Citat:
Ursprungligen postat av
Hemma97322
Det är precis detta jag fått uppfattningen om. Någon annan hotar familjen att de ska lägga ner sökandet/letandet. När någon hör av sig till dom ber de den personen att också lägga ner, för deras skulle, personens skull och för p's skull.
Jag är övertygad om att det var droger inblandade. P fick överdos på nåt sätt. De som var med är rädda, dels för inblandningen, dels för innehav av droger.
I Hallsberg finns ungdomar, invandrargäng sam mc-gäng och allt däremellan. Mc-gängen tror jag inte på i detta fall utan ungdoms/invandratgängen men kanske de får lite stöd från mc-gängen för att upprättthålla hoten....
Detta ser jag inte som otroligt. Hot från kriminella har blivit allt vanligare.
Fast...varför skulle nån vara rädd för att åka dit p.g.a.att P tog en överdos - om han nu gjorde det? För att Polisen ö.h.t.skulle börja gräva i knarkhandeln i Hallsbergstrakten? Det borde dom väl redan ha gjort. Sånt brukar dom ha koll på.
Men det är klart, om dessa personer däremot varit så osmarta att de gömt kroppen, för att slippa bli ihopkopplade med P/fallet ö.h.t....Det är kanske så det har blivit.
Jag vet att det i många fall är så att folk i knarkkretsar tror att dom gått under snutens radar, medan man i själva verket har full koll på dom, vad alla heter o.s.v. Att gömma kroppen kan förstås vara ett tecken på den enfaldiga tron att Polisen inte vet något om dom, och inte heller ska få veta.
Sedan KAN var en slump att Living lämnade, och det där med dom från HP-gruppen, men slumpen är inte det jag tror mest på i det här livet, om man säger så.
(Nej, jag är ingen foliehatt heller

)