2017-10-01, 02:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Börja med daygame och nightgame, ni kommer få bättre resultat där och bättre självförtroende. Dagens män i Sverige är mjukare än någonsin och vart "feministerna" får dessa fakta om killar som går runt och trakasserar kvinnor i stan vet jag inte för de flesta män kan inte äns hålla ögon kontakt med en tjej.

De flesta tjejer kommer redan ge er poöng om ni går fram så gör hellre daygame för ni kommer ha der bättre där och det bygger upp er socialt..

Jag har kört väldigt mycket daygame redan. Det är extremt svårt att få tjejer att vilja stanna och prata, antingen säger dom att dom har bråttom eller så säger dom typ direkt att dom har pojkvän. Man får nåt enstaka nummer ibland men då får man sällan svar sen. Jag trodde också när jag började med det för några år sen att det skulle bli som du säger men nu kan jag säga att mitt självförtroende bara blivit sämre av det än det var innan. Man springer runt på stan till tjej efter tjej, lägger massor av timmar på det och det är typ ingen som vill prata med en. Några gör det av artighet men inte mer. Oundvikligt att självförtroendet blir sämre då.

Night game är ännu svårare. Omöjligt att prata pga den höga musiken och att tjejerna alltid är med sina cockblockande kompisar. Hur någon lyckats få med sig en någorlunda snygg tjej hem från en nattklubb övergår mitt förstånd.

Nej, Tinder är det enda sättet jag kan få till dejter på. Med hårt jobb och lite flyt kan jag få till 1-2 träffar i månaden. Avskyr verkligen appen egentligen men har tyvärr inget annat val om jag iaf vill ha en liten chans att få ligga. Dejterna brukar gå dåligt iofs men hoppet finns ändå att man en dag ska hitta någon som vill så därför fortsätter jag.
Citera
2017-10-01, 02:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av roadkill
En tanke slår mig: Om alla vi i kategori två ger fan i att försörja någon kvinna, utan i stället köper sex, så lär de få sitta där och försörja sig själv och sina horungar. Eller? Vad finns det för uppsida som man i kategori två i att ens överväga att söka ett påstått monogamt förhållande, när risken är så stor att kvinnan horar runt i vilket fall? Bättre då att skipa den skiten, och köpa det man behöver för stunden i stället.

Ja, precis så är det.

Hur löste man detta förut? Monogami, var Man fick en kvinna. Kvinnan var i behov av mannen på grund av resurser. Promiskuöst beteende och runtliggande bland kvinnor sågs ned på. Männen hade motivation att jobba och dra in pengarna (för kvinnan och hans barn), kärnfamiljen höll sig stark.

Inom vissa religioner än idag så bestraffas kvinnlig otrohet med döden. Man är VÄLDIGT strikt på detta, är det en slump eller kan det finnas ett rationale bakom det hela?

När monogamin bryts ned, går vi tillbaka till "djungelns lag", dvs en minoritet av män får monopol på kvinnorna, en majoritet av män blir utan och/eller får slåss om smådelarna som blir över, män tappar motivation att bidra till stacken, produktivitet minskar och samhället bryts ned, sakta men säkert.
Citera
2017-10-01, 02:51
Bannlyst
Jag vill även att ni ska ta en funderare i hur detta utspelar sig i förhållanden.

Tänk själv, mannen har efter många månader (eller år) ÄNTLIGEN lyckats få sig en flickvän. Nu då? Tjejen i fråga har mängder och åter mängder av män som vill ha henne, jobbet, facebook, instagram, kompisens broder, killarna på nattklubben, överallt. Varje dag blir hon påmind om hennes attraktivitet, varje vecka får hon nya skamliga förslag från män av alla typer.

Mannen då? Ja ... får han också sån uppmärksamhet, såna möjligheter? Nä, han har i stort sett inga möjligheter, han har sin kvinna och det är det enda han har.

Vad resulterar det i? Hur blir maktdynamiken i förhållandet? Kvinnan kan alltid få nya, när som helst, hon vet om det, mannen vet om det. Mannen får kämpa sig till att ens få en dejt i månaden (vilket han gjorde med henne), han vet om det ...

När saker ska planeras, bestämmas, .. vem får det sista ordet tror ni? Vem har högst värde i förhållandet?

.. Är det konstigt att svenska män är "hunsade", när ni inser detta?
Citera
2017-10-01, 04:55
Medlem
Googlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidornot
Jag vill även att ni ska ta en funderare i hur detta utspelar sig i förhållanden.

