2017-09-30, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Nej, din obildade fårskalle: AFA är allt annat än fascistisk.

Hur kan det då komma sig att de organiserar sig som en militär organisation? Fasces inom fascim är just polis och militär - dvs ordning och reda - fasces där den romerska staten tar fram riset och ger dig stryk.

Hur vill di att det stora samhället skall styras? Av 17 åriga blattar från en annan kultur eller av 14 åriga tjejer? Eller kanske överlämna hela landet till Syrien?
Citera
2017-09-30, 18:03
Medlem
Parkours avatar
Jag har varit på plats i Göteborg runt händelserna sedan tidigt i förmiddags.

My 5 cent....

NMF marcherade ifrån Ica Maxi in emot Korsvägen.
När dom nådde Korsvägen så skulle dom ha fortsatt rakt fram (D.v.s på Skånegatan) tills dom kom till Korsningen Tegnérsgatani/Berzeeligatan/Stensturegatan/Skånegatan.

Där skulle dom fortsätta in på Sten Sturegatan.
Jag stod i korsningen och väntade på att dom skulle komma.

Dom var påväg, och Polisen flyttade bak avspärrningarna ytterliggare 100m för att minska risken att motdemostranter inte skulle storma NMF)

Jag pratade med en Polis utanför Scandinavium. Och tydligen skall våldsaktivister ha konfronterat
NMF vid Korsvägen, vilket gjorde att dom fick gå åt andra hållet (Emot Ica Focus) och gå på baksidan istället.

Men där täpptes dom till ordentligt....
Fredliga "bystanders" som bara var ute på stan hamnade mitt emellan Polis, NMF, AFA, Vänsteraktivister och fredliga motdemostranter.

NMF stod istället nedanför en skåpbil (Typ Mercedes Sprinter med bakgavellift) och höll tal i högtalare.
Polisen hade mer eller mindre byggt murar av bilar, hästar och polispersonal som förhindrade motdemostranter ifrån att komma för nära.

Men 20m ifrån där Polisen höll tal så finns det en kiosk (Kiosken bredvid Lisebergs tågterminal)
Uppe på taket stod det folk (Där stod jag b.l.a) man kunde gå dit igenom att gå på den avspärrade motorvägspåfarten ifrån Ica Focus.

Dom flesta uppe på taket var journalister/fotografer & fredliga motdemostranter, men även ett par högljudda demostranter som stod och visslade, skrek och bytte ordväxlingar mellan NMF och dom på taket.

En snorunge som kastade en banger från taket emot polishästarna...
Så när han stod och tände sin andra runda så tog jag tag i honom snabbt. Så kom Polisen som stod bakom oss 5 sekunder senare och omhändetog honom... (Tjock vit kille i svarta mjukisbyxor och hoodtröja över skallen) uppskattningsvis i 25 års åldern.

Anledningen varför jag skriver motdemostranter och inte våldsvänster är p.g.a att det var så blandat.
Säg att motståndsrörelsen var 3000 personer.... Då var uppskattningsvis 2800 av dom högljudda men fredliga "vanliga" människor, medan ett par hundra var AFA och våldsamt folk.

Likaså i NMF....
Dom var kanske 500 personer utanför Ica...
200 personer stod o nickade o sa inte ett ord... 100 st var 60+ o stod i bakkanten..
Och resterande 100-200 var vakter som stod med sköldar, eller lite mer fysiskt aktiva snubbar som stod och skrek tillbaka emot motdemostranterna på taket.

Min uppfattning är att NMF tryckte på Polisen med sina sköldar av anledning att dom försökte stoppa demostrationen... NMF Ville gå vänster längst med älven för att komma till Sten Sturegatan.
Och Polisen ville att dom skulle fortsätta rakt fram (Bakom Ica Focus) mellan motorvägen och älven..

Karta

https://i.imgur.com/a0LpAyO.jpg

Röd cirkel = Här höll NMF sitt tal i lastbilen
Blå markering = Planerad rutt
Rosa markering = Rutten som det blev istället
Lila markering = Såhär ville NMF gå
Brun markering = Såhär ville Polisen att NMF skulle gå
Röda markeringar = Polisens barikeringar

Bild på "torget" där NMF höll möte:

https://i.imgur.com/blAgC1X.jpg
Citera
2017-09-30, 18:04
Medlem
faithinyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStifmeister
Tror knappast Svenskarna gillar en terrororganisation som AFA som plågar polishästar och är Kommunister!

Jag vet inte riktigt varför, men jag tror ändå att nazisterna ogillas ännu mer.
Citera
2017-09-30, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Till Bagdad Bob 1, Bagdad Bob 2, Bagdad Bob 3, minerna hos dom i NMR som nu samlas på parkeringen på Ica Maxi är inte minerna hos dom som vunnit nåt, Pär Öberg lät inte så positiv heller nu i livestreamen, men ni hävdar att dom vann, grattis eller?

