarna ser ut i ett samhälle där en person precis har skjutit ned en jäkla massa människor samt ägde massa vapen? De flesta svenskar har ingen aning om i vilka delstater det är tillåtet med vad.
Citera
2017-10-03, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
...
Och hur många av er har själva skjutit ihjäl 59 personer?

Ingen av er. Tack och lov.

Hur vet du det? Jag skulle tippa på att det finns minst en IS krigare som återvänt till Sverige efter ett massmord i ME.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in