2017-10-02, 16:40
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Observera också att du inte behöver köpa ett helt nytt vapen, bara lower receivern, den kan du sedan montera på din egen ar-15

Förutsatt bössan är pre-1986 antar jag ?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Stockholms dådet.. - visst tog det 1 dygn + innan ISIS hävdade det som sitt?

Källa på det?
Citera
Medlem
Ok. Jenan Moussa, en journalist som jag funnit trovärdig vad gäller ISIS twittrar om att ISIS tagit åt sig "äran" för Las Vegas massakern. Hon säger att ISIS inte presenterat något bevis.

https://twitter.com/jenanmoussa/status/914857605788573696

Om uppgifter stämmer att gubben blivit förändrad i slutet på sitt liv så kan det handla om demens och då ligger vi illa till om våra åldringar kan hjärntvättas till att begå terrorbrott.
Citera
2017-10-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Länk till att han hatar Trump?

Han som pekades ut först under ett annat namn är en Trump hatare. Men tillslut visade det sig att det var fel person. Han fick mycket hat.
Citera
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Förutsatt bössan är pre-1986 antar jag ?

Nah, bössan som sådan kan vara helt ny, det är delen som ger möjlighet att skjuta automatiskt som måste vara pre 86 (dvs lower receiver).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
IS är ju smått desperata för tillfället och att det skedde i USA bidrar nog till att de vill ha äran för dådet.
Svårt att säga om de har något med saken att göra, men det känns tveksamt minst sagt.
Det brukar ta tid innan dom vill claima. Jag menar ISIS framställer sig ju som pajas organisation 1000 om dom claimar ett attentat som inte ens har koppling till Islam!

Men jag är osäker på hur seriöst detta med att ISIS claimar dådet är. Men det nämns på Fox. USAs största nyhetskanal.
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Kanske blev hjärntvättad av "frun"
Citera
2017-10-02, 16:42
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Källa på det?

Varför ska man ha en källa om man ställer en fråga?
Citera
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Samma tanke här. Måste kännas dystert att en pensionär på dekis lyckas långt mycket bättre än de själva

Mannen var tidigare helt ostraffad, född och uppväxt snart-pensionerad hederlig amerikan utan någon politisk eller religiös aktivism. De flesta IS terrorister har oftast någon av dessa kriterier och hamnar därför snabbt under polisens radar.

Sedan agerar många IS terrorister i någon form av nätverk, organisering eller kommunikation, vilket gör det lätt att spåra dem.
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det gynnar dem lokalt, de som hör nyheterna mun för mun så att säga, de kommer aldrig gå online för att läsa dementier och om de gör det så kommer IS säga att dessa dementier är lögner för att försvaga IS.

De tar inte på sig skulden för något de inte gjort för att skrämma oss, för vi kommer få reda på sanningen oavsett, men de gör det för att få sina följare mera övertygade (och sen beskylla oss för lögner när vi dementerar deras inblandning).

Jag säger inte att det inte är IS då vi inte vet mycket om GM just nu, men däremot så känns det inte som vidare troligt.

Brukar IS påstå något sådant om det inte alls finns någon koppling (religion iaf)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Källa på det?

Han ställde ju en fråga.
Citera
2017-10-02, 16:43
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Samma tanke här. Måste kännas dystert att en pensionär på dekis lyckas långt mycket bättre än de själva

Sådana här gånger så är den vita mannens intelligens och driftighet inget vidare..Finns en anledning till att vita erövrade större delen av världen en gång i tiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in