2017-10-01, 03:22
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Angående om ev edv!n nyttjar droger så finns det två personer boende i Mullsjö som står med på en lista som beställare av narkotikaklassad medicin. Det var ett nätapotek i Uppsala som torskade och då kom bl.a. Dessa uppgifter fram. Så om någon som känner till ev koppling mellan E och någon av de två på listan varsågoda att gräva

https://minfil.org/A7Z9Mfbbbf/Uppsala_TR_B_593-17_Aktbil_189..pdf

Var trött och tittade med ett öga, men hittade en Ande*s Nils*on från Mullsjö, och han har tro det eller ej en bild på en turkos amerikanare på sin FB!! Och hans fru/flickvän/sambo är kraftigt byggd och jobbar i ett stall Och ingen av dom ser helt hundra ut om man får vara lite elak. Vilket var det andra namnet från Mullsjö?
Senast redigerad av emileflournoy 2017-10-01 kl. 03:28.
Citera
2017-10-01, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hollyvanarx
Jag tror ju ändå att BO på något sätt kände igen en av GM och sedan var det tvunget att tysta dem för gott. Annars vill jag tro att det var ett rånmord med sexualsadistiska tecken. MEN notera att det är ren spekulation av mig.Kan även vara så att det gick överstyr och en av GM hade en gammal fantasi denne ville leva ut.

När någon mördas på detta vis brukar det bero på att GM kan identifieras eller att det går totalt överstyr.
Att de tejpas beror oftast på att offret ska hålla sig lugn och de ska pressas på uppgifter, eller att de råkar vara hemma när förövarna anländer.
Citera
2017-10-01, 03:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666
Citat: Ursprungligen postat av Ferdinand666

EG kan ha gått, cyklat, åkt buss, kört trampbil, moped, hoppat fallskärm från ett plan osv.

---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------
Citat: Ursprungligen postat av Ferdinand666

Jo att GM´s- (för jag tror det är minst 2) tagits sig till offrens hus med bil är ju högst troligt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- --------

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------------------------
Du förstår alltså inte en så enkel sak som att jag i mitt ena inlägg gjorde utsvävningar kring hur EG -TEORETISKT kan ha tagit sig till offrens hus. I mitt andra inlägg redogjorde jag för vad JAG TROR.

Inte nog med att din läsförståelse är totalt usel du är kort sagt helt korkad- det har du än en gång bevisat. Tycker nästan synd om dig och antar att du har stora svårigheter i vardagen

Citat:
Ursprungligen postat av Ferdinand666

Men det var ju intressant. Korkad OCH synsk. Vilken bil körde EG då ? Säkert många som är nyfikna.
Ingenting är bekräftat om att EG skulle kört egen bil INGENSTANS -inte ett ord.
Spekulationer om ev "raggarbil är det närmaste man kan komma. EG kan ha gått, cyklat, åkt buss, kört trampbil, moped, hoppat fallskärm från ett plan osv. Eller så enkelt som att åkt men ytterligare GM...

ENDA bilen som är bekräftad är offrens egen. INGEN annan bil. Punkt slut.

Hur ska man kunna förstå vad du menar när du hela tiden
säger emot dig själv?

Kan det var så att det istället är du som har problem
med att uttrycka dig?

Jag tycker att det är intressant att det bara är dina
inlägg som jag tycks ha läsförståelseproblem med.
Alla andras inlägg förstår jag utmärkt.

Och tack för omtanken men du behöver inte tycka synd om mig.
Jag klarar mig utmärkt IRL
Senast redigerad av gloriouslife 2017-10-01 kl. 03:59.
Citera
2017-10-01, 03:37
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Var trött och tittade med ett öga, men hittade en Ande*s Nils*on från Mullsjö, och han har tro det eller ej en bild på en turkos amerikanare på sin FB!! Och hans fru/flickvän/sambo är kraftigt byggd och jobbar i ett stall Och ingen av dom ser helt hundra ut om man får vara lite elak. Vilket var det andra namnet från Mullsjö?

Citerar mig själv. Ser nu att den där Ande*s Nils*ons sambo eller vad hon är har Sävedalens gårdscafé i sin vänlista på FB. Och jag är fan hundra på att jag läst på Edvins länkade inatagram eller vad det var att han rekomenderade det stället, det låg tydligen på väg till deras sommarhus, någon fler som sett det där? Vi kanske är något på spåret?
Om nu denne AN med sambo känner Edvin med familj så kanske dom båda var bensotorskar och behövde pengar till droger?
Citera
2017-10-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Intressanta åsikter. Vem är länkad till Borensberg menar du?

Om du läser igenom tråden kommer du att upptäcka att endast BO:s bankkort kan länkas till Borensberg. Någon X tog ut pengar strax efter 16.00 på Söndagen. Vem som gestaltar denne X är fortfarande inte klarlagt.