Tänk själv, mannen har efter många månader (eller år) ÄNTLIGEN lyckats få sig en flickvän. Nu då? Tjejen i fråga har mängder och åter mängder av män som vill ha henne, jobbet, facebook, instagram, kompisens broder, killarna på nattklubben, överallt. Varje dag blir hon påmind om hennes attraktivitet, varje vecka får hon nya skamliga förslag från män av alla typer.

Mannen då? Ja ... får han också sån uppmärksamhet, såna möjligheter? Nä, han har i stort sett inga möjligheter, han har sin kvinna och det är det enda han har.

Vad resulterar det i? Hur blir maktdynamiken i förhållandet? Kvinnan kan alltid få nya, när som helst, hon vet om det, mannen vet om det. Mannen får kämpa sig till att ens få en dejt i månaden (vilket han gjorde med henne), han vet om det ...

När saker ska planeras, bestämmas, .. vem får det sista ordet tror ni? Vem har högst värde i förhållandet?

.. Är det konstigt att svenska män är "hunsade", när ni inser detta?

Har du blivit stött på av en gay person förut? Efter typ 20 minuter börjar det bli skit jobbigt. (Är inte gay själv) Jag snackade lite med en tjej kompis om detta du nämner, hon sade att det är jobbigt att bli stött på för man vet inte om killen är äkta eller om han bara vill få fitta. Därav blir det rätt drygt för en del tjejer. Men så jävla noga är det inte. Både du och tjejen i förhållande kommer att vara attraherade av någon vid sidan av, flörta lite smått och det är oundvikligt
Citera
2017-10-01, 04:58
Medlem
Googlas avatar
Btw. Någon som vet hur det funkar att ragga fyllon på tinder? Någon tur där? Tänkte om man sitter typ ensam hemma en kväll och plockar upp de som går hem ensamma eller sitter i sin misär och dricker själva? Kollar inom 20-30 kms avstånd, kanske 23-03 och gillar /supergillar en del damer? Är väl lättare om de fått lite alkohol i sig, blir lite mer spontant sedan tar man bilen dit och har sex. Någon som kört det förut? Är lite ny på tinder
Citera
2017-10-01, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har kört väldigt mycket daygame redan. Det är extremt svårt att få tjejer att vilja stanna och prata, antingen säger dom att dom har bråttom eller så säger dom typ direkt att dom har pojkvän. Man får nåt enstaka nummer ibland men då får man sällan svar sen. Jag trodde också när jag började med det för några år sen att det skulle bli som du säger men nu kan jag säga att mitt självförtroende bara blivit sämre av det än det var innan. Man springer runt på stan till tjej efter tjej, lägger massor av timmar på det och det är typ ingen som vill prata med en. Några gör det av artighet men inte mer. Oundvikligt att självförtroendet blir sämre då.

Night game är ännu svårare. Omöjligt att prata pga den höga musiken och att tjejerna alltid är med sina cockblockande kompisar. Hur någon lyckats få med sig en någorlunda snygg tjej hem från en nattklubb övergår mitt förstånd.

Nej, Tinder är det enda sättet jag kan få till dejter på. Med hårt jobb och lite flyt kan jag få till 1-2 träffar i månaden. Avskyr verkligen appen egentligen men har tyvärr inget annat val om jag iaf vill ha en liten chans att få ligga. Dejterna brukar gå dåligt iofs men hoppet finns ändå att man en dag ska hitta någon som vill så därför fortsätter jag.

Jag vet inte exakt hur mycket eller hur du har gjort din daygame men oftast handlar det inte om tjejerna och istället sig själv. Hur man representerar sig för tjejerna är viktigt, t.ex hur du är klädd, hur du öppnar upp konversationen, kropps hållning, konversationen, etc. Man kan lära sig allt och bli bättre. Vill du lära dig kolla på youtube street approach och ta inspiration.

Tjejer tycker att dagens killar är s.k "messigare" för att ingen vågar approacha längre och när någon gör det så har de inte kompitensen för de aldrig lärde sig hur.

Bra utseende underlättar altid inom dejt världen men om man inte har det får man använda sina andra egenskaper. Ta reda på hur du kan förbättra din presentation och försök igen, för du kan bli bättre.

