2017-09-30, 15:13
Medlem
Ormhunds avatar
Såg ut som 5 pers som attackerade afa?

https://gyazo.com/ea77de8c95fcfca0199f2bc3e4b4e7b3
Citera
2017-09-30, 15:13
Medlem
DeMysteriiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Polisen har som sagt DEMENTERAT i flera medier att stoppet berodde på eventuell avvikande rutt.

Man har BEKRÄFTAT att man avbröt tåget pga av motdemonstranternas stenkastning mot NMR.

Vänsterpacket har ju även kastat sten och smällare mot poliser, hästar och hundar.

Att det stod still länge kanske. Att det stoppades beskrivs i polisens egen feed så här:

Citat:
Kl 13.26

De som var på väg till samlingsplatsen vid Sten Sturegatan för att delta i NMR:s allmänna sammankomst har stannat på väg till samlingsplatsen då de inte följde den väg som anvisades av polisen.

https://polisen.se/Vastra_Gotaland/A...age=Automatisk
Citera
2017-09-30, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Den där bron över vägen till Liseberg skulle jag inte vilja befinna mig på. Den verkar smockfull. Hoppas den inte brakar.

Jag tänkte samma sak - det räcker med att hälften av dem hoppar i takt och så brakar hela skiten ner på vägbanan under
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det såg då inte ut så.
NMR var betydligt färre än förväntat

Demonstrationen började ju aldrig; de var på väg till samlingsplatsen där den skulle börja så hur många de blivit vet igen för det har inte hänt. Ska du räkna hur många som går på en fotbollsmatch utanför arenan innan matchen? Du verkar lite ointelligent faktiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Nej, inte per definition/automatik. En massa olika ideologier vill göra det du nämner.

Ok men jag går på definitionen fascism av SAOB inte av dina personliga åsikter.
Citera
Medlem
Haha! AB sa nyss att AFA är extremt kända för att framkalla bråk! Man såg verkligen hur hon tvekade med att säga det.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXQH
Källa? Du far med fake news. Jag har själv sett NMR´s live sändning.
Finns massor med källor. Kolla vanliga media-kanaler som SVT, Expressen, Aftonbladet osv, osv.
Citera
2017-09-30, 15:15
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flottstek
Kan man hoppas på några döda vänsterslödder och skottskadade blattar? Håller tummarna

Hoppas kan man alltid. De kaosar ju just nu mot varandra, ärthjärnorna
Citera
Medlem
Om Nazisterna inte hade börjat springa mot motdemonstranterna hade demonstrationen inte stoppats. Det är så taffligt. Jag är glad att det stoppades men det är en sådan kortslutning av dem att inte fatta att de ska hålla sig lugna tills de når demonstrationsstarten. Det är komiskt taffligt av dem.
Citera
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Äsch, så låter det efter varje jävla nasse-demo. De lyckas ändå aldrig mobilisera mer än ett hundratal. Salemmarschen för 15-20 år sedan drog typ fyra gånger så mycket människor, så det är svårt att argumentera för att den här typen av demonstrationer faktiskt leder till särskilt mycket med tanke på att antalet som deltar minskat och ligger på den här kassa nivån numera.
Och SD blir minst det näst största partiet efter nästa val. Uppenbarligen gör nationalismen något rätt.
Citera
Medlem
Gosifs avatar
Expressen: Polisen stormade mot motdemonstranter.
Citera
Bannlyst
Polisen hade bra planering för att ta hand om NMR och AFA, MEN dom missade att kaozblattar älskar att kasta sten på polisen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in