2017-10-02, 14:57
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Största massakern i USA:S historia. Hur vet du att han inte hade ett politiskt motiv?
Det är inte så världen fungerar, vi antar att något INTE är, tills något pekar på att det är. Om du kommer med ett påstående så är det också upp till dig att bevisa det. Och så länge det inte finns något politiskt uttalat motiv så är det "bara" ett vansinnesdåd. (inte för att rubriceringen förändrar ett jävla skit mer än vad du kan använda för att spä på din internet-propaganda.)
Citera
Medlem
SkogsKonungs avatar
Är kanske lite efter. Jobbat fram tills nu. Men stod han på vid ett fönster och bara pepprade rakt ner? Shit vilken panik i så fall...
Citera
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Största massakern i USA:S historia. Hur vet du att han inte hade ett politiskt motiv?

Det vet jag inte. Och det påstod jag inte heller.

Du däremot påstod att det kommer 'säkerligen' att klassas som terrordåd.
Citera
Medlem
Krickerts avatar
Skjöt han sönder fönstret innefrån rummet?
Jag kan verkligen inte tänka mig att det finns öppningsbara fönster på 32:a våningen på ett hotell i Las Vegas.(Eller något annat hotell någonstans)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majorapa
Håller med om att det var full auto men en tränad skytt kan skjuta betydligt snabbare än 8 skott i minuten i semi-auto. Det är bara ett skott var 7.5e sekund. Vad gör han emellan, petar sig i näsan?

Sen påverkas kulbanan mindre om man skjuter nedåt.

Håller med. Tycker det är så lustigt när dessa möpar som har spelat battlefield ska föra fram sina åsikter.
Citera
2017-10-02, 14:58
Medlem
Browndawgs avatar
Jag kan inte förstå varför man ska få äga vapen av denna typ överhuvudtaget, som privatperson.

Det är ju knappast för att man ska jaga. Eller skjuta ett stim med fisk.

Varför tillåter man folk att äga ett sånt här vapen?

Kanske lite off topic men ändå. Blir lite fundersam.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag kan verkligen inte tänka mig att det finns öppningsbara fönster på 32:a våningen på ett hotell i Las Vegas.(Eller något annat hotell någonstans)

Är det viktigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonpulver
Precis. En islamist har då uppenbart ett religiös-politiskt motiv. Vad är det som du inte förstår?

OT. Islam är politik. Politik är Islam. Den ideologin i sig ar mordande. Vi far snart se mainstream media pissa pa Trumps uttalanden. Detta gor de varje dag och de fattar inte att de eldar pa galningar. Satans redskap. Deras agenda stinker dod och forintelse.
Citera
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert

Fönstren går ej att öppna innefrån. Har krossats/skjutits sönder först.
Citera
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
det här landet är ett tragiskt skämt, säljer automatvapen till varje mentalsjuk dåre, samtidigt som de skriver ut psykofarmaka i aldrig sinande ström som gör dem impulsiva och våldsamma

Automatvapen är förbjudna i hela USA.
Senast redigerad av -benito- 2017-10-02 kl. 15:02.
Citera
2017-10-02, 14:59
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo-lars
Hehe, hade browning m2 (12,7) i lumpen. Lådan med en extra pipa vägde 97 kg. En låda ammo väger runt 25, så det hade nog väckt lite uppmärksamhet om man försöker släpa upp en sån till 32a våningen.
Dessutom är rekylen så kraftig att om han inte svetsat fast den i balkongräcket hade så långa salvor resulterat i att han sköt rakt upp i luften. Och en sån kula skulle lätt gå genom tre fyra personer oavsett hur mycket ben den träffar, så då hade nog antalet skadade vart ett helt annat.
Tror nog mer på ett mindre och behändigare automatvapen med nån sorts jättemag.

Jo, jag har skjutit med AG90 i lumpen, och trots 12-skotts magasin så är det ett jävla tryck i den bössan så kan bara tänka mig hur det känns att skjuta med en automat.
Citera
2017-10-02, 14:59
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Snarare 50 än 500, om man ska vara petig.

Över 50 döda och över 400 skadade. Det blir ungefär över 500 döda och skadade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in