2017-09-30, 15:36
Medlem
Då blev det inget mer av den demonstrationen. Lördagen fortsätter som vanligt.
Citera
Bannlyst
Är det över nu? Vad gör NMR?
Citera
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeMysteriis
Faktum kvarstår att anledningen till att det först tog stopp var att de avvek från anvisad väg. Att de sedan inte tilläts fortsätta igen kan mycket väl vara av de skäl du anger.

Åter igen, källa:
https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...age=Automatisk

13:26.

Efter det har polisens presstalesman berättat att man stoppade demonstrationen pga av motdemonstranternas stenkastning. INTE på grund av eventuell ändrad färdplan. Står i varje tidning.
Men du kan ju fortsätta läsa om 13:26 ^^
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Jag förstår inte riktigt hur det kan vara lagligt att motdemonstrera på ett sådant sätt att original demonstrationen inte kan äga rum?

Håller med dig. Är det några som ska ha kritik är det polisen som inte skyddar demonstrationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Det är totalt frånkopplat från nazistdemonstrationer skulle jag säga. Man kan såklart argumentera för NMR och SD är två sidor av samma mynt, men jag tror det är svårt att leda i bevisning att den här typen av demonstrationer har gett någon som helst typ av legitimitet eller utökat SD:s väljarkrets.

Tvärtom kan jag tänka mig att SD sjunker till förmån för NMR. Det som NMR gör tycker jag visar på ett otroligt mod. Ledare med sådant mod är vad jag önskar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nej det är ingen seger. Det visar bara att de är inkompetenta och inte kapabla att i lugn och ro ens ta sig till en demonstrationsstart. Fiaskot är totalt.

Det är lugnt. De flesta som själva ser och läser om vad som verkligen händer håller antagligen inte med dig.
Citera
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adolf.Rockefeller
Det faktum att vänstern lyckades stoppa en tillståndsgiven demo, det faktum att vänstern kaosar ur och kastar sten på civila/poilser.

Sen den uppenbart vinklade rapporteringer upprör nog en del känslor det också.

Att folk ser att NMR inte backar när dom blir angripna och vågar stå på sig och tala öppet om sina åsikter.

Tror även att deras förbud mot maskering (tillskillnad mot AFA och andra vänsterextremister) ger deras åsikter mer trovärdighet i vissas ögon.

Där har du några anledningar till varför det blev lyckat i slutändan - trots att man ej kunde marschera mer än ett par hundra meter.

Är inte detta det som alltid sker varje gång NMR och liknande grupper försöker demonstrera? Vad tyder på att NMR är större nu än för tio år sedan? Du är medveten om att den högerextrema nationalismen var större år 2000 än idag, trots att man misslyckats med ett flertal demonstrationer sen dess. Faktum är att Salemmarschen blev mindre och mindre för varje år typ, trots att det alltid uppstod den här typen av tumult. Med din logik borde motsatsen skett: marschen borde blivit större och fler borde ha anslutit sig. Så var inte fallet.
Citera
2017-09-30, 15:37
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Tydligen har dom såpass stora kulor att dom vågar gå ut på gatorna där tusentals människor vill se dom döda.

Förövrigt har du inte en aning vad det är för människor som rör sig i NMRs tåg.

Stora kulor? De gömmer ju sig bakom polisen med sköldar och hjälmar.

Simon Lindberg, really!?
Citera
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Fast svenskar är smartare än att stödja nassar så ni kan helt enkelt skita ner er. Nog för att man är emot AFA också, men nazister är ingenting man vill stödja.

Du menar att svenskar är smarta nog att inte se till att muslimer är i majoritet i landet om max 25år ?

Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Stora kulor? De gömmer ju sig bakom polisen med sköldar och hjälmar.

Simon Lindberg, really!?

När AFA/MENA kastar sten och använder sig av stenslungor så kanske det inte är så konstigt? NMR visste i förväg att stenkastare skulle förekomma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
de fanns demonstranter svar ja. men tror du polisen ljuger eller?

Jag säger inte att det INTE kastats sten, men det kastades inte sten när brytningen till vänster hände, när NMR svängde vänster så skedde detta på ett verbalt kommando, det är väldigt tydligt i Nordfronts egen film, och i filmen så ser man inte en enda NMR person som duckar eller gör nåt för och undvika ev kastade stenar, ingen skriker och blir upprörd över ev kastade stenar och man ser inte heller motdemonstranter inom kastavstånd när brytningen till vänster sker utan det kom först skanderande ramsor från NMR och relativt kort efter det så kom ordern "Vänster".

Efter det så buntade polisen ihop NMR och stoppade dom, sedan kom motdemonstranter närmare och närmare, det har säkert kastats sten då, men tidigare så var det inte nån stenkastning och det var inte skälet till brytningen till väntser, inte enligt Nordfronts egen film i alla fall.
Är du på plats så gå till nåt lugnt hörn och sätt dig ner och titta på filmen.

DET är det som gör att jag anser att du och flera andra bara försöker hitta ett skäl till att försvara NMR:s taffliga försök och göra som dom själva ville, nämligen att gå den vägen som DOM tycke passade dom att gå.
Citera
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ja herregud det strömmar folk från alla håll och kanter. Kom ner på joden, se hur verkligheten ser ut. Motståndet mot NMR är enormt.
Stödet för NMR:s viktigaste fråga, radikalt minskad invandring, är större än någonsin, och idag har NMR fått mer utrymme i media än någonsin tidigare. Samtidigt har till och med statsmedia erkänt att det är vänstern som slåss och förstör, och om du studerar skillnaden i tråden nu mot innan demonstrationen, så ser man betydligt mer sympati för NMR-sidan nu än innan.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Menar du att du inte ser på live-streams och ändå talar för att det endast är NMR's fel?
Har du lärt dig att ta reda på information själv?

Jag har inte direktåtkomst till TT:s saker, men det skrivs precis överallt...

- TT

Ja, och det här har jag skrivit förut. Det är extremt ironiskt och roligt att gammelmedia levererar det citatet eftersom de normalt är så anti NMR, och här så ger de NMR en hjälpande hand som de kan leva på i efterdebatten. Men TT har ryckt ett snabbt säg från en enkskild polistalesman som inte hade bilden helt klar för sig (och han sa även att han inte hade bilden klar för sig), gett det legitimitet genom att vara just TT, och sedan är fel-karusellen igång.

Du kommer aldrig att se ett officiellt citat från Polisen om att det var som i citatet.

Man ser ju vad som hände i NMR:s livestream. Så tydligt att det enda det har att göra med är ordrar och styrning som gått fel i främre ledet.
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkish
Här sitter alltså folk på Flashback och sympatiserar med bidragstagarna i NMR!!?!? Bara svaga människor (män) med låg självkänsla som söker sig till en organisation som NMR.
Vadå, ska vi dissa alla svenska bidragstagare? Vi börja med alla studenter då som går på nåt av alla skattesubventionerade vuxendagis runt om i landet.
Jag skulle tippa att den absoluta majoriteten av motdemonstranterna är bidragstagare. Skillnaden är att dom är hycklare, medan NMR varit öppna med att dom inte vill ge pengar till staten.

Personligen hatar jag alla bidragstagare, men mest hatar jag tjuvarna som faktiskt tar mina pengar varje månad. Och innan du börjar: Jag betalar ungefär 58% skatt.
Citera
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ja herregud det strömmar folk från alla håll och kanter. Kom ner på joden, se hur verkligheten ser ut. Motståndet mot NMR är enormt.

handen på hjärtat, tror du motståndet ökar mot NMR efter idag? eller kommer motståndet öka mot AFA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in