2017-10-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
För det var helautomatiska vapen som användes här, inte halvautomatiska.
Vad grundar du det påståendet på? De tre första salvorna var alldeles för långsamma för att vara helauto. Men du kanske vet något som jag inte vet?
Citera
2017-10-02, 22:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Eller så var planen att de skulle vara flera som deltog, men de andra bangade ur. Jag tycker det är en klar over kill att ta med 10+ vapen, hand ju räckt med färre med mer ammunition. Men om det var tänkt att de skulle vara tre-fyra stycken, så blir antalet vapen mer logiskt.
Taskigt att inte hjälpa till att bära då.

Undrar hur mass/seriemördare som jobbat i par lyfter frågan första gången.

Efter ett stort antal öl skulle jag tro.
Citera
2017-10-02, 22:43
Medlem
Laxons avatar
Nu kanske detta bara är jag som har titta på för mycket film I mina dagar, men låter inte detta som ”det perfekta brottet”? Gärningsmannen hittas död, troligen har han begått självmord. Nu är ju detta bara lösa spekulationer innan obduktion osv, men finns det inte en liiiiten sannolikhet att han bara är ett offer som den riktiga gärningsmannen ville att polisen skulle hitta och direkt anklaga. Detta av självklara skäl då mordvapnet hittades vid hans sida.

Mordet på offret Paddock var utfört utav en sådan expertis att det absolut ser ut som ett självmord. Det finns bara fingeravtryck från Paddock i rummet och på de mordvapnet. Förlåt, jag menar de 20 (!) vapen som hittades i rummet, vilket är en helt överdriven mängd skjutvapen och lyfter fram en del frågetecken. Den trötta sheriffen i Mesquite menar på att han var en ensamvarg och därmed det perfekta offret. Allt detta medans den faktiska gärningsmannen går fri.

Läste också att ISIS hade tagit på sig attentatet och hävdade att Paddock nyligen konverterat till islam, något som inte verkar ha bekräftats av säkra källor, vilket också är till den riktiga gärningsmannens fördel. Källa: http://www.independent.co.uk/news/world/americas/las-vegas-isis-shooting-claims-stephen-paddock-responsibility-latest-a7978941.html

Som sagt, jag är inte snabb med att kasta ur mig konspirationsteorier, men denna händelse fick mig direkt att tänka på en random, hyfsat bra, thriller som går på TV en lördag kl 21:00 och som har en 7,5-rating på IMDb. Är det INGEN som har tänkt detsamma?

Senast redigerad av Laxon 2017-10-02 kl. 22:45.
Citera
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt hans bror var han förmögen.
Ok, då var ju kostnadsdiskussionen helt meningslös.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
För mig är det helt osannolikt att ensam GM, kan från 32:a våningen, ca 400 meter från de flesta av sina första mål (och sedan längre bort) träffa med i stort sett var tredje-fjärde kula. Han har ju träffat ungefär 600 med ca 2000 skott och offerlistan kommer säkerligen förlängas. Allt detta med ett "köttarvapen" för närstrid. Han har helt sonika plockat upp vapen efter vapen och avlossat över 100 skott med varje i mörker. Är han ensam så har ju faktiskt gjort större skada än vad en erfaren prickskytt inom det militära hade hunnit med på samma tid. Skitsnack.

Du ska veta att det tog 70 minuter för Swat team att storma hans rum från att första skott avlossas, vet ej hur länge skjutandet pågick men det är iallafall fakta.

Att 600 är skadade måste ju inte betyda 600 skjutna. låter extremt osannolikt då många skadade också borde träffats av 2 eller 3 skott. Att då ha 600 skottskadade är ju galet...han kan ju inte ha haft en hitratio på mer än 25% eller? Då är det alltså minst 3000 skott. Av en person?! Kan omöjligt vara sant.
Citera
2017-10-02, 22:44
Medlem
Citat:
Döda 50-60 ja, absolut men aldrig hinna träffa ca 600 totalt utan att han blir matad vapen efter vapen av någon eller några andra. Och även det vore nästan omöjligt. Sen glömmer folk att om man tittar på filmerna som folk spelat in och lagt upp så har ju e flesta av de 22000 (tror siffran är rätt) försvunnit åt alla håll och kanter ur skottfältet.

