Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Fast allt låter ju osannolikt, mer eller mindre. Ändå har det hänt, om man nu inte är inne på nån konspiration med Mossad, IS och multipla skyttar.
Visst, svårt att se varför en 64-åring med god ekonomi ska gå bananas på det sättet. Men det är just vad han gjorde. Och då är, enligt mig, psykisk eller fysisk sjukdom en möjlig teori, precis som spelskulder är det. Eller för den delen Trump-hat, även om jag tror mindre på det.
Tror Whitman fattade att han höll på att gå nuts. Så skrev han i sin suicide note:
Men det finns rätt många idioter på denna jord,han kan ju haft ett motiv som vi tycker låter helt galet,men för han kanske det inte var så.
Kanske hans flickvän skulle lämna han eller nå? därför hon åkte till Filippinerna (var dom ens ett par? läste det någonstans)
kanske han blev betalad för att utföra dådet och pallade inte och sköt sig själv.
Finns ju typ 1000 000 olika scenarion.
edit: låt nu säga han hade en tumör, skulle han då ta tiden att samla på sig massa vapen och planera dådet ett bra tag ( för det måste han gjort) nja, jag vet inte.