2017-10-03, 01:13
Medlem
Snapcounts avatar
-ISIS-relaterat
-Spelskulder (raserat sin ekonomi)
-Psykiskt sjuk
-Anti-Trump

De är väl de vanliga teorierna, skall slänga in en till i mina öron möjlig orsak : Han hade blivit fysiskt sjuk. En sakta ätande hjärntumör tex.., som förändrar hans psyke. Eller fått mediciner för något annat, och fått allvarliga bieffekter utav dessa..

Hoppas GM`s kropp är i sådant skick, att den kan obduceras.
Citera
2017-10-03, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Vad hade man egentligen kunnat göra för att förhindra detta? Han har alltså ingen i polisregistret eller något väldigt litet och han är inte sjuk i huvudet, det fanns väl inga sätt för honom att misslyckas med att fixa vapen?

Jag tror att det är den hetsiga och hårda jargongen i media och övriga samhället och forum som lett fram till detta. Tillåter man hatet att gå så långt och hetsar mot oliktänkande så kommer vissa att gå över gränsen och ta till fysiskt angrepp. Så enkelt är det nog tror jag. Kolla vänsterkärringen vad hon nu hette, har glömt det nu, som poserade med ett avhugget trumphuvud t.ex. så förstår du vad jag menar.

Jag är inte bättre, men jag likt alla andra är barn av vår tid, och än så länge så tar jag till pennan, och inte svärdet.

Jag blir mer och mer övertygad om att det är en vänsterextrem trumphatare som gått bärsärk.

Men för att besvara din fråga så måste tonen ner betydligt bland politiker och i media, journalister har en stor del i att detta hände med sin hårda retorik.
Citera
2017-10-03, 01:15
Medlem
huomaamatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Varför skulle de lämna den där vapenarsenalen och ammunitionen på rummet?

Blir ju ganska konstigt om det ligger en död gubbe med ett skott i huvudet men inget vapen? Då är han ju ganska pointless.
Citera
2017-10-03, 01:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Eller att det skulle vara svårt att träffa folk i ett publikhav med tiotusentals människor. Eller att en vit gubbe aldrig skulle göra något sådant. Eller en massmördare har för många vapen. Eller vad som helst som gör att man kan fabricera ihop någon galen teori.

Och den rätt att bära vapen som de hävdar är från ett tillägg daterat 1791 (då inte handeldvapen var av sådan kvalitet att ddt var möjligt att ställa till så stor skada på så kort tid för en ensam, eller något fåtal personer).
Citera
2017-10-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Du antar att alla som lyssnar på country röstar republikanskt.

Om man nu planerar ett sådant här dåd, så väljer han naturligtvis ett ställe där han ostört kan göra mest skada. Det hade lika gärna kunnat vara en hip hop konsert. Men det fattar inte en imbecill som du.

Detta har han med säkerhet planerat ett tag och konserten var det perfekta tillfället som sagt att göra så mycket skada som möjligt utan risk att bli skjuten själv relativt snabbt.

Jo jag tror definitivt att de flesta som gillar country är vita, och det är fler vita som är republikaner och trumpväljare än svarta och latinos. Eller har jag fel? Att gubbjäveln trodde som mig är inte helt osökt heller.

Jag tror inte att detta är ett random psyko nej.
Citera
2017-10-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huomaamaton
Blir ju ganska konstigt om det ligger en död gubbe med ett skott i huvudet men inget vapen? Då är han ju ganska pointless.

Men 16 stycken?
Citera
2017-10-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
En längre tids hårdare vapenlagar hade nog försvårat en del. Annars så finns det nog inte så mycket man hade kunnat göra (vad jag kan komma på).

Jo, att inte ha festivaler precis i skottlinjen från höga hotell.
Citera
2017-10-03, 01:22
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Du tycker det är irrelevant att han jobbat på världens största försvarsindustriföretag ?
Du är onödigt kryptisk. Jag tänker inte bemöda mig med att fråga vad du menar hela tiden. Vill du inte säga vad du baserar dina teorier på så är det din förlust.

