Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-30, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men snälla du, du e precis som David aasss (Baas) stavas de så hahaha. Var du där? nä precis, ja säger bara va ja såg och inte såg, och lyssnade på va polisen sa till oss alla

Jag såg 6 livesändningar samtidigt i olika rutor på skärmen, jag har sett filmen från Nordfront som är den film som är glasklar, jag har sett film från Fria tider, jag har sett filmer från random privatpersoner, så från soffan har jag sett mer än du, men du vill säkert tro på polisens ord, allt för och rättfärdiga NMR:s misslyckade spektakel och för och få det till nån sorts seger, jag vill tro på filmer jag sett, film är bättre bevis än ord från dig och vad du påstår att nån polis sagt, film ger mer trovärdgihet än dina ord.
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Ja, vad skall man säga? Som icke-medlem anslöt vi till de bakre delarna av tåget i hopp om en kraftfull demonstration mot den svensk-internationalistiska folkutbytespolitiken, krav på revolt mot förbrytarna och att höja rösten efter en förnuftig ordning för framtida generationer med ansvarsprincipen som ledstjärna. Det tog slut efter någon kilometer. Sedan stod vi där och blev successivt omringade av poliser under ett par gudsförgätna timmar. Vilket jävla fiasko.

Nu har man sett i efterhand att "sköldvakten" (på någon enskild lirares uppmaning) själva tog initiativet att bryta den angivna färdvägen. Att det var pga stenkastande kommunister låter otroligt med tanke på att det var ju för det syftet man hade hjälmar och sköldar, men ingenting är uteslutet vid det här laget. Liberalerna och de övrigas klagomur på vår sidas uppträdande, medan man utelämnar kaosorchernas upplopp vid bokmässan, är inget som förvånar eftersom det är dom som importerat hit kaosorcher, är ansvariga för kaosorcherna och vill ösa in fler kaosorcher, de vill ha mer kaos och mer orcher så att säga. Då tvingas man förhålla sig till kaosorchernas defaultläge och rikta (visserligen berättigade) strålkastarljuset åt ett annat håll istället. Kan emellertid resa krav på att vi som NS skall veta bättre och utgöra den disciplinerade och förädlade motvikten i en degenerad omgivning. Detta misslyckades man med i min mening och digra omprövningar samt utvärderingar bör göras från ledande håll innan man motiverar likasinnade sympatisörer att sluta upp igen.

För övrigt var det inte "vänstern", eller "anti-fascister", som jagade bort de stenslungande kaosorcherna utan en IFK Göteborgs-firma som kallas "Wisemen".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Nja AFA vill ju ofta straffa folk även för deras åsikter och inte enbart för deras handlingar.
NMR vill väl egentligen inte straffa någon även om det såklart finns grupper av människor som skulle påverkas negativt av deras politik.
De har skyltar med bilder på människor och texten "FÖRBRYTARE" i rött. De skanderar "Förnamn Efternamn - FOLKFÖRRÄDARE!" om de flesta politiker, tjänstemän, poliser och journalister de vet om.

Och så skriver du att det "finns grupper av människor som skulle påverkas negativt av deras politik." Årets största understatement.
Citera
2017-09-30, 23:43
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror mest det handlar om antalet kroppar polisen hade till förfogande idag, dom var förberedda på att detta skulle ske, alla(och då menar jag inte enbart ordningsmakten) hade väl en hum om att det fanns en övervägande risk för utbrytningsförsök, för att dra en parallell, så är det som vid en högriskmatch i fotboll det är svårare att få till konfrontation och skapa kaos vid arenorna och på matchdagen eftersom polisen är på tårna och har resurserna som krävs för att ingripa med kraft just då. Det är lättare att ducka för polisen och få till stök vid andra tillfällen då det är snutfritt och dom inte har en särskild kommendering.
Ja, den större personalstyrkan och planeringen gav helt klart överhanden. De verkar även ha haft tydligare direktiv vid vilka överträdelser de skulle ingripa. Överlag tycker jag polisen skötte sitt jobb bra.
Citera
2017-09-30, 23:45
Medlem
Hehe ja vad är egentligen NMRs budskap - har de förmedlat det budskapet till väljarna?

Jag såg i Norsk media "att NMR tycker att Syriska flyktingar är ett biologiskt vapen" och det stämmer ju.

Vad är AFAs budskap? Bränna förstöra?
Citera
2017-09-30, 23:45
Medlem
8711s avatar
En bra uppslutning i Göteborg. Särskilt sett till all hets, alla uthängningar, trakasserier, skrämselpropaganda från media, skrämselpropaganda om att gripas som spreds av media osv, så är det starkt att det ändå blir över 700 personer på plats i Göteborg. Det vore en total omöjlighet för bara ett fåtal år sedan då det kanske stannat på max en tiondel av det antalet. Så det är en stor framgång. Imponerande med gående marsch och flaggor i luften och sköldbärare, intrycket är maffigt och bra!

