2017-10-01, 09:20
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
"Mindre lyckade individer". Du gillar att se ner på andra. Ingen mångfald i ditt liv antar jag.
Man kan tycka vad man vill om NMR, men jag gissar att de som är med där själva anser att de tar ansvar för sin livssituation just genom att vara med där. Precis som du tycker att du tar ansvar över ditt liv genom att vara med i tex F!

Rent objektivt är dom mindre lyckade. Många är dömda, lever på bidrag et c. Handlar det om mångfald?
Citera
2017-10-01, 09:21
Medlem
crawlys avatar
Så om man summerar gårdagens spektakel Göteborg kan man konstatera att nästan alla är nöjda.

Polisen är nöjd. Jag antar för att ha lyckats hindra demonstrationen från att genomföras.
Statsministern är nöjd. Sannolikt över att slippa stå i fokus.
Inrikesministern är jättenöjd med insatsen. Som Justitieminister är han kanonnöjd över polisens insats och speciellt över Dan Eliasson.
Expo är nöjda (och vi får väl anta att dom talar direkt för AFA också), över att staten visat sin lojalitet.
Den blivande koalitionspartnerns Lööf är nöjd över att polisen kunde mota nazisterna. Hon hymlar alltså inte alls (modigt) med att inte längre stå för grundlagen och vad polisens egentliga uppdrag var.
Helena Trus som är mer av en nöjesreporter på aftonbladet lyckas ironiskt nog bättre i sin analys än analytiker, tjänstemän och "folkvalda".

I princip ingen företrädare för demokrati och rättvisa har lyckats förhålla sig professionell och neutral vad jag kunnat se. En i sanning mörk dag för de som ser spelreglerna som annat än ord i en dammig bok.

Jag förstår att man hatar nazisterna. En ideologi som lämnade mer än 6 miljoner mördade judar efter sig. Jag förstår att det kliar i fingrarna att använda fula knep för att stoppa dom. Det finns mycket åsikter att hata, men vi ser inte poliser som står i vägen för Pride, eller huliganer som stoppas inför fotbollsmatcher.

Regeringen, dess stödtrupper och alla andra hycklare i media har nu visat att man kan sänka sig till samma nivå som nazistpartiet genom att spotta på demonstrationsrätten, och därmed indirekt bryta kontraktet som säger att vi är ett samhälle. Grattis och bra jobbat!
Citera
2017-10-01, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Här sprids det alternativ fakta för att uppvigla!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...hemliga-taktik

Citat:
Enligt uppgifter till Aftonbladet före demonstrationen var polisens strategi att direkt ingripa om någon bar en fana eller sköld i demonstrationståget.
Taktiken i det fallet skulle vara att trycka in hela tåget på en enskild gata.
– Om vi ska ta fanbärare och sköldar kommer det att bli en ordentlig batalj, det kommer att behövas otroligt mycket våld, sa en person med insyn i kommenderingen.

PL24 området mellan häkte och polisstation (färdvägen på 800 meter) var alltså en fälla.
Citera
2017-10-01, 09:23
Medlem
gubbroras avatar
Det är skoj att se vilka patetiska fröknar NMR består av. Samla i hundratals för att demonstrera utanför en icabutik så fruktansvärt enfaldig och patetiskt Det framgår tydligt att tänka inte är NMRs starkaste sida
Citera
2017-10-01, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
ursäkta om det redan har tagits upp men vad hände när NMR hamnade i bråk med polisen och en polis började skrika av smärta som fan?
Vid typ 2 minuter och framåt.
https://www.youtube.com/watch?v=nXiqfuhRB3Q

Snea hållningen tyder på axel ur led. Själv varit med om det flera gånger, gör sjukt ont
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Jag tror att hon bröt handen eller nåt i den stilen.
Hon? Visserligen skriker han som en liten flicka men det var allt en HAN.
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Och nu sitter man i Morgonpasset och undrar om det var nazisterna som hade stenar och slunga. Inte så konstigt att de tror det kanske, eftersom media helt låtit bli att informera allmänheten om händelsen. NMR-demonstranterna var under kontroll efter max en kvart...
Citera
2017-10-01, 09:26
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Tillståndet var felaktigt utdelat från start. NMR borde aldrig givits tillstånd och kommer förhoppningsvis inte att få fler tillstånd.