--------------------------------------------------------

http://linkopingnews.se/24-aring-haktas-for-dubbelmordet/

– Den 15 september fick vi svar på att hans dna matchade spår från brottsplatsen, säger utredningsledaren Gunilla Broman.

Dubbelmordsutredningen nådde i dag ett stort framsteg när en 23-årig man häktades misstänkt för det brutala mordet utanför Mantorp för över tre månader sedan.

Mannen har inte förekommit i utredningen tidigare och han är även okänd av både polis och åklagare sedan tidigare. Klockan 14 i dag hölls häktingsförhandlingen i Linköpings tingsrätt och en timme senare hade Åklagarmyndigheten kallat till en presskonferens där utredningsledaren Gunilla Broman och åklagaren Eva Nemec Nordh meddelade vad som hade lett fram till häktningen.

Flera omständigheter har lett till att utredningen har riktat in sig på den nu häktade mannen. Förhör har hållits hela helgen och mannens rörelsemönster har börjat kartläggas. Även personer i hans omgivning har hörts av polis.

Mannen anhölls i sin frånvaro fredags och personen kunde senare lokaliseras av polisen som grep honom vid 14-tiden. Gripandet var odramatiskt.
– Han greps i sin bostad i Mullsjö och vi har hållit tre förhör med honom där han nekar till brott, säger Eva Nemec Nordh.

I kartläggningsarbetet som inletts utreds kopplingar till mordplatsen och det är ett systematiskt utredningsarbete som har lett fram till att personen misstänks. Åklagaren meddelar att det finns flera spår som har lett till ett gripande och en häktning. Det har inte kommit in några tips om personen tidigare.

Enligt åklagaren har mannen gjort ett uttag med parets kontokort på en bankomat i Borensberg. Det skedde dagen före paret hittades mördade.
– Vi är inte färdiga än, vi ska gå från sannolika skäl till utom rimligt tvivel, säger Eva Nemec Nordh.

------------------------------------------------------------------

När hon säger så så tycker iallafall jag att det låter som att dom vet att han är kopplad till bankomaten i Borensberg...
Citera
2017-10-01, 08:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Det andra namnet från Mullsjö på listan var en J*hnny Br*ström, boende på Gri*dgata*.

(*=o, *=n)

Av googleträffar att döma är tatueringsstudion och atletklubben i Mullsjö populära häng.

Enligt ratsit äger han ingen bil, dock en motorcykel.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-10-01 kl. 09:03.
Citera
2017-10-01, 09:14
Medlem
Citat:

Den bilen som är på bilden verkar vara lånad, och möjligtvis av samma person som förekommit här tidigare som är vän med P.G (MGM:s far) på FB. Den ser likadan ut och Ande*s Nils*on är även han vän med den här kvinnan på FB. Bilen med regnr HJE 678
Citera
2017-10-01, 09:16
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:

Joh**y b*oström
Citera
2017-10-01, 09:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodan21
Den bilen som är på bilden verkar vara lånad, och möjligtvis av samma person som förekommit här tidigare som är vän med P.G (MGM:s far) på FB. Den ser likadan ut och Ande*s Nils*on är även han vän med den här kvinnan på FB. Bilen med regnr HJE 678

Tidigare i tråden om denna bil:
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
(FB) Ann-Christine och Tor Lekander hittade döda på gård i Mjölby 2017-06-12
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/HJE678
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-10-01 kl. 09:29.
Citera
2017-10-01, 09:45
Medlem
Hur visste MGM att paret var hemma just den här dagen?
Åkte han över 10 mil och chansade bara?
Citera
2017-10-01, 09:56
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Hur visste MGM att paret var hemma just den här dagen?
Åkte han över 10 mil och chansade bara?
Jag tror att det var fler gärningsmän och ngn som kände till paret och kanske talade om det för MGM. Men för den skull behövde ju informatören vara med på själva brottet.
Citera
2017-10-01, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag funderar på detta nattliga samtal, som verkar lite märkligt. Nu kanske det är vanligt i denna släkt att de ringer mitt i natten, annars är det konstigt att det skedde just denna helg.

Det kan vara ett helt harmlöst samtal. Det kan också vara ett sätt att försöka ge Lördagens bilbesök alibi.
Att samtalet ägt rum borde polisen ha kollat. Varför någon ringde eller vad det gällde är däremot svårare att utreda. Var det BO, någon annan eller ingen alls som svarade?

Det är bekräftat att anhöriga varit i kontakt med BO. Vet inte om det är sagt om det var ett telefonsamtal men det är ju det mest troliga. Eftersom det sägs att bilen inte nämndes då och bilen var där på lördagen så skedde ju komtakten på lördag kväll innan 24.

"Han berättar att anhöriga som varit i kontakt med makarna under lördagnatt och att bilen inte har nämnts då."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ejz3g/raggarbil-gackar-polisen-efter-dubbelmordet-i-mantorp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in