Klart dom är jävligt besvikna hur demon gick, det är även jag.

Men detta handlade mer om en marsch och några tal.

Kan lova att det inte är någon som har börjat hata NMR efter detta men däremot är det garanterat folk som har blivit nyfikna på vilka dom är.

Att tro att bara för man inte vann 1 miljon sympatisörer tack vare ett tal så har man förlorat är naivt.

Rom byggdes inte på en dag, SD fick inte 20% i mätningar på ett år osv osv.

Har man fått 10 personer att öppna ögonen för NMR så har man en vinst, om en än liten sådan.
Citera
2017-09-30, 18:06
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det kan ha blivit en missuppfattning av färdvägen. Den bästa vägen säkerhetsmässigt är nämligen att vika av vänster vid platsen och runda Focus på västra sidan eftersom man då har mölndalsån som skyddande gräns på vänstersidan fram till bron över till valhallavägen. Att fortsätta fram på fabrikgatan går men är en sämre väg rent säkerhetsmässigt pga närhet till motorvägen. Polisbefälet på platsen kan ha missuppfattat den överenskomna färdvägen och därför stoppat tåget.

Stämmer. Jag var på plats som neutral åskådare.
NMF skulle egentligen gå rakt fram vid korsvägen men tvingades gå emot Ica Focus för att inte hamna i tumult med motdemostranter.

Dom skulle istället få gå längst med älven, ut vid Valhallabadet/Scandinavium.
Men här ändrade Polisen återigen planen och fösökte få dom att gå igenom Gårda istället..
Då använde NMF sköldarna för att försöka knä sig till ån istället..

Men där blev det stopp.
Polishästar och poliser i hundratal kom och motade bort motdemostranterna och bildade mur omkring NMF... Och så fick dom stå snett utanför Ica Focus ett par timmar och hålla tal osv..
Sedan marcherade dom tillbaka emot Mölndal.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Härligt, helt rätt!

Citat:
17:55
Pär Öberg säger till Nordfront TV att det var trist att gruffet med polisen uppstod, men att demonstrationen ändå påass begränsats att man uppfyllde ett syfte. Han säger också att detta är sista gången man tänker söka något tillstånd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MisterWhite
Till Bagdad Bob 1, Bagdad Bob 2, Bagdad Bob 3, minerna hos dom i NMR som nu samlas på parkeringen på Ica Maxi är inte minerna hos dom som vunnit nåt, Pär Öberg lät inte så positiv heller nu i livestreamen, men ni hävdar att dom vann, grattis eller?

De vann inte, men åstadkom en hel del.
Idag är det få svenskar som inte känner till NMR och vad de står för.

Man skulle kunna jämföra det med Hitler och ölkällarkuppen. Det gick inte den gången och självförtroendet fick sig en törn. Likt Lindberg blev han tagen av statens knektar. Men trägen vinner, på't igen bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Lär iofs inte bara vara vänster som varit emot den militanta vänster. I princip hela politiska fältet, från höger vill vänster, är emot den sk militanta vänstern, och massvis folk från höger till vänster har varit motdemonstranter idag, mer eller mindre aktiva.
Sant.
Vilket jag också skrivit tidigare, att folket vann.
Dom flesta kom dit för att visa sitt missnöje mot nasister. Vilket slutade med ett avsky mot den militanta vänstern. Men avskyn mot nasism har man naturligtvis kvar.
Stenkastande skitskallar vill inte ens fredsvänstern ha att göra med.
Det ställningstagandet tror jag fredsvänstern kommer att vinna på
Citera
Medlem
Fyran har fetaste bilderna på AFA vs Polisen, vi får se om dom sänder dom kl 19.
Citera
2017-09-30, 18:07
Medlem
Citat:
Det kan ha blivit en missuppfattning av färdvägen. Den bästa vägen säkerhetsmässigt är nämligen att vika av vänster vid platsen och runda Focus på västra sidan eftersom man då har mölndalsån som skyddande gräns på vänstersidan fram till bron över till valhallavägen. Att fortsätta fram på fabrikgatan går men är en sämre väg rent säkerhetsmässigt pga närhet till motorvägen. Polisbefälet på platsen kan ha missuppfattat den överenskomna färdvägen och därför stoppat tåget.
Extremt osannolikt att polisen skulle ha missuppfattat. Och så nära motorvägen att det skulle vara säkerhetsmässigt farligt är det absolut inte.
Varför ens skriva något så här långsökt?
Citera
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:

Sluta nu. Nassesvinen försökte likt en dampig 5-åring att trotsa det som gällde genom välja en annan väg.

Det slutade med smisk på rumpan och allmän förnedring.
Citera
Medlem
Vet ni vem denna jävla äckel Antifa bögen är? Som har en jävla stenslunga som han slänger mot polisen?

Detta kanske förtjänar en egen trådstart? Mod får klargöra.

https://nyheteridag.se/har-slungar-h...-kameramannen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in