2017-10-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
Det är bekräftat att anhöriga varit i kontakt med BO. Vet inte om det är sagt om det var ett telefonsamtal men det är ju det mest troliga. Eftersom det sägs att bilen inte nämndes då och bilen var där på lördagen så skedde ju komtakten på lördag kväll innan 24.

"Han berättar att anhöriga som varit i kontakt med makarna under lördagnatt och att bilen inte har nämnts då."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ejz3g/raggarbil-gackar-polisen-efter-dubbelmordet-i-mantorp

Med tanke på de kända omständigheter som råder, blir det lite knepigt att få detta nattliga samtal bekräftat.
Detta betyder också att den som hörde av sig denna Lördagsnatt kan påstå vad som helst utan att det går att bekräfta.

Som jag skrivit tidigare, varför detta samtal denna natt?
Det kanske är vanligt att det ringdes nattetid i denna släkt, om inte tycker jag det är märkligt att så skedde denna helg.
Citera
2017-10-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fick ett pm för ett tag sedan, tänkte att jag kastar in det i tråden, ta det för vad det är, en uppgift som inte är bekräftad.

Citat;

Hej.
Jag vill meddela att BO hade ett YaleDoorman lås på sinn dörr.
Lås med kod.
Detta bör GM fått innan han lämnar paret ensamma för resa till Borensberg annars kommer han inte in igen. Det förutsätter iofs att automatisk låsning är aktiverat. Annars bör det varit en GM till som kunnat öppna innifrån.

Ett tredje alternativ borde väl vara att hålla dörren öppen med hjälp av en dörrkil eller vanlig pinne.
Citera
2017-10-02, 02:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Polisen måste väl kunna spåra misstänkta
användare här på FB?
Citera
2017-10-02, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Hatar man slumpen så finns här än mer anledning att ta reda på EGs förehavanden dagarma innan.

Det är lönlöst att fortsätta diskussioner där uppgifter värderas olika - då bättre att vänta på FUP än att försöka vrida in andra otydliga uppgifter som förstärkning.

EG:s förehavanden under aktuell tid är ju något av kärnan i det hela. Det finns en del från Mullsjö som känner till denne jeppe, som kanske kan svara på detta.

EG var ev. på jobbet på Måndag då avskedsansökan lämnades in men var har på plats under Fredagen.
Att EG lämnat avtryck i BO:s bostad torde vara klart men skedde detta under Lördag eller Söndag?

Någon boende i Mullsjö kanske känner till om EG varit synlig på denna ort någon gång under aktuell helg.
Citera
2017-10-02, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Du fattar trögt..
Att man nämner "tankat och parkerat" tyder mer på att man kartlägger just "den bil EG har använt" i anslutning till brottsplatsen - dvs före och efter användandet av BOs Volvo, som utredarna har kollat sedan i Juni.
Det finns ingen logik i att de skulle kolla BO's Volvo igen om den har GPS.
Det logiska är att man först slår hål på EGs egna utsagor från första förhöret, eftersom han nekar ÅKs version trots övertygande bevis.

BO:s Volvo torde väl vara avverkad vid tidpunkt. Nu gäller det att kartlägga den häktades förehavanden och transportmedel samt ev. kumpaner.
Att han nekar kanske inte är någon nackdel. Det kan göra att utredningen blir noggrannare och fullständigare än vid ett erkännande.
Citera
2017-10-02, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
användare här på FB?

Nej.
Citera
2017-10-02, 04:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nej.

Synd.

Så om någon skulle erkänna eller försäga sig här
så kan inte polisen ta reda på vem det är?
Senast redigerad av gloriouslife 2017-10-02 kl. 04:28.
Citera
2017-10-02, 04:35
Medlem
Citat:
Synd.

Så om någon skull erkänna eller försäga sig här
så kan inte polisen ta reda på vem det är?

Det finns inget lagutrymme för att kräva ut skribenters identitet av FB. Däremot är mediet granskat. Så om någon är inblandad i något kanske den gör klokast i att vakta tungan.
Citera
2017-10-02, 04:45
Medlem
Citat:
Kan vara en tänkbar förklaring. Då är det lite märkligt att polisen går ut med att en anhörig samtalat med paret. Hade det varit ett larm som löst borde polisen varit tysta om detta.

Borde inte teleoperatör ha loggat samtalet, varifrån det kom och om det togs emot?
Inte om det var paret Lekander som verkligen svarade.

Det kan lika gärna ha varit Benny och Stoffe.
Citera
2017-10-02, 07:05
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
användare här på FB?
Inte direkt spåra men en del matnyttigt fångar de allt upp härinne. Kan vara saker de inte tänkt på och andra infallsvinklar som kommer upp härinne. En liten sak de kanske förbigått. Polisen har klarat upp ganska mkt med hjälp av FB fast det erkänner de aldrig.
Citera
2017-10-02, 08:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Med tanke på de kända omständigheter som råder, blir det lite knepigt att få detta nattliga samtal bekräftat.
Detta betyder också att den som hörde av sig denna Lördagsnatt kan påstå vad som helst utan att det går att bekräfta.

Som jag skrivit tidigare, varför detta samtal denna natt?
Det kanske är vanligt att det ringdes nattetid i denna släkt, om inte tycker jag det är märkligt att så skedde denna helg.

Själva samtalet (tfn-anknytningen) går väl bekräfta, eller? Varför pch vad som sades däremot...

Det kan ju ha sin förklaring men annars är det misstänkt som du säger. Det är ju helg så det kan ju vara lite sent snarsre än mitt i natten.
Citera
2017-10-02, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Själva samtalet (tfn-anknytningen) går väl bekräfta, eller? Varför pch vad som sades däremot...

Det kan ju ha sin förklaring men annars är det misstänkt som du säger. Det är ju helg så det kan ju vara lite sent snarsre än mitt i natten.

Vi vet ju inte om det är ett telefonsamtal. Varit i kontakt med kan ju vara SMS, inlägg på Facebook eller något annat även om telefonsamtal är det mest rimliga.

Jag skulle bli mycket förvånad om EG gjort detta ensam. Tror snarare han haft en sidoroll och är rädd för vad kumpanen ska göra mot honom och familj om han avslöjar något.

Tycker dock det är märkligt att ingen känner EG bättre och kan berätta mer om ev drogmissbruk, sambons systers sambo, varför han sa upp sig från jobbet, vad han gjorde under sommaren, vilka bilar han har tillgång till osv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in