Det är såklart rätt att markera mot stenkastande vänsterextremister och mot att polisen inte gör sitt jobb mot dessa vänsterextremister utan behandlar dom helt annorlunda och undfallande när dom begår mycket grova brott som att kasta sten på andra och skrämma hästarna med knallskott som dom djurplågare dessa vänsterextremister är. Det är även rätt att markera mot polisen och rättsväsendet gällande vägvalet och försöka ta vägen via bokmässan som var den ordinarie och tilltänkta marschvägen.

I efterhand är det dock osäkert om det var rätt val att stanna kvar på platsen efter detta och stå emot polisen och förhandla och diskutera på platsen. Då detta ledde till att den ordinarie demonstrationen aldrig blev av. Man skulle med facit i hand ha gått upp ganska omgående på vägen man var på väg och fortsatt den anvisade vägen som var bättre än ingenting och en väg in i ännu mer centrala delar av Göteborg där utvecklingen sedan kunde ha varit en helt annan.

Som vanligt är det även nämnvärt med det oerhört orättvisa hanterandet av demonstrationerna från polisen. Vänsterextremister och invandrare tillåts kasta föremål, kasta sten, kasta knallskott och slåss medan polisen tydligt på flera filmer BACKAR och är passiva - Medan man för minsta lilla gällande NMR går in och emot med dragna batonger och vevar mot huvudena. Det är en förskräcklig skillnad och orättvisa i detta vilket är direkt antidemokratiskt. Det är även skandal att den ordinarie demonstrationen aldrig tilläts bli av från polisen. Polisen hindrade alltså en tillståndsgiven demonstration från att utföras och ske. Det är bedrövligt och totalt allt emot vad yttrandefrihet, åsiktsfrihet, demonstrationsrätt med mera står för.

Hela situationen är dessutom skapad av polisen och rättsväsendet som dom lydiga hundar dom är under förtrycket och antidemokratin från medias och vänsterpöblarnas agendor. Att tillståndet förkortades flera gånger både gällande avstånd och tid till att bara gälla 840 meter och tre timmar kortare än vad man först gett tillstånd för, och utan att ersätta detta med en ny sträcka och nya möjligheter är också det emot allt vad likabehandling och demokrati står för. Skandalöst beteende av poliserna och man kan verkligen fråga sig om dom enskilda poliserna är stolta över sitt jobb åt staten och media ikväll när man så uppenbart behandlat folk olika, förstört en demonstration och agerat direkt orättvist, hemskt och totalt antidemokratiskt mot en grupp som hade all rätt på sin sida att demonstrera medan man backade för och behandlade den vänsterextrema pöbeln med silkesvantar som vanligt.
Senast redigerad av 8711 2017-09-30 kl. 23:50.
Citera
2017-09-30, 23:46
Medlem
xmzs avatar
Hur är det ikväll i Göteborg? Är det festande danska afaiter ute, eller sitter dom och läser Marx på bussar hem?
Citera
2017-09-30, 23:48
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis

Vad är AFAs budskap? Bränna förstöra?

Låter "Inga fascister på våra gator" bekant?
Citera
2017-09-30, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Inte självklart om du menade att dagens demo ingick bland de senaste.

Vilka förhandlingar? Polisen anpassade sig inledningsvis väldigt mycket efter NMRs påhitt. Att få eskort ända från Mölndal var inte överenskommet när tillstånden gavs. NMR däremot hade svårt att hålla sig själva i styr.

Förvaltningsrätten och Kammarrätten, det blir två instanser. Självklart hade NMR kunnat acceptera det de fick, det är en enorm förmån att få poliseskort för miljontals kronor.

Skulle de? De hade ju hela Sten Sturegatan fram till Gamla Ullevi, men NMR lyckades inte hålla sig i skinnet tills de ens kommit fram till startpunkten.