Dödsbädd: "Bra att jag inte gick fram och snackade med alla de snygga tjejerna som passerade mig och gick hem istället och swipade på tinder", kommer ingen säga.
Senast redigerad av bubbbles 2017-10-01 kl. 09:37.
Citera
2017-10-01, 12:37
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Var snygg...
Just nu består denna tråden till 90% av inlägg från dig när du beklagar dig och livet och att du inte kan få tjejer. Är Tinder så jäkla skit för dig, lägg ned med det, de tär bara ännu mer på ditt självförtroende.
Citera
2017-10-01, 12:56
Medlem
När jag först laddade ner appen för en vecka sedan fick jag ganska många matchningar. Nu en vecka senare får jag inte en enda trots att jag inte har modifierat min profil. Någon som har upplevt något liknande?
Citera
2017-10-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

Haha, du och jag är väldigt lika. Pma vart du bor kanske man kan komma över och visa dig lite hur lätt det faktiskt är att snacka med brudar på nattklubben och dra med sig dom säg alltid "ska vi dra å käka?", om dom drar någon historia om "måste väntap å min kompis" då säger du "vi hittar din kompis, hur ser hon ut, vem är hon" etc, var på och led, ge henne inte makten att bestämma vad som ska hända. Tjejer älskar när du bestämmer "Vi drar till den krogen istället, är ett bättre ställe. Här kan vi ju inte stå och vänta i tusen år, seriöst" (utan för när man köar till nån krog) typ så har jag sagt flera gånger och tjejerna följer. Herregud när jag var ut i natt. Helt ärligt. Inte en mega diss, inte en enda. Är helt chockad, och tror det har att göra med att jag liksom byggt upp en blockad av "pokerface" att jag inte bryr mig. "Jag är lesbisk". "jag har pojkvän". Och jag svarar nånting om att "det säger alla tjejer, ok visst sure, du har lite potentiella lesbiska drag i ansiktet och din frisyr ser bög ut. men få se en riktigt passionerad kyss då så tror jag dig." Tjejen skrattar och blir lite obekväm, = game on.
Från noll till game. Sen prata vi om allt möjligt, inga problem. Skit testen avklarad.
Tinder har jag fått till tre träffar en av dom gick bra, jag fucka själv upp det dock, då jag kände typ ähh, hon är inte nåt jag vill ha. Andra två, totalt fail, börjar bli tveksam och beta då jag inte kan föra samma alfa samtal i ljusadagen som jag känner att jag är kapabel till på en klubb, ganska bissart hur det kan vara så egentligen, men antar att man är bekväm i att vara sig själv och skoja å driva på en klubb blir mer "showman" av mig i en sån miljö. Högljud, dominant. Andra killar kommer fram och säger att man är skön har cool stil, vill testa ens brillor, etc. Att vara sån "i ljusa dagen" är inte lika socialt "accepterat" och då håller jag tillbaks och på så vis tyvärr knullar mig själv i röven (högst troligt). Mycket möjligt att du är för mjäkig också i day game därför dina resultat uteblir. Men nu ska jag hålla käften dom få day games jag har gjort har gått bra, men jag har säkert bara gjort 5 stycken totalt.
Ska man knulla är det klubben som gäller, herregud brudarna är lite lulliga småfulla. Vad är mest troligt att man får sätta på?
Cockblockande vänner det gäller att du har ögon i nacken och när du tittar tjejen i ögonen du pratar med, innan cockblockern öppnar sin mening ska du vända dig om ta över handen å säga "hej du måste vara hennes kompis" INNAN hon börjar bli jobbig. Prata lite kort, sen tillbaks till hon du vill ha.
Lättare sagt än gjort dock, det gäller att vara på hugget. Har du druckit alkohol kan du ju glömma den taktiken, men den har fungerat mycket bra för mig själv iaf.
Citera
2017-10-01, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notlegendary
När jag först laddade ner appen för en vecka sedan fick jag ganska många matchningar. Nu en vecka senare får jag inte en enda trots att jag inte har modifierat min profil. Någon som har upplevt något liknande?

Det handlar om att appen är snäll emot dig i början och utvärderar din attraktivitet. Är du attraktiv hamnar du högt upp i flödet, anses du mindre attraktiv, så uteblir tyvärr matchiningarna pga att du hamnar långt ner i kölistan på alla bögar som vill ha slynor.
Citera
2017-10-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Det handlar om att appen är snäll emot dig i början och utvärderar din attraktivitet. Är du attraktiv hamnar du högt upp i flödet, anses du mindre attraktiv, så uteblir tyvärr matchiningarna pga att du hamnar långt ner i kölistan på alla bögar som vill ha slynor.
Jag fick ju många attraktiva "matchningar" i början. Bör jag inte hamna högre upp då?
Senast redigerad av notlegendary 2017-10-01 kl. 15:46.
Citera
2017-10-01, 15:42
Medlem
Nu börjar "matchningarna" komma in igen. Konstigt.
Senast redigerad av notlegendary 2017-10-01 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in