Och ja, jag ser inte hur "Han har jobbat på ett säkerhetsföretag" skulle vara ett motiv för att döda folk. Det kanske kan förklara var han fått sina vapen ifrån, men inte varför han gjorde som han gjorde.

Jag tror att utvidgat självmord, kanske triggat av spelskulder, är det rimligaste motivet just nu. Var han har fått sina vapen ifrån är inte ens ett motiv.

Här följer betydelsen av ordet "motiv":
Citat:
bevekelsegrund, drivfjäder, drivkraft; skäl, anledning, orsak
https://www.synonymer.se/sv-syn/motiv
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-03 kl. 01:28.
Citera
2017-10-03, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Jag tror att det är den hetsiga och hårda jargongen i media och övriga samhället och forum som lett fram till detta. Tillåter man hatet att gå så långt och hetsar mot oliktänkande så kommer vissa att gå över gränsen och ta till fysiskt angrepp. Så enkelt är det nog tror jag. Kolla vänsterkärringen vad hon nu hette, har glömt det nu, som poserade med ett avhugget trumphuvud t.ex. så förstår du vad jag menar.

Jag är inte bättre, men jag likt alla andra är barn av vår tid, och än så länge så tar jag till pennan, och inte svärdet.

Jag blir mer och mer övertygad om att det är en vänsterextrem trumphatare som gått bärsärk.

Men för att besvara din fråga så måste tonen ner betydligt bland politiker och i media, journalister har en stor del i att detta hände med sin hårda retorik.

Kathy Griffin heter hon

Men jag menar något annat. Vi vet ju inte än om han var politiskt motiverad, just nu så verkar det bara vara som att han var en vanlig snubbe som ville döda lite folk, och jag tycker det är extra läskigt eftersom det inte finns något man kan göra åt det
Citera
2017-10-03, 01:27
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonPaul2008
Exact. Denna video av intervjun (analys) är också intressant:
https://www.youtube.com/watch?v=YDOJWzF_trI

Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Tycker tvärtom att dom där är urlöjliga. Allt hon säger kan stämma angående nervositet osv. Konstigt? Snubbens bror har precis begått en massaker..

Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Inte många som verkar hålla med det officiella narrativet i kommentarsfältet.

Brorsan är helt klart skum i intervjun.

"What did your brother do for his living?
He went to collage, he had a job , he sold apartments."

Märkligt att så lite om hans yrkesliv kommit fram.
Bara ETT känt jobb och bara under TRE år???
Citera
2017-10-03, 01:27
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Du är onödigt kryptisk. Jag tänker inte bemöda mig med att fråga vad du menar hela tiden. Vill du inte säga vad du baserar dina teorier på så är det din förlust.

Och ja, jag ser inte hur "Han har jobbat på ett säkerhetsföretag" skulle vara ett motiv för att döda folk. Det kanske kan förklara var han fått sina vapen ifrån, men inte varför han gjorde som han gjorde.

Jag tror att utvidgat självmord, kanske triggat av spelskulder, är det rimligaste motivet just nu.

Som sagt Lockheed Martin är världens största, dom jobbar med CIA, NSA, Pentagon you name it. Det är helt klart ett intressant sidospår om man är lite insatt i det.

Lockheed Martin received $36 billion in government contracts in 2008 alone, more than any company in history. It does work for more than two dozen government agencies from the Department of Defense and the Department of Energy to the Department of Agriculture and the Environmental Protection Agency. It's involved in surveillance and information processing for the CIA, the FBI, the Internal Revenue Service (IRS), the National Security Agency (NSA), The Pentagon, the Census Bureau and the Postal Service.[58]

Men som sagt han kan varit receptionist där eller va fan som helst, men det fick mig att haja till.
Senast redigerad av santacl 2017-10-03 kl. 01:29.
Citera
2017-10-03, 01:29
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Varför skulle de lämna den där vapenarsenalen och ammunitionen på rummet?

Du menar om det var islamister så skulle det vara mer logiskt att släpa på 50 kilo vapen och ammunition per person när de obemärkt vill lämna hotellet? Härlig svensk logik. Konstigt att Sverige inte kollapsat tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in