2017-09-29, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Det är precis detta jag fått uppfattningen om. Någon annan hotar familjen att de ska lägga ner sökandet/letandet. När någon hör av sig till dom ber de den personen att också lägga ner, för deras skulle, personens skull och för p's skull.

Jag är övertygad om att det var droger inblandade. P fick överdos på nåt sätt. De som var med är rädda, dels för inblandningen, dels för innehav av droger.

I Hallsberg finns ungdomar, invandrargäng sam mc-gäng och allt däremellan. Mc-gängen tror jag inte på i detta fall utan ungdoms/invandratgängen men kanske de får lite stöd från mc-gängen för att upprättthålla hoten....

Detta ser jag inte som otroligt. Hot från kriminella har blivit allt vanligare.
Fast...varför skulle nån vara rädd för att åka dit p.g.a.att P tog en överdos - om han nu gjorde det? För att Polisen ö.h.t.skulle börja gräva i knarkhandeln i Hallsbergstrakten? Det borde dom väl redan ha gjort. Sånt brukar dom ha koll på.
Men det är klart, om dessa personer däremot varit så osmarta att de gömt kroppen, för att slippa bli ihopkopplade med P/fallet ö.h.t....Det är kanske så det har blivit.
Jag vet att det i många fall är så att folk i knarkkretsar tror att dom gått under snutens radar, medan man i själva verket har full koll på dom, vad alla heter o.s.v. Att gömma kroppen kan förstås vara ett tecken på den enfaldiga tron att Polisen inte vet något om dom, och inte heller ska få veta.

Sedan KAN var en slump att Living lämnade, och det där med dom från HP-gruppen, men slumpen är inte det jag tror mest på i det här livet, om man säger så.
(Nej, jag är ingen foliehatt heller )
Senast redigerad av vinter-natt7 2017-09-29 kl. 09:36.
Citera
2017-09-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Då undrar jag lite förvånat, har ingen av dessa ungdomar någon form av moral eller känsla för rätt och fel och förstår att detta är oerhört allvarligt? Har de total avsaknad av förmågan att inse att det finns familj, anhöriga och vänner som mår fruktansvärt dåligt av att Patrik är försvunnen?

De är ungdomar. De har varken KÄLLKRITIK eller konsekvenstänkande. De menar ingen illa, men de har nog svårt att komma ihåg att det finns MÄNNISKOR med i en sån här historia. För dem är det spännande, lite som en spökhistoria eller en vandringssägen, liksom.
Citera
2017-09-30, 00:16
Medlem
Nu har jag en fråga igen angående obsar. Det kom oxå in en observation på ett tidigt stadie. Det var en kvinna som såg en kille promenera på järnvägsspåret i hallsberg. Det skulle varit vid ett naturvårdsområde (naturreservat?). Kvinnan åkte bil och för att komma fram till platsen med killen, var hon tvungen att åka runt på nåt sätt. När hon kom fram var han inte kvar. Hon letade länge men hittade ingenting. Är det någon här som vet vart det var eller vet något mer om den obsen. Ni med lokalkännedom har ni nån aning om vilket område det skulle kunna vara?
Citera
2017-09-30, 09:16
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
De är ungdomar. De har varken KÄLLKRITIK eller konsekvenstänkande. De menar ingen illa, men de har nog svårt att komma ihåg att det finns MÄNNISKOR med i en sån här historia. För dem är det spännande, lite som en spökhistoria eller en vandringssägen, liksom.

Visst konsekvenstänket är inte färdigutvecklat på ungdomar så jag håller delvis med dig. Men de allra flesta ungdomar och barn jag känner iaf vet skillnaden på rätt och fel. Även mycket unga personer har en mycket väl empatisk förmåga. Men men vi behöver inte haka upp oss på det, jag kanske har missuppfattat ryktet lite, det är kanske bara en liten del av ungdomarna som känner till detta rykte.

