2017-10-02, 18:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det är inte bara kunskaperna som dragit folk till Madsen. Det måste till karisma också. v. Bengtson hade inte dragit den publiken, trots att han satt på guldkortet att ha arbetat på NASA - d.v.s. mer märkvärdigt kan det inte bli i rymdfartskretsar. Och ännu mindre den tjocke, skäggige mannen som är med Madsen och förklarar på vissa raketvideoer på Youtube. Det han säger går in genom ena örat och ut genom det andra typ, för det blir tråkigt för att han är så tråkig.

Det är nog så i någon mån. Det var väl också så att de hade praktikanter, ungdomar, i projekten med. Jag vet inte hur det är i Danmark men i Sverige brukar det väl vara i områden med hög arbetslöshet, eller att individen har svårt att komma in på normalt sätt till arbete eller studier som praktik ordnas. Då bidrar de ju också till en vidare samhällsnytta, än mer kanske om praktikanten bestämmer sig för att läsa vidare inom teknik.
Citera
2017-10-02, 18:16
Medlem
Citat:
Fast det är inte bara kunskaperna som dragit folk till Madsen. Det måste till karisma också. v. Bengtson har inte dragit den publiken, trots att han sitter på guldkortet att ha arbetat på NASA - d.v.s. mer märkvärdigt kan det inte bli i rymdfartskretsar. Och ännu mindre den tjocke, skäggige mannen som är med Madsen och förklarar på vissa raketvideoer på Youtube. Det han säger går in genom ena örat och ut genom det andra typ, för det blir tråkigt för att han är så tråkig.
Hade min far dödat en av sina damer hade även han hamnat på kartan. Vacker som en gud och hade dragningskraft. Intelligent. Honom hade du gillat Merwinna! Men mord låg inte för honom. Han hade det inte i sig om man säger så. Vilket uppenbarligen Madsen har .
Citera
2017-10-02, 18:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det var von Bengtsson hans fd kompanjon som 2014 avskiljde Madsen från företaget via en juridisk tvist som ledde till att Madsen förlorade det mesta. Bengtsson blev sedan Madsens största fiende och konkurrent.

Här tror jag Madsen blev än mer personlighetsförändrad.

Många av youtube-filmerna är inspelade före 2014.

Ja om han tidigare var kooky så kanske han blev mer tokig. Väldigt många människor som inte ens är kooky kan nog göra saker de normalt sett inte skulle kunna tänkt sig om de under någon tid utsätts för påfrestningar. Det är inte bara en mental mekanism.
Citera
2017-10-02, 18:30
Medlem
Citat:
Fast det är inte bara kunskaperna som dragit folk till Madsen. Det måste till karisma också. v. Bengtson har inte dragit den publiken, trots att han sitter på guldkortet att ha arbetat på NASA - d.v.s. mer märkvärdigt kan det inte bli i rymdfartskretsar. Det finns inga föreläsningar med v. Bengtson på internet, utan bara sådant som han låtit filma och lägga ut själv på CSO:s kanal. Och ännu mindre den tjocke, skäggige mannen som är med Madsen och förklarar på vissa raketvideoer på Youtube. Det han säger går in genom ena örat och ut genom det andra typ, för det blir tråkigt för att han är så tråkig.
DU tycker han är trist eftersom ditt intresse riktar sig till personen Madsen och inte nån annan föreläsare. Du är inte objektiv.
Citera
2017-10-02, 18:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fast hade han blivit så skadad av det att han blivit mordisk, så hade han väl först och främst styckmördat Bengtson? Och inte en oskyldig journalist som han träffade en gång?

Oj, anar man en åsiktskorrigering här? Helt plötsligt blev Wall både oskyldig och journalist. Den var ny.
Citera
2017-10-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Oj, anar man en åsiktskorrigering här? Helt plötsligt blev Wall både oskyldig och journalist. Den var ny.
Ja. DEN var ny!!!
Citera
2017-10-02, 18:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
DU tycker han är trist eftersom ditt intresse riktar sig till personen Madsen och inte nån annan föreläsare. Du är inte objektiv.