Jag håller med dig, jag tycker det låter mycket alltså, nu vet man ju inte vilka skador folk har,kanske fallskador och klämskador mycket, men 500 alltså,det är mycket.
Citera
2017-10-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Låter konstigt. Folkmassan han sköt på borta vid scenen är ungefär 340 meter bort. Det är långt. Och fönstren är kanske 5-10 meter från varandra, så vinkeln gentemot målet skiljer sig väldigt lite.

Sen är det ju också så att man liksom hör två olika salvor som går i varandra. Om nu inte polisen vore så otroligt säker på sin sak, så skulle man ju naturligt misstänka två olika skyttar.

Typiskt nybörjarfel från folk som inte vet så mycket om vapen.

De högst låtande "snärtarna" i klippen är kulorna som bryter ljudvallen, sen kommer det mer avlägsna ljudet från själva vapnet.

Kolla på ett klipp som inte är taget inifrån folksamlingen så kommer du endast höra ljudet från vapnet, det är endast ett vapen som skjuter i taget. 100%
Citera
2017-10-02, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Taskigt att inte hjälpa till att bära då.

Undrar hur mass/seriemördare som jobbat i par lyfter frågan första gången.

Efter ett stort antal öl skulle jag tro.
De kanske hade det gemensamt att de var övertygade leftists och Trump-hatare? Kontakt via nätforum/möten ?
Citera
2017-10-02, 22:45
Medlem
Rent spontant känner jag väl att större delen av dom ca 500 personer som ryktats skadats har fått sina skador pga paniken som uppstått. Alltså genom att man ramlat, blivit trampad på osv.. Eller?
22000+ personer som i ett relativt litet område där 99% springer åt samma håll i full panik.

Nu har iof ingen rapporterat att dom skulle tro att det är 500 skottskadade personer, men verkar nästan som att det är flertalet här inne som tror det.
Citera
2017-10-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Islamiska staten har ju agit på sig dådet http://www.independent.co.uk/news/world/americas/las-vegas-isis-shooting-claims-stephen-paddock-responsibility-latest-a7978941.html

och det ryktades ju i tråden här tidigt att snubben konverterat till Islam och att Vegas vart varnad för en lone-wolf IS sen Maj.

Men inte ett ord om detta i våra fina medier.

Inte konstigtatt journalister har lägre förtroende än begagnade bilhandlare.

Dom nämnde på SVT runt 15:00 idag... ungefär 7-8 timmar sedan, att IS har tagit på sig dådet, men att det inte hade bekräftats att detta stämde, och det har de fortfarande inte gjort.
Citera
Medlem
Citat:
Döda 50-60 ja, absolut men aldrig hinna träffa ca 600 totalt utan att han blir matad vapen efter vapen av någon eller några andra. Och även det vore nästan omöjligt. Sen glömmer folk att om man tittar på filmerna som folk spelat in och lagt upp så har ju e flesta av de 22000 (tror siffran är rätt) försvunnit åt alla håll och kanter ur skottfältet.

Att 600 är skottskadade är out of the question. Jag menar fatta kalabaliken... många av de skadade eller tom döda har förmodligen trampats ihjäl eller liknande.
Citera
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Snarare en idiot utan tanke för konsekvenser. Ingen i publiken visste ju varifrån skotten kom. Han kunde lika gärna ha dragit skottsalvor mot de intill honom, om nu skytten varit tillräckligt nära för att se honom och välja måltavlor noga.

Möjligtvis hög, men knappast en hjälte. Inget osjälviskt eller heroiskt i det han gjorde.

Och HUR skulle en "idiot utan tanke på konsekvenser" kunna leva under radarn i 64 år.. Pucko..

Dessutom ta flygcertifikat.. köpa och äga 2 plan, villa för 3,5 mille .. låter INTE som en idiot i mina ögon.. Någon har satt dit honom.. tvingat honom eller knallat in och pangat honom och utfört skjutningen.. han är alldeles för ren för detta..
Senast redigerad av flaskborste 2017-10-02 kl. 22:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in