2017-10-01, 21:10
Moderator
OYs avatar
Fick ett pm för ett tag sedan, tänkte att jag kastar in det i tråden, ta det för vad det är, en uppgift som inte är bekräftad.

Citat;

Hej.
Jag vill meddela att BO hade ett YaleDoorman lås på sinn dörr.
Lås med kod.
Detta bör GM fått innan han lämnar paret ensamma för resa till Borensberg annars kommer han inte in igen. Det förutsätter iofs att automatisk låsning är aktiverat. Annars bör det varit en GM till som kunnat öppna innifrån.
Citera
2017-10-01, 21:21
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Men idiotbonde, undrar vem som är pucko.

Givetvis utesluter inte det ena det andra.
Vad jag länge varit inne på är att offrens bil använts -på ena eller andra hållet.
Det har flera i tråden ifrågasatt helt och hållet.

Fallet handlar såklart om massor av parametrar men just användande av bil och gjorda uttag är de få saker som skulle gå att resonera fram en bild av.
Ja, jag vet att användandet av BOs bil har ifrågasatts helt och hållet av flera. Det är en gammal diskussion - kolla trådhistoriken så kanske du sedan inser att du inte behöver tala om det för mig.

On-Topic:
Genom att ta reda på färdrutten såväl före som efter, kan säga en del om varför uttag gjordes i just Borensberg.
Citera
2017-10-01, 21:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Vad den konversationen handlar om.
Du är bara ute och cyklar. Tramspelle.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fick ett pm för ett tag sedan, tänkte att jag kastar in det i tråden, ta det för vad det är, en uppgift som inte är bekräftad.

Citat;

Hej.
Lås med kod.
Detta bör GM fått innan han lämnar paret ensamma för resa till Borensberg annars kommer han inte in igen. Det förutsätter iofs att automatisk låsning är aktiverat. Annars bör det varit en GM till som kunnat öppna innifrån.
Mycket intressant. Tack.

Stämmer det så har BO gett ut sina koder, samarbetat, men trots allt mist livet.
Någonting stämmer inte. Ska bli mycket intressant att följa fallet i media.
Citera
2017-10-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Hej.
Lås med kod.

Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren

Stämmer det så har BO gett ut sina koder, samarbetat, men trots allt mist livet.
Någonting stämmer inte. .

Men kanske behövde inte GM ta sig in i huset igen; om tex BO:s ej längre var i livet och GM bara återvände för att lämna BO:s bil.
Citera
2017-10-01, 21:35
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Du är bara ute och cyklar. Tramspelle.
Nej, ibland går jag också.

Citat:
– Vi har tagit hans telefon och vi kollar om den bil han använt är utrustad med gps.
Vice chefsåklagare Eva Nemec Nordh, 2017-09-20
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/24-aringen-kan-kopplas-till-bankomatuttag-om4820529.aspx

Varför skulle man vid det här läget (20 september) kolla om BOs bil har gps, när man har haft tillgång till den bilen sedan Juni?
Är det verkligen så jävla svårt att även tänka sig en annan aktuell bil, exempelvis EGs egna eller någon annan som han kan ha uppgett i första förhöret?
Senast redigerad av linkebodabo 2017-10-01 kl. 22:04.
Citera
2017-10-01, 21:42
Medlem
Citat:
Ja, jag vet att användandet av BOs bil har ifrågasatts helt och hållet av flera. Det är en gammal diskussion - kolla trådhistoriken så kanske du sedan inser att du inte behöver tala om det för mig.

On-Topic:
Genom att ta reda på färdrutten såväl före som efter, kan säga en del om varför uttag gjordes i just Borensberg.

Jag har koll på tråden och i stort allt som skrivits i fallet.

Jag undrar verkligen VARFÖR vissa så envetet ifrågasatt en så pass enkel sak som att "offrens bil använts" ?
Finns inte en enda sak som skulle tyda på annat.

Det märkliga är ändå att man valt att kört tillbaka efter uttagen i Borensberg.
Kan bara röra sig om att "avsluta" gärningarna eller hämta medhjälpare- eller både och.