Det är ju inte bara jag, du kan ju själv kolla om det finns några föreläsningar med von B. eller någon annan på nuvarande Copenhagen Suborbitals, som någon tyckt vara värda att lägga upp på nätet. Det finns det inte. Även om de tog nästan allt materiellt från M., så var det M. föreläsningsanordnarna, fotograferna och journalisterna följde. Så gott som det enda som finns på nuvarande CS är deras egna videoer - och någon notis om att raketen inte flög den här gången heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Jag har väl aldrig påstått något annat? Jag har aldrig trott att han dödade henne, eller att hon på något sätt förtjänade att dödas.
Citera
2017-10-02, 18:46
Medlem
Citat:
Det är ju inte bara jag, du kan ju själv kolla om det finns några föreläsningar med von B. eller någon annan på nuvarande Copenhagen Suborbitals, som någon tyckt vara värda att lägga upp på nätet. Det finns det inte. Även om de tog nästan allt materiellt från M., så var det M. föreläsningsanordnarna, fotograferna och journalisterna följde. Så gott som det enda som finns på nuvarande CS är deras egna videoer - och någon notis om att raketen inte flög den här gången heller.

Jag har väl aldrig påstått något annat? Jag har aldrig trott att han dödade henne, eller att hon på något sätt förtjänade att dödas.
Jodå. Du har flera gånger sagt att hon får skylla sig själv. Man åker inte ut ensam med en man i solnedgången. Hon var själv inne på kinky prylar. Hon var bara en korkad brud som inte gjorde nån nytta.
Jag citerar dig inte, men det är kontentan. Du är en blåögd idiot som inte ser Madsens skuld i detta. VAD SOM ÄN HÄNDE HADE HAN INTE RÄTT ATT STYCKA OCH SÄNKA HENNE!
Citera
2017-10-02, 19:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fridykare i så fall. Med tuber kommer man inte in i vraket.

Jo då, inga som helst problem. Så tröttsamt med alla er nötter som hela tiden uttalar er om saker och ting som ni inte vet ett skvatt om!
Citera
2017-10-02, 19:31
Medlem
Kexet65s avatar
Har denna intervju varit utlagd här i sin helhet tidigare?
I så fall ber jag om ursäkt men ärligt talat blev jag mörkrädd ca 4 minuter från början när han öppnar dörren till hangaren och vad som där hänger i taket i kedjor 🤢!!!

Kolla in det här videoklippet på YouTube:

https://youtu.be/Og_hMcYMLHU
Citera
2017-10-02, 19:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Fast det är inte bara kunskaperna som dragit folk till Madsen. Det måste till karisma också. v. Bengtson har inte dragit den publiken, trots att han sitter på guldkortet att ha arbetat på NASA - d.v.s. mer märkvärdigt kan det inte bli i rymdfartskretsar. Det finns inga föreläsningar med v. Bengtson på internet, utan bara sådant som han låtit filma och lägga ut själv på CSO:s kanal. Och ännu mindre den tjocke, skäggige mannen som är med Madsen och förklarar på vissa raketvideoer på Youtube. Det han säger går in genom ena örat och ut genom det andra typ, för det blir tråkigt för att han är så tråkig.

Eller så är det så enkelt som att von B inte behöver ödsla sin tid på att föreläsa för andra för att skramla småpengar till leksaksraketer. von B kanske har nått så mycket längre och lyckas så mycket bättre, att han kan lägga all sin tid på att driva projektet framåt.

Bara en sådan enkel sak som hemsidan. Jämför CS med Kalle Ankas rymddagis, f'låt, Raketmadsens Rymdlaboratorium (var hittade han det namnet, i en serietidning?).
Senast redigerad av trngw 2017-10-02 kl. 19:39.
Citera
2017-10-02, 19:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Har denna intervju varit utlagd här i sin helhet tidigare?
I så fall ber jag om ursäkt men ärligt talat blev jag mörkrädd ca 4 minuter från början när han öppnar dörren till hangaren och vad som där hänger i taket i kedjor 🤢!!!

Kolla in det här videoklippet på YouTube:

https://youtu.be/Og_hMcYMLHU

Just den filmen har jag inte sett, men dockan är välkänd sedan länge, ja, och väl omdiskuterad. Så jag hoppas vi slipper en repris på det nu också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in