Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Nja AFA vill ju ofta straffa folk även för deras åsikter och inte enbart för deras handlingar.
NMR vill väl egentligen inte straffa någon även om det såklart finns grupper av människor som skulle påverkas negativt av deras politik.
Vill ju även NMR. NMR tycks dessutom vilja använda avrättning som metod för ovanstående "brott".
Jag baserar det på att de under ett tal i Göteborg under sin först icke-tillståndsgivna övningsdemonstration (förra veckan?) sa att "Lyktstolparna inte kommer att räcka till" för alla politiker, poliser, judar, journalister och invandrare. Vilket givetvis är en antydan om massavrättningar av politiker, poliser, judar, journalister och invandrare.
NMR betraktar även avhoppare som förrädare och fiender och utlovar att avhopparna kommer att lida. Jag skulle säga att det är bestraffning av åsikter.
Sedan så gör ju NMR samma sak som AFA, med samma typer av offer, men där de dessutom vill straffa människor för att de är födda.
Flera NMR-medlemmar utförde dessutom 3 bombdåd i Göteborg nyligen, och organisationens ledning har både uttryckt sympatier för terrordåden och såvitt jag vet även har kvar dessa medlemmar i organisationen.
Bomberna var riktade mot för dem okända personer med andra åsikter, och 2 bomber mot personer som inte föddes in i deras godkända grupp.
Min slutsats utifrån allt detta blir att jag ogillar NMR mer än AFA. Jag anser inte att de är likvärdiga. AFA må vara större och använda liknande metoder, men det är en stor skillnad i bredden av deras offergrupper och deras motivation. På den fronten finner jag NMR betydligt sämre, så jag kan inte med gott samvete säga att jag håller med om att de är precis lika illa.
Det vore intressant att veta om NMR hade tänkt att upprepa avrättningahoten under dagens planerade demonstration som de sjabblade bort.
PS. Behövs källa på något är jag beredd att tillgodose det vid förfrågan