Men användandet av offrens bil är minst sagt riskabelt, stor risk att möta grannar och bekanta, på en liten ort borde man ju bättre koll på vad som "händer. T ex "Jag mötte Lekanders- men vem körde? "

Att uttagen gjordes i just Borensberg bör väl ändå handla om att kameran så lägligt var ur funktion....
Citera
2017-10-01, 21:58
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Är mycket insatt i det här fallet.

Du får gärna förklara för mig vad jag har fel i?

Halleluja 😇!
Då du är ”mycket insatt i det här fallet” så kan du väl vara vänlig nog att berätta för alla oss andra vad DU VET (&#128584 som vi andra ”icke insatta” ännu inte vet?
Det vore ju tacknämligt.....
Eller har du satt på dig folie-hatten och ljuger värre än en häst travar?
Lutar åt det senaste.....
Citera
2017-10-01, 22:00
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:

Jag undrar verkligen VARFÖR vissa så envetet ifrågasatt en så pass enkel sak som att "offrens bil använts" ?

Kan bara röra sig om att "avsluta" gärningarna eller hämta medhjälpare- eller både och.

Men användandet av offrens bil är minst sagt riskabelt, stor risk att möta grannar och bekanta, på en liten ort borde man ju bättre koll på vad som "händer. T ex "Jag mötte Lekanders- men vem körde? "

Att uttagen gjordes i just Borensberg bör väl ändå handla om att kameran så lägligt var ur funktion....
Hatar man slumpen så finns här än mer anledning att ta reda på EGs förehavanden dagarma innan.

Det är lönlöst att fortsätta diskussioner där uppgifter värderas olika - då bättre att vänta på FUP än att försöka vrida in andra otydliga uppgifter som förstärkning.
Citera
2017-10-01, 22:06
Medlem
Citat:
Att sätet var bakskjutet var nog bara en spekulation här från min sida..

För mig att jag läste det i början av tråden också men det kanske bara är spekulation. Mycket av den varan just nu.

Kan man hittat fingeravtryck på ratt och växelspak tex som inte var offrens tex? Spår av offrens blod? Kan ju vara vad som men de är ju i alla fall övertygade om att GM är den som kört bilen till Borensberg.
Citera
2017-10-01, 22:12
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trams82
För mig att jag läste det i början av tråden också men det kanske bara är spekulation. Mycket av den varan just nu.

Kan man hittat fingeravtryck på ratt och växelspak tex som inte var offrens tex? Spår av offrens blod? Kan ju vara vad som men de är ju i alla fall övertygade om att GM är den som kört bilen till Borensberg.
Det hann ju gå 3 månader innan EG greps så under den tiden har det säkert blivit en hel del spår säkrat i BOs bil.
Citera
2017-10-01, 22:32
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:

Vad är det som säger att bilen körts från huset och tillbaka.
Den kanske endast körts från Borensberg...
Bara en tanke
Citera
2017-10-01, 22:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ingen fartkamera..
Tror mer på iaktagelse - typ att vittnen har sett Volvon vara borta (från BOs bostad) under Söndagen..
..samt uteslutning - kan knappast ha varit BO som varit iväg och på kort tid hunnit såväl lyckats som misslyckats ta ut pengar i Borensberg, samt bli tejpade och brutalt mördade hemma i Mantorp.
..plus DNA-spår, tekniska spår, et c som vi inte känner till.
Ok, då har de inte sett bilen på någon fartkamera. Men jag tycker det blir än mer oklart huruvida GM verkligen kört BO:s bil. Ur din spoiler:
Citat:
Pär Andersson är frustrerad över att utredarna inte har lyckats komma över några övervakningsbilder som visar gärningsmännens troliga framfart mellan Mantorp och Borensberg. Makarnas Volvo hittades vid deras fastighet, vilket tyder på att gärningsmännen återvände till platsen efter uttagen i Borensberg.
Om det bara är, hur bilen var parkerad vid fastigheten som gör, att de tror att GM använt deras bil, då är det väldigt löst antaget. Varför skulle förre åklagaren annars oja sig så mycket om övervakningskameror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in