2017-10-02, 15:42
Medlem
Tog GM sitt eget liv?
Citera
2017-10-02, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Tog GM sitt eget liv?

Ja
Citera
2017-10-02, 15:43
Medlem
moretothiss avatar
http://rt91harvest.com/schedule/

Festivalen pågick alltså i tre dagar. Är anledningen att han väntade till slutet sammankopplat med artisten Jason Aldean, eller helt enkelt att mest folk brukar samlas på festivalens sista konsert, oavsett artist?
Citera
2017-10-02, 15:44
Medlem
Muminmuggos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Tog GM sitt eget liv?
Skjuten av polisen
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
De visar fönstrena nu på Fox, och de är helt isolerade ... eller vad man nu ska säga. Det är alltså inga fönsterrutor i rummen utan bara en fasad som han har skjutit sönder. Två stora hål med en klar sikt mot konsertområdet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
I vilken stat skulle det vara lagligt ? I t.ex. Californien är t.om. innehavet av del som möjliger gör ombyggnad till helautomatisk straffbart.

I alla dom ca 40 stater där helautomatiska är lagliga(pre 86)

Kalifornien är ett extremfall
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Tack för att skickar länkar som bekräftar det jag säger.:NFA weapons are weapons that are heavily restricted at a federal level by the National Firearms Act of 1934 and the Firearm Owners Protection Act of 1986. These include automatic firearms (such as machine guns), short-barreled shotguns, and short-barreled rifles. Some states and localities place additional restrictions on such weapons.

Jag känner amerikanska gun nuts som säger att det är i praktiken omöjligt att ha millitätra aotomatvapen. Fan dom bråkade som fan för att få ha den rättigheten. Men så svängde diskussionen efter alla skjutningar och nu har NRA fått gå defensiven för att försvara semiautomatiska karbiner och pratar inte längre om full autos.

Men OK jag har iofs fel. Det är teoretisk sett möjligt att äga dem visst. Men i praktiken inte värt det.

Omöjligt för dem eftersom de kostar ca 85-150ksek att köpa. Men som sagt skit samma, det som händer är att folk köper semiautomat och går till en plåtverkstad och bygger om dem.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glokk18
Tack för att du bekräftar din okunskap med att inte kunna skilja på restriction (begränsning) och prohibition (förbud).

OK jag formulerade mig fel. Men det är skillnad på teori och praktik. Jag går mycket på en bekant här. Men han verkar iofs bo i en delstat som inte är pro gun. Han gnäller över att förbudet mot automater går emot konstitutionen osv.

Men OK hittar du någon som är villig att sälja sitt gamla full auto pre 1986 och är villig att lägga ett obscent överpris och bor i en av de två(?)delstaterna som tillåter det så kan du tydligen få äga ett hel automatiskt vapen. Jag hade helt fel och får erkänna det. Jag snackade om saker jag inte hade riktigt koll på.

Men ändå inte riktigt som en del ger sken av att det bara är att gå in i en vapenhandel på valfri plats i Amerika och plocka ut ett militärt maskingevär.
Citera
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmuggo
Skjuten av polisen
Han sköt sig själv. Inte av polis.
Citera
2017-10-02, 15:45
Medlem
Har det tagit kvinnan som de efterlyst?
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminmuggo
Skjuten av polisen

Fel. Tog sitt eget liv innan polisen kom in i rummet.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
men gubben borde varit i mönstringsålder vid tiden för vietnamvärnplikten om jag inte räknar fel

Vid första golkriget var han runt 35, alltså fullt möjligt att han deltog. Nationalgardet har en hel del fotfolk i mogen ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in