2017-10-02, 15:45
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Vafan måste det vara tillåtet med automatvapen för? Att reglera innehavet av vanliga vapen är politiskt omöjligt i USA. Rätten att beväpna sig kommer man inte åt, men det är ju helsjukt att folk ska kunna avlossa 600 skott i minuten. Finns ju absolut inget rimligt skäl... måste ju amerikanarna själva fatta nångång.
Citera
2017-10-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
OK jag formulerade mig fel. Men det är skillnad på teori och praktik. Jag går mycket på en bekant här. Men han verkar iofs bo i en delstat som inte är pro gun. Han gnäller över att förbudet mot automater går emot konstitutionen osv.

Men OK hittar du någon som är villig att sälja sitt gamla full auto pre 1986 och är villig att lägga ett obscent överpris och bor i en av de två(?)delstaterna som tillåter det så kan du tydligen få äga ett hel automatiskt vapen. Jag hade helt fel och får erkänna det. Jag snackade om saker jag inte hade riktigt koll på.

Men ändå inte riktigt som en del ger sken av att det bara är att gå in i en vapenhandel på valfri plats i Amerika och plocka ut ett militärt maskingevär.

Vad din polare gnäller om är nog att han inte kan köpa en NY helautobössa för samma pris som en ny halvauto.
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Har det tagit kvinnan som de efterlyst?

Hon är ej längre misstänkt för dådet, då hon befann sig utanför USA.
Citera
Medlem
volvo 240s avatar
Vem var countryartisten med Trump-sympatier som uppträdde?
Citera
2017-10-02, 15:47
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Har det tagit kvinnan som de efterlyst?
Hon är inte längre misstänkt och söks inte längre. Hon ska, enligt uppgifter, inte ha befunnit sig i landet.
Citera
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
De visar fönstrena nu på Fox, och de är helt isolerade ... eller vad man nu ska säga. Det är alltså inga fönsterrutor i rummen utan bara en fasad som han har skjutit sönder. Två stora hål med en klar sikt mot konsertområdet.

Stort rum. Hade han hyrt en lyxsvit?
Citera
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Vafan måste det vara tillåtet med automatvapen för? Att reglera innehavet av vanliga vapen är politiskt omöjligt i USA. Rätten att beväpna sig kommer man inte åt, men det är ju helsjukt att folk ska kunna avlossa 600 skott i minuten. Finns ju absolut inget rimligt skäl... måste ju amerikanarna själva fatta nångång.

NRA har säkert något dåligt argument. Som att man plötsligt kan bli överfallen av Nordkoreas armé.
Citera
2017-10-02, 15:48
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
I alla dom ca 40 stater där helautomatiska är lagliga(pre 86)

Kalifornien är ett extremfall
Jag såg det nu, och det är sannolikt inte svårt att hitta vapen fabrikerade före 1986
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Men det var inte jag som drog upp KSP M/58 .. Utan påpekade bara att 7.62 mm är svårt skjuta automateld med pga vapnet stegra. Vi hade KSP M/36 , den flyttade man inte på frivillig.

ja svårt att kontrollera om man eftersträvar precision, men vi snackar om att skjuta ner i en tätt packad folkmängd på över 20k människor, det krävs inte precision för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Ok analys av dig. Sveriges psykavdelningar laste sin fonster pa vaningar over 3 under 60 talet tror jag det var.
Detta var planerat. Det gor att det finns uppsat. Kvinnan i rummet lamnade efter sig id handlingar. I traden finns starka tecken pa att mannen var anti trump. Vi far se. Men motivet i min mening kan mycket val klassificeras terroristhandling.

Nej, läs på.
Finns inga som helst tecken att han var anti-Trump, det var inte ens samma människa det skrevs om i början av tråden
Citera
2017-10-02, 15:49
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobot
Sjukt förvånande med tanke på att han sköt mot publiken på en countryfestival...

Har inte kommit så långt ännu.

Då är det ju utan tvekan ett politiskt motiv.
Citera
2017-10-02, 15:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Bedrups-hatt
Om den amerikanska regeringen måste avsättas med våld.
Läs den amerikanska konstitutionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in