Jag hoppas iaf att de personer som är lite äldre kan försöka luska lite försiktigt bland de ungdomar de känner utan att outa eller pressa någon.
Citera
2017-09-30, 09:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikotinella000
Nu har jag en fråga igen angående obsar. Det kom oxå in en observation på ett tidigt stadie. Det var en kvinna som såg en kille promenera på järnvägsspåret i hallsberg. Det skulle varit vid ett naturvårdsområde (naturreservat?). Kvinnan åkte bil och för att komma fram till platsen med killen, var hon tvungen att åka runt på nåt sätt. När hon kom fram var han inte kvar. Hon letade länge men hittade ingenting. Är det någon här som vet vart det var eller vet något mer om den obsen. Ni med lokalkännedom har ni nån aning om vilket område det skulle kunna vara?

Det här obset, var har du hört det?
Bor du i Hallsberg och hör rykten eller är det via gruppen du fått uppgiften?
Tycker inte att jag känner igen den här uppgiften, och här inne har vi diskuterat just järnvägsspåret utan att någon nämnt detta obs som du nämner.
Senast redigerad av notknapparen 2017-09-30 kl. 10:09.
Citera
2017-09-30, 12:20
Medlem
Snubban007s avatar
Ny sida på Facebook..
"Vad hände med Patrik Linfeldt "

https://www.facebook.com/Vad-h%C3%A4nde-med-Patrik-Linfeldt-1721386628167488/
Citera
2017-09-30, 16:06
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Ny sida på Facebook..
"Vad hände med Patrik Linfeldt "

https://www.facebook.com/Vad-h%C3%A4nde-med-Patrik-Linfeldt-1721386628167488/

Det är bra, att Du fortsätter med Dina "spionuppdrag!"
Det ser ut, att vara samma "moderator" bakom den sidan, som alla "nidsidor" om "Världens Story!" Det är samma upplägg och dåliga svenska.
Citera
2017-09-30, 16:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är bra, att Du fortsätter med Dina "spionuppdrag!"
Det ser ut, att vara samma "moderator" bakom den sidan, som alla "nidsidor" om "Världens Story!" Det är samma upplägg och dåliga svenska.

Det undrar jag. På vilket sätt kan du se det?
Tycker upplägget känns helt annorlunda.
Citera
2017-09-30, 19:29
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det undrar jag. På vilket sätt kan du se det?
Tycker upplägget känns helt annorlunda.

Jag hade inte räknat med, att få medhåll!
Jag skrev ju, att jag misstänker, att det är samma "upphovsmän" bland annat för den urusla svenska, som används på alla liknande sidor.
Citera
2017-09-30, 20:01
Medlem
Citat:
Jag skrev ju, att jag misstänker, att det är samma "upphovsmän" bland annat för den urusla svenska, som används på alla liknande sidor.
Reagerade precis som du Nina, på den dåliga svenskan. Sen att man skriver nått om "det mest omtalade försvinnandet i Sverige" gör att jag har svårt att ta det som en seriös sida/grupp.
Citera
2017-09-30, 20:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag tycker att sidan håller en helt annan ton än de "nidsidor" man sett tidigare.

Här är en mer allmän ton och inget som kan anses som stötande eller som känns som att det är menat att uppröra, göra narr av, förlöjliga eller på annat sätt vanhedra Patriks försvinnande.

Dessutom finns några bilder som jag inte minns att jag sett tidigare (kan ha fel).

Jag tycker att man inte kan lägga någon vikt på svenskan i det här fallet? Upplägget känns väsentligare för att bedöma om det kan vara samma person/er som ligger bakom sidan.
Citera
2017-09-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tycker att sidan håller en helt annan ton än de "nidsidor" man sett tidigare.

Här är en mer allmän ton och inget som kan anses som stötande eller som känns som att det är menat att uppröra, göra narr av, förlöjliga eller på annat sätt vanhedra Patriks försvinnande.

Dessutom finns några bilder som jag inte minns att jag sett tidigare (kan ha fel).

Jag tycker att man inte kan lägga någon vikt på svenskan i det här fallet? Upplägget känns väsentligare för att bedöma om det kan vara samma person/er som ligger bakom sidan.
Tänker du att det är någon random person från fd HP som startat sidan? Eller föräldrarna? Såg också dom nya bilderna och vet inte riktigt vad jag ska tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in