2017-10-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Skjuta oskyldiga är väl deras grej?

Att det verkar vara fler skyttar tyder också på terrorism, snarare än en enskild knäppis
Du verkar inte veta vad terrorism är för någonting.
Citera
2017-10-03, 01:30
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Du är onödigt kryptisk. Jag tänker inte bemöda mig med att fråga vad du menar hela tiden. Vill du inte säga vad du baserar dina teorier på så är det din förlust.

Och ja, jag ser inte hur "Han har jobbat på ett säkerhetsföretag" skulle vara ett motiv för att döda folk. Det kanske kan förklara var han fått sina vapen ifrån, men inte varför han gjorde som han gjorde.

Jag tror att utvidgat självmord, kanske triggat av spelskulder, är det rimligaste motivet just nu. Var han har fått sina vapen ifrån är inte ens ett motiv.

Motiv:

https://www.synonymer.se/sv-syn/motiv

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Du tycker det är irrelevant att han jobbat på världens största försvarsindustriföretag ?

Att han jobbade TRE år som revisor 1985-1988 på ett företag som köptes upp av Lockheed?
Han fick nog rabatt på deras stridsflygplan.

Edit:
Vad jag älskar med Flashback: att känna mig smartare än jag är.
Jävligare att komma tillbaka på jobbet och ner på jorden.
Senast redigerad av flashforward 2017-10-03 kl. 01:35.
Citera
2017-10-03, 01:30
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Bara jag som känner doften av staged:at lång väg?

Du har helt rätt. Detta är med stor sannolikhet en false-flag. Tyvärr så har dom som anordnat det lyckats som vanligt med att få de flesta människor hysteriska och tappa fattningen istället för att fokusera på vad som verkligen hänt och tänka logiskt.

Om en skytt skjutit ihjäl 59 personer och skadat 547 personer, borde det inte finnas en enda video där gärningsmannens mynningsflamma syns?

Borde det inte finnas videos där någon träffas av någon kula?
Som vanligt i dessa false-flag-attentat så springer "civila" runt med påstådda skadade istället för att lägga in dom i en ambulans.

Gärningsmannens "bror" är en av de sämsta skådespelarna som skådats. Det är 3-4 st som varit med i skjutningen som intervjuas men knappt kan hålla sig för skratt och fnissar till flera gånger.

Var är de 59 sönderskjutna kropparna?

Var är är allt blod efter att en skytt skjutit ihjäl 59 personer och skadat 547 personer?

Det är inhyrda crisis actors som låtsas vara skadade, bär runt på varandra och försöker skapa panik bland de vanliga besökarna. Det finns ett flertal företag som anordnar liknade saker t.ex. crowdsondemand.com, Serco är ett annat företag att hålla ögonen på.

Ljudet från skotten kommer troligtvis från högtalare utsatta runt området. Såna som används vid militär träning där soldaterna ska få uppleva hur det är att vara i skottlinjen innan de skickas på utlandsuppdrag.
Senast redigerad av Jadulillaluring 2017-10-03 kl. 01:34.
Citera
2017-10-03, 01:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Som sagt Lockheed Martin är världens största, dom jobbar med CIA, NSA, Pentagon you name it. Det är helt klart ett intressant sidospår om man är lite insatt i det.

Fast det kanske inte är mer relevant än att han inte fått vara kvar om de exempelvis outsourcat verksamheten han jobbade i? Hans tjänst kanske heller inte var av någon särskilt strategisk relevans?
Citera
2017-10-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Kathy Griffin heter hon

Men jag menar något annat. Vi vet ju inte än om han var politiskt motiverad, just nu så verkar det bara vara som att han var en vanlig snubbe som ville döda lite folk, och jag tycker det är extra läskigt eftersom det inte finns något man kan göra åt det

Jo ifall han var en vanligt snubbe så är det läskigt absolut, och vi får säkert mer svar på hans motiv imorgon hoppas jag. Rent praktiskt så finns det väl lite att göra, man kan ju begränsa deras möjlighet med vapen. Men det är inte amerikanarna så intresserade av, och vansinnesdåd går att utföra med andra medel som dödar ännu fler, som exempel har vi fordon rakt in i folksamlingar, knivdåd o.s.v.

Som flera tidigare påpekat så hade vi Charles Whitman som har en hel del gemensamt med den här gubben. Och han hade som du säkert känner till en hjärntumör.
Citera
2017-10-03, 01:33
Medlem
Det finns forskning som tyder på att brottsligheten hos vissa personer sitter i generna:

Citat:
I en gigantisk studie, som han var med i, visade det sig man att över 50 procent av kriminaliteten kunde hänvisas till ärftliga faktorer, och mindre än 15 procent på den miljö som de studerade tvillingarna och syskonen delade. Detta är forskningsresultat som replikerats på annat håll gång på gång. En metastudie visade att det ärftliga inflytandet förklarade 65 procent av varför vissa ungdomar utvecklar aggressivt antisocialt beteende.

