2017-09-28, 13:36
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Det är precis detta jag fått uppfattningen om. Någon annan hotar familjen att de ska lägga ner sökandet/letandet. När någon hör av sig till dom ber de den personen att också lägga ner, för deras skulle, personens skull och för p's skull.

Jag är övertygad om att det var droger inblandade. P fick överdos på nåt sätt. De som var med är rädda, dels för inblandningen, dels för innehav av droger.

I Hallsberg finns ungdomar, invandrargäng sam mc-gäng och allt däremellan. Mc-gängen tror jag inte på i detta fall utan ungdoms/invandratgängen men kanske de får lite stöd från mc-gängen för att upprättthålla hoten....

det går/gick ? ett rykte i Hallsberg om droger & hot till Pappan ,men inget jag tror på själv
men att det finns gott om droger & gäng "romanos mc" bla i Hallsberg/kumla är ingen tvekan om .
Citera
2017-09-28, 14:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
det går/gick ? ett rykte i Hallsberg om droger & hot till Pappan ,men inget jag tror på själv
men att det finns gott om droger & gäng "romanos mc" bla i Hallsberg/kumla är ingen tvekan om .

Ja, jag minns det där ryktet. Var hörde vi det ifrån?

Funderar på det område där ryggsäcken hittades. Tror det var Living som var ute och rekade och letade på fel ställe. Där fanns ett "tillhåll", med skräp och även en väska råkade ligga där (bild tagen av Living).

Är det "riktiga" stället där Patriks ryggsäck hittades något ställe där folk hänger/säljer/drogar mm? Man kunde väl gå in på något sätt bakvägen från vägen in till det ställe väskan hittades? Eller blandar jag ihop det hela?

Nu tror jag inte på drogspåret heller, men undrar ändå ........
Citera
2017-09-28, 14:18
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag minns det där ryktet. Var hörde vi det ifrån?

Funderar på det område där ryggsäcken hittades. Tror det var Living som var ute och rekade och letade på fel ställe. Där fanns ett "tillhåll", med skräp och även en väska råkade ligga där (bild tagen av Living).

Är det "riktiga" stället där Patriks ryggsäck hittades något ställe där folk hänger/säljer/drogar mm? Man kunde väl gå in på något sätt bakvägen från vägen in till det ställe väskan hittades? Eller blandar jag ihop det hela?

Nu tror jag inte på drogspåret heller, men undrar ändå ........

från mig https://www.flashback.org/p61447668#p61447668

men ej hört något mer ,anser det som löst rykte inget att bry sig om .
Citera
2017-09-28, 17:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Efter en natts sömn kom jag att tänka på Patriks lillebror. Han kan ju inte må så bra nu.
Föräldrar måste trots att de själva är i en krissituation, ta hand om ett krisande barn också.
Hur gammal är Patriks yngre bror?
Citera
2017-09-28, 18:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Hur gammal är Patriks yngre bror?

Enligt Ratsit 18 år. Något särskilt du tänkte på?
Citera
2017-09-28, 19:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
från mig https://www.flashback.org/p61447668#p61447668

men ej hört något mer ,anser det som löst rykte inget att bry sig om .

Aha, nu minns jag (alltför väl) den diskussionen.
Nej, det ryktet tror jag man kan bortse från.
Tror att det är väldigt långsökt.
Citera
2017-09-28, 19:13
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Enligt Ratsit 18 år. Något särskilt du tänkte på?

Någon skrev i tråden att familjen även hade ett barn att ta hand om, eller något liknande.
Citera
2017-09-28, 20:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Någon skrev i tråden att familjen även hade ett barn att ta hand om, eller något liknande.

Jag tänkte mer ur det psykologiska perspektivet; att en tonåring som just är på väg in i vuxenlivet och precis tagit studenten (när storebror försvunnit) är i stort behov stöd från familjen i en sådan här situation. Man är väldigt sårbar i tonåren och inte så erfaren som man själv vill tro.
Citera
2017-09-28, 23:58
Medlem
57Emmas avatar
Det här är lite OT men hoppas det är okej

Denna pod - spöktimmen från 26 september som handlar om mystiska försvinnanden samt teorier är väldigt intressant.

http://www.ilikeradio.se/podcasts/spoktimmen/12815/
Citera
2017-09-29, 00:17
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer ur det psykologiska perspektivet; att en tonåring som just är på väg in i vuxenlivet och precis tagit studenten (när storebror försvunnit) är i stort behov stöd från familjen i en sådan här situation. Man är väldigt sårbar i tonåren och inte så erfaren som man själv vill tro.

Men eller hur!
Usch, hoppas verkligen att familjen har människor runt sig, som stöttar och "bara" finns där.
Arma familj..!
Citera
2017-09-29, 01:54
Medlem
Citat:
Aha, nu minns jag (alltför väl) den diskussionen.
Nej, det ryktet tror jag man kan bortse från.
Tror att det är väldigt långsökt.

Det ryktet går fortfarande bland ungdomar i Hallsberg. Ja, i den mån de fortfarande pratar om fallet. Bland dem verkar det ha blivit en ”sanning” som de flesta unga på orten ”känner till”. Undrar lite över vad som gör dem så säkra på sin sak.
Citera
2017-09-29, 08:07
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skumnos
Det ryktet går fortfarande bland ungdomar i Hallsberg. Ja, i den mån de fortfarande pratar om fallet. Bland dem verkar det ha blivit en ”sanning” som de flesta unga på orten ”känner till”. Undrar lite över vad som gör dem så säkra på sin sak.

Då undrar jag lite förvånat, har ingen av dessa ungdomar någon form av moral eller känsla för rätt och fel och förstår att detta är oerhört allvarligt? Har de total avsaknad av förmågan att inse att det finns familj, anhöriga och vänner som mår fruktansvärt dåligt av att Patrik är försvunnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in