Vi kommer absolut inte allihop att tystas. Bara de våldsamma, samhällsstörtande och sjuka avarterrna i samhället. Se det som medicinering. Oftast är vi friska. Men ibland drabbas vi av bakterier och virus. Och behöver medicineras för att bli friska igen. Detsamma gäller våra friheter.

Radikalisering i stil med NMR/IS behöver medicineras bort. Och en del av behandlingen består av inneslutning. Betydligt bättre än i medeltida samhällen dit NMR/IS siktar, där vi bara hade skjutit av avarterna.

NMR kommer nog inte söka tillstånd mer, utan demonstrera helt lagligt ändå. Gick utan problem för en vecka sedan.
Citera
2017-10-01, 09:27
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonServium
Hon? Visserligen skriker han som en liten flicka men det var allt en HAN.

Du sa det själv. Ingen man skriker på ett sådant sätt inför både kollegor och samlad press.
Citera
2017-10-01, 09:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
ursäkta om det redan har tagits upp men vad hände när NMR hamnade i bråk med polisen och en polis började skrika av smärta som fan?
Vid typ 2 minuter och framåt.
https://www.youtube.com/watch?v=nXiqfuhRB3Q

Bildörr + Finger = Aoooiiieeee... Avsaknaden av en serie svärord av den grövre sorten kan förklaras av medienärvaron.

Personligen så PRISAR jag polisen i fråga för detta agerande.
I could NOT have done Better.
Citera
2017-10-01, 09:28
Medlem
Hände det något mer under kvällen/natten efter att alla demonstrationer upplösts och kamerorna stängts av?
Citera
2017-10-01, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Så om man summerar gårdagens spektakel Göteborg kan man konstatera att nästan alla är nöjda.

Polisen är nöjd. Jag antar för att ha lyckats hindra demonstrationen från att genomföras.
Statsministern är nöjd. Sannolikt över att slippa stå i fokus.
Inrikesministern är jättenöjd med insatsen. Som Justitieminister är han kanonnöjd över polisens insats och speciellt över Dan Eliasson.
Expo är nöjda (och vi får väl anta att dom talar direkt för AFA också), över att staten visat sin lojalitet.
Den blivande koalitionspartnerns Lööf är nöjd över att polisen kunde mota nazisterna. Hon hymlar alltså inte alls (modigt) med att inte längre stå för grundlagen och vad polisens egentliga uppdrag var.
Helena Trus som är mer av en nöjesreporter på aftonbladet lyckas ironiskt nog bättre i sin analys än analytiker, tjänstemän och "folkvalda".

I princip ingen företrädare för demokrati och rättvisa har lyckats förhålla sig professionell och neutral vad jag kunnat se. En i sanning mörk dag för de som ser spelreglerna som annat än ord i en dammig bok.

Jag förstår att man hatar nazisterna. En ideologi som lämnade mer än 6 miljoner mördade judar efter sig. Jag förstår att det kliar i fingrarna att använda fula knep för att stoppa dom. Det finns mycket åsikter att hata, men vi ser inte poliser som står i vägen för Pride, eller huliganer som stoppas inför fotbollsmatcher.

Regeringen, dess stödtrupper och alla andra hycklare i media har nu visat att man kan sänka sig till samma nivå som nazistpartiet genom att spotta på demonstrationsrätten, och därmed indirekt bryta kontraktet som säger att vi är ett samhälle. Grattis och bra jobbat!

Här är ett referat från upprinnelsen till andra världskriget

"POLARISERING
Under dessa förhållanden ökade den politiska polariseringen allt mer. För allt fler stod valet emellan de båda ytterlighetspartierna, nazisterna och kommunisterna, medan de demokratiska partierna lockade allt färre. Dittills hade högern och storföretagen hållit sig ganska avvaktande till nazisterna men från 1928 började storföretagen att satsa pengar på Hitler. Från höger och från industrin fruktade man kommunisterna och den röda faran. Nazisternas röstetal växte enormt under depressionen. I juli 1932 fick de 37 % och blev riksdagens största parti. Även kommunisterna ökade till 14 % vilket alltså innebar att redan nu hade majoriteten (51 %) tyskar röstat på partier som ville avskaffa det demokratiska systemet (Se valresultat nedan). Hitler ställde nu upp i presidentvalet, i konkurrens med Hindenburg, men förlorade.

T.h: Hindenburg (1847-1934), Tysk generalstabschef under första världskriget. President 1925-1934"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in