Du saknar förståelse för hur en demonstration planeras. De lägger fram en rutt som de vill ha och sedan får de kompromissa och förhandla med polisen. Detta tar normalt sett lång tid men i alla andra fall har de enats om en färdväg och arbetat för att genomföra den vägen tillsammans. Det som var unikt här var att polisen efter ett tag helt enkelt bröt alla samtal, man svarade inte när de ringde och de enades aldrig om en färdväg. Med detta i bakhuvudet blir det ganska uppenbart att det skulle uppstå konflikter. Sedan att de olika instanserna t ex tog hänsyn till synagogan som låg 200 meter bort var helt enkelt felaktigt.Huruvida de fick eskort från Mölndal eller ej är helt oviktigt i sammanhanget. Det hade inte behövts och de ville inte heller ha det.
Citera
2017-09-30, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Ja, vad skall man säga? Som icke-medlem anslöt vi till de bakre delarna av tåget i hopp om en kraftfull demonstration mot den svensk-internationalistiska folkutbytespolitiken, krav på revolt mot förbrytarna och att höja rösten efter en förnuftig ordning för framtida generationer med ansvarsprincipen som ledstjärna. Det tog slut efter någon kilometer. Sedan stod vi där och blev successivt omringade av poliser under ett par gudsförgätna timmar. Vilket jävla fiasko.

Nu har man sett i efterhand att "sköldvakten" (på någon enskild lirares uppmaning) själva tog initiativet att bryta den angivna färdvägen. Att det var pga stenkastande kommunister låter otroligt med tanke på att det var ju för det syftet man hade hjälmar och sköldar, men ingenting är uteslutet vid det här laget. Liberalerna och de övrigas klagomur på vår sidas uppträdande, medan man utelämnar kaosorchernas upplopp vid bokmässan, är inget som förvånar eftersom det är dom som importerat hit kaosorcher, är ansvariga för kaosorcherna och vill ösa in fler kaosorcher, de vill ha mer kaos och mer orcher så att säga. Då tvingas man förhålla sig till kaosorchernas defaultläge och rikta (visserligen berättigade) strålkastarljuset åt ett annat håll istället. Kan emellertid resa krav på att vi som NS skall veta bättre och utgöra den disciplinerade och förädlade motvikten i en degenerad omgivning. Detta misslyckades man med i min mening och digra omprövningar samt utvärderingar bör göras från ledande håll innan man motiverar likasinnade sympatisörer att sluta upp igen.

För övrigt var det inte "vänstern", eller "anti-fascister", som jagade bort de stenslungande kaosorcherna utan en IFK Göteborgs-firma som kallas "Wisemen".

Låter ju förjävla osannolikt att de i fronten skulle bytt färdväg pga stenkastning. Ser man på videoupptagningarna är det ju lugnt i fronten på ledet och ingen uppmaning hörs från den bakre delen. Likväl borde väl en sväng in mot vänster snarare leda till att man kommer närmare motdemonstranterna än från dem...

Nej, totalt fiasko. Vilket jag personligen tycker är väldigt trevligt.
Citera
Medlem
Dom skulle ha gjort en rush när dom svängde o sprungit några hundra meter, svårt då för polisen att stoppa dom pga trycket i massan.
Citera
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Nja AFA vill ju ofta straffa folk även för deras åsikter och inte enbart för deras handlingar.
NMR vill väl egentligen inte straffa någon även om det såklart finns grupper av människor som skulle påverkas negativt av deras politik.
Vill ju även NMR. NMR tycks dessutom vilja använda avrättning som metod för ovanstående "brott".

Jag baserar det på att de under ett tal i Göteborg under sin först icke-tillståndsgivna övningsdemonstration (förra veckan?) sa att "Lyktstolparna inte kommer att räcka till" för alla politiker, poliser, judar, journalister och invandrare. Vilket givetvis är en antydan om massavrättningar av politiker, poliser, judar, journalister och invandrare.

NMR betraktar även avhoppare som förrädare och fiender och utlovar att avhopparna kommer att lida. Jag skulle säga att det är bestraffning av åsikter.

Sedan så gör ju NMR samma sak som AFA, med samma typer av offer, men där de dessutom vill straffa människor för att de är födda.

Flera NMR-medlemmar utförde dessutom 3 bombdåd i Göteborg nyligen, och organisationens ledning har både uttryckt sympatier för terrordåden och såvitt jag vet även har kvar dessa medlemmar i organisationen.

Bomberna var riktade mot för dem okända personer med andra åsikter, och 2 bomber mot personer som inte föddes in i deras godkända grupp.

Min slutsats utifrån allt detta blir att jag ogillar NMR mer än AFA. Jag anser inte att de är likvärdiga. AFA må vara större och använda liknande metoder, men det är en stor skillnad i bredden av deras offergrupper och deras motivation. På den fronten finner jag NMR betydligt sämre, så jag kan inte med gott samvete säga att jag håller med om att de är precis lika illa.

Det vore intressant att veta om NMR hade tänkt att upprepa avrättningahoten under dagens planerade demonstration som de sjabblade bort.

PS. Behövs källa på något är jag beredd att tillgodose det vid förfrågan
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-10-01 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in