2017-10-02, 19:12
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Jajjamän, helt rätt!
Bara att snaska i sig på direkten. Mums!

Jävla idiot. Snubben kan ju för fan dö för att du inte kan hålla dina fingrar i styr, dampunge.
Citera
2017-10-02, 19:18
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fykla
https://imgur.com/a/8R3aF

Har hunnit torka lite och vissa var svarta vid plockning, hittades i anslutning till andra ljusa som vi tyckte såg rätt ut. Vad tror ni?
Ser rätt ut, men törs inte gröna p.g.a. bildkvaliteten.
Citera
2017-10-02, 22:35
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fykla
https://imgur.com/a/8R3aF

Har hunnit torka lite och vissa var svarta vid plockning, hittades i anslutning till andra ljusa som vi tyckte såg rätt ut. Vad tror ni?
Bilderna är inget vidare, så det är svårt att säga med säkerhet.

Några med gyllene hattar ser bra ut. De mörka är jag däremot skeptisk till. Resten är svårt att säga något om alls.
Citera
2017-10-03, 00:09
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Var ute på en nattpromenad då jag råkade se något intressant! Är detta toppisar?
https://imgur.com/gallery/o2yOi
Citera
2017-10-03, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Ser rätt ut, men törs inte gröna p.g.a. bildkvaliteten.

Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Bilderna är inget vidare, så det är svårt att säga med säkerhet.

Några med gyllene hattar ser bra ut. De mörka är jag däremot skeptisk till. Resten är svårt att säga något om alls.
jävla noobs.
har ni aldrig sett torkade toppisar förut?
sen om retardbögjäveln som ville ha sina svampar identifierade så kan henhönanhennehannohonnohenaisdhaasd numrera svamparna tillattbörjamed,ätflugsvamp hejdå
Senast redigerad av Be-Fast-Or-Be-LasT 2017-10-03 kl. 00:42.
Citera
2017-10-03, 00:52
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx
Var ute på en nattpromenad då jag råkade se något intressant! Är detta toppisar?
https://imgur.com/gallery/o2yOi
Nej tyvär r
Citera
2017-10-03, 03:15
Medlem
Herr Kantarells avatar
Citat:
jävla noobs.
sen om retardbögjäveln som ville ha sina svampar identifierade så kan henhönanhennehannohonnohenaisdhaasd numrera svamparna tillattbörjamed,ätflugsvamp hejdå
Kan du inte vara lite trevlig och snäll? Bryr du dig inte om människor lever eller dör? Du måste avskaffas från verkligheten om du fortsätter men jag tror på att de flesta kan bli bättre människor inklusive dig.

Jag tycker inte om det sättet du beter dig på, vi borde träffas och prata lite irl. Skicka PM så kan vi bestämma ett säkert avskilt ställe att träffas och försöka arbeta med dina problem, jag tror det går att hjälpa dig.
Senast redigerad av Herr Kantarell 2017-10-03 kl. 03:21.
Citera
2017-10-03, 04:02
Medlem
Kickexs avatar
Ska ge mig ut för första gången på några år men undrar bara lite då jag brukade endast plocka på ängar osv, men kan de hittas i själva skogen? Trots osannolikhet så måste dom väl ändå kunna finnas där med eller har jag fel?
Frågar bara för att ängarna som i dagsläget ligger i min närhet är såklart mest privat mark och man vill ju inte invadera någons bakgård som en jubel idiot.
Citera
2017-10-03, 07:42
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Ska ge mig ut för första gången på några år men undrar bara lite då jag brukade endast plocka på ängar osv, men kan de hittas i själva skogen? Trots osannolikhet så måste dom väl ändå kunna finnas där med eller har jag fel?
Frågar bara för att ängarna som i dagsläget ligger i min närhet är såklart mest privat mark och man vill ju inte invadera någons bakgård som en jubel idiot.

Jo visst kan man hitta de små liven där också, men det är inte värt att gå och leta där.

Fast å andra sidan kanske det är vanligare än vi tror. För den enda gången jag lite halvt på skoj tänkte leta efter toppisar längs en avlägsen grusväg mitt i skogen så hittade jag faktiskt en nästan direkt.

Fråga bonden i någon fårhage om du kan få låna deras hage till att studera svamp eller växtlivet så går det säkert bra. Är själv alldeles för gammal för att bli ertappad i grannens hage osv.
Citera
2017-10-03, 10:59
Medlem
Citat:
jävla noobs.

Vad kan vi då dra för slutsatser av medlemmen KOMMA-SisT beteende? VIKTIGT! Använd alltid denna tråden med hjälp av identifiering, om osäkerhet råder! Ovan har vi ett typexempel på en som ignorerat detta och fått i sig en stor portion " fulsvamp"
Citera
2017-10-03, 12:19
Medlem
Hupats avatar
Är det normalt att toppisar mörknar vid torkning och saltning? Kom hem mitt i natten med ett par svampar som vi var säkra på och skulle lägga ut på tork. Var dessvärre ganska tokväck så kom på den brillianta idén att tillsätta salt. "Suger åt sig vatten bra" saltade toppisar kanske kan vara någonting ändå?
Citera
2017-10-03, 12:29
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Säkraste bettet är väl gödslade hagar (gödslade marker), toppisarna trivs ju även i andra habitat så som fotbollsplaner eller golfplaner. Folk har ju även hittat dom på kyrkogårdar om jag inte missminner mig. Men i skogen vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in