2017-10-02, 22:31
Medlem
I-van-Toers avatar
För mig är det helt osannolikt att ensam GM, kan från 32:a våningen, ca 400 meter från de flesta av sina första mål (och sedan längre bort) träffa med i stort sett var tredje-fjärde kula. Han har ju träffat ungefär 600 med ca 2000 skott och offerlistan kommer säkerligen förlängas. Allt detta med ett "köttarvapen" för närstrid. Han har helt sonika plockat upp vapen efter vapen och avlossat över 100 skott med varje i mörker. Är han ensam så har ju faktiskt gjort större skada än vad en erfaren prickskytt inom det militära hade hunnit med på samma tid. Skitsnack.
Citera
2017-10-02, 22:32
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Ideologisk extremism känns inte aktuellt? Skulle mycket väl kunna vara en trump-hatare, var inte länge sen vi såg ett annat fall av det, när nån snubbe började skjuta mot GOP-folk. Det passar ju in, med tanke på att det mest var vita som röstade på Trump och att det mest var vita på konserten. Skulle sätta det som bra mycket troligare än att han hade en tumör.

Sånt skulle väl kommit fram vid det här laget i sådana fall? Brukar inte myndigheter släppa motivet så fort de känner till det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Fast allt låter ju osannolikt, mer eller mindre. Ändå har det hänt, om man nu inte är inne på nån konspiration med Mossad, IS och multipla skyttar.

Visst, svårt att se varför en 64-åring med god ekonomi ska gå bananas på det sättet. Men det är just vad han gjorde. Och då är, enligt mig, psykisk eller fysisk sjukdom en möjlig teori, precis som spelskulder är det. Eller för den delen Trump-hat, även om jag tror mindre på det.

Tror Whitman fattade att han höll på att gå nuts. Så skrev han i sin suicide note:

Men det finns rätt många idioter på denna jord,han kan ju haft ett motiv som vi tycker låter helt galet,men för han kanske det inte var så.
Kanske hans flickvän skulle lämna han eller nå? därför hon åkte till Filippinerna (var dom ens ett par? läste det någonstans)
kanske han blev betalad för att utföra dådet och pallade inte och sköt sig själv.
Finns ju typ 1000 000 olika scenarion.

edit: låt nu säga han hade en tumör, skulle han då ta tiden att samla på sig massa vapen och planera dådet ett bra tag ( för det måste han gjort) nja, jag vet inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lharalds
Det tog 50 minuter innan polisen tog dig dit... han hann nog att använda alla de vapnen utan att då behöva ladda om. Det är en bra anledning.

Låter som en rätt dålig anledning. MGM var inte ovan vid att handskas med vapen och vet högst troligen hur man byter ett magasin.
Citera
2017-10-02, 22:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Poängen var att gubben var långt ifrån pank, du behöver inte haka upp dig på priser.
Och det baserar du på en hög begagnade vapen?

Har du källor till hans credit score?
Citera
2017-10-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
För mig är det helt osannolikt att ensam GM, kan från 32:a våningen, ca 400 meter från de flesta av sina första mål (och sedan längre bort) träffa med i stort sett var tredje-fjärde kula. Han har ju träffat ungefär 600 med ca 2000 skott och offerlistan kommer säkerligen förlängas. Allt detta med ett "köttarvapen" för närstrid. Han har helt sonika plockat upp vapen efter vapen och avlossat över 100 skott med varje i mörker. Är han ensam så har ju faktiskt gjort större skada än vad en erfaren prickskytt inom det militära hade hunnit med på samma tid. Skitsnack.

Är väl "bara" att lobba in skotten? Är det 30000 samlade på en begränsad yta, följt av korvstoppning när alla ska ut genom entrén så är det knappast så orimligt som du får det att låta. Varje skott i rätt riktning och på rimlig höjd borde ju suttit på åtminstone en person?

Jag besitter ingen som helst erfarenhet, men jag tycker inte det låter orimligt..
Citera
2017-10-02, 22:34
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Låter som en rätt dålig anledning. MGM var inte ovan vid att handskas med vapen och vet högst troligen hur man byter ett magasin.
Eller så var han bara kåt på vapen och tog med allt han hade.
Citera
2017-10-02, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Sånt skulle väl kommit fram vid det här laget i sådana fall? Brukar inte myndigheter släppa motivet så fort de känner till det?

De kanske inte är säkra på det. De vill väl inte sprida något förrän de är säkra.
Citera
2017-10-02, 22:36
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
För dig ja.

För alla andra är det lätt att spreja en folksamling på tiotusentals i en av världens mest upplysta städer.
Citera
2017-10-02, 22:37
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör de inte.
Det har du rätt i my bad. Det var jag som talade i oförstånd. De har tagit på sig kanske två incidenter som de inte var inblandade i. Som när ett plan utrymdes i frankrike och de påstod att bomber var placerade där. Så var det inte. Och även i detta fall kan de ljuga.

Men du har som sagt rätt och jag fel.
Citera
Medlem
Hur gömmer man ens 20+ vapen på ett hotellrum? Jag får en komisk bild ala Naked Gun i huvudet där det sticker ut pipor ur byrolådor, lampskärmar hänger på pipan på stående karbiner, gardinstängerna är utbytta mot gevär osv. Borde inte städerskorna hittat några? Eller de besökare som han haft på rummet?

Varför riskera med att smuggla in och dölja SÅ många vapen?? Var gubben en "horder"???
Citera
Medlem
volvo 240s avatar
Islamiska staten har ju agit på sig dådet http://www.independent.co.uk/news/world/americas/las-vegas-isis-shooting-claims-stephen-paddock-responsibility-latest-a7978941.html

och det ryktades ju i tråden här tidigt att snubben konverterat till Islam och att Vegas vart varnad för en lone-wolf IS sen Maj.

Men inte ett ord om detta i våra fina medier.

Inte konstigtatt journalister har lägre förtroende än begagnade bilhandlare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in