Oavsett vilken typ av kriminellt beteende som har studerats har man hittat en ärftlig komponent. Det gäller för kroniskt kriminella, de av oss som snattar i tonåren och de som aldrig någonsin bryter mot lagen. Det viktigaste är alltså inte det sociala arvet, utan det genetiska arvet.

Stephen Paddocks far var ju en gång en av FBIs "most wanted". Kan ha ha ärvt dåliga egenskaper av sin pappa? Verkar det långsökt? Jaså, men hur många av er därute har en pappa som har dömts till 20 års fängelse för bankrån? Inte många, gissar jag.

Och hur många av er har själva skjutit ihjäl 59 personer?

Ingen av er. Tack och lov.
Citera
2017-10-03, 01:33
Medlem
AndreSanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadow666
Finns ju bilder på där man ser att 2 olika fönster är krossat och sedan att det blixtrar väldigt i nedre mycket vid en av skott lossningar, någon som kan förklara??
Fönsterna ska tydligen ha varit krossade bra tag innan konserten.
Citera
2017-10-03, 01:34
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Som sagt Lockheed Martin är världens största, dom jobbar med CIA, NSA, Pentagon you name it. Det är helt klart ett intressant sidospår om man är lite insatt i det.

Lockheed Martin received $36 billion in government contracts in 2008 alone, more than any company in history. It does work for more than two dozen government agencies from the Department of Defense and the Department of Energy to the Department of Agriculture and the Environmental Protection Agency. It's involved in surveillance and information processing for the CIA, the FBI, the Internal Revenue Service (IRS), the National Security Agency (NSA), The Pentagon, the Census Bureau and the Postal Service.[58]

Men som sagt han kan varit receptionist där eller va fan som helst, men det fick mig att haja till.
Trams. Det kan vara spännande att fantisera, men jag är i nuläget mer intresserad av att förstå vad som faktiskt hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Att han jobbade TRE år som revisor 1985-1988 på ett företag som köptes upp av Lockheed?
Han fick nog rabatt på deras stridsflygplan.
Haha, där ser man.

Och så kallade santacl min teori om utvidgat självmord på grund av spelskulder för orimlig...
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-03 kl. 01:36.
Citera
2017-10-03, 01:34
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det kanske inte är mer relevant än att han inte fått vara kvar om de exempelvis outsourcat verksamheten han jobbade i? Hans tjänst kanske heller inte var av någon särskilt strategisk relevans?

Absolut, jag la till det efter du citerade mig.

Och som någon skrev han var "bara" en revisor.

In a statement, Lockheed Martin, the defense giant, said that Paddock had worked for it for three years in the 1980s.

“Stephen Paddock worked for a predecessor company of Lockheed Martin from 1985 until 1988,” the company said in a statement. “We’re cooperating with authorities to answer questions they may have about Mr. Paddock and his time with the company.”
Senast redigerad av santacl 2017-10-03 kl. 01:38.
Citera
2017-10-03, 01:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Ljudet från skotten kommer troligtvis från högtalare utsatta runt området.
Troligtvis.

Poes lag är stark i tråden.
Citera
2017-10-03, 01:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Absolut, jag la till det efter du citerade mig.

Och som någon skrev han var "bara" en revisor.

Det kan ju vara som i "Falling down", han kanske varit på dekis ett tag och tycker han borde kunnat få jobba kvar om tänker sig att de är lönsamma med alla konflikter i världen? Om han nu ens haft tankarna kring sin forna arbetsgivare i samband med händelsen.
Citera
2017-10-03, 01:42
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det kan ju vara som i "Falling down", han kanske varit på dekis ett tag och tycker han borde kunnat få jobba kvar om tänker sig att de är lönsamma med alla konflikter i världen? Om han nu ens haft tankarna kring sin forna arbetsgivare i samband med händelsen.

Kanske, alla teorier är intressanta. Tänker inte göra som Mia och kalla allt för trams för att det inte stämmer in i min världsbild. Vad vet vi egentligen om GM ? Mer eller mindre inget alls, och att han ska ha satt sig och skjutit ihjäl massa människor från ett fönster på hotellet för att han förlorat pengar i Las Vegas låter för mig inte troligt. Men alla får ha sin uppfattning, det som är så fint med FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in