Flashback bygger pepparkakshus!
2017-09-30, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Vänstern, särskilt från kontinenten, är så överfulla med diverse droger vid sådana här tillfällen, att de antagligen bara sjunger i takt.

Troligtvis. Jag hörde fel dock, det var "när" de skrek tydligen. Omöjligt att höra på långt avstånd dock.
Citera
2017-09-30, 14:25
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Jättebra gjort av svensk polis. Älskar dem. Riktiga svenska hjältar.
Genom att inte gripa dom som forcerade spärrarna? Bra jobbat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Rätta mig om jag har fel men är inte hela situationen ganska komisk?

NMR är få och egentligen ett ganska litet hot. Däremot alla vänsteraktivister som motdemostrerar, de är betydligt fler och är väl ett större hot mot det demokratska samhället? Men i media är det dessa motdemostranter som framställs som hjältar.

Får inte ihop denna ekvation.

Media är just nu NMRs bästa röst-generator. Man ser vilka som är ordentliga och vilka som är en kaos-pöbel.
Citera
Medlem
Frihetskrigets avatar
Citat:

NMR är få och egentligen ett ganska litet hot. Däremot alla vänsteraktivister som motdemostrerar, de är betydligt fler och är väl ett större hot mot det demokratska samhället? Men i media är det dessa motdemostranter som framställs som hjältar.

Det är väldigt enkelt. Det finns en bakomliggande agenda. Svårare än så är det inte. Välkommen till 1984-samhället. Demokrati har aldrig varit på riktigt i Sverige. Aldrig.
Citera
Medlem
letspanics avatar
All denna uppståndelse för det här? Helt meningslöst.
Citera
Medlem
Citat:

För att NMR står för en ideologi de flesta ser som farlig. Man vill inte låta nazismen gro. Är inte mängden personer i NMR som är det farliga, utan det de försöker sprida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Är Öberg gripen?

Absolut inte
Citera
Medlem
Cashews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
PL13 är Polislag 13§.

Polisen har rätt att avvisa (bussa iväg) personer som stör den allmänna ordningen.

Tackar! Trodde det var ett fysiskt område, tydligen inte!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubblor
Ta och spola tillbaka streamen och öppna ögonen istället för att lyssna på lögnare. Skitsnack är det. De ville vara tuffa och balla och vika av för att de ville gå förbi svenska mässan för att se coola och balla ut. Säkert också för att ha en anledning att få använda sin sköldar med mot polisen. Vilka jävla nötter.

Precis som redan har sagts av flera andra i tråden.

Återigen, tåget står stilla för att vänstern kastade föremål på tåget.

Bekräftat av polisens talesman i AB-Live.
Citera
Medlem
https://nyheteridag.se/se-direktsand...-demonstrerar/

Den enda streamen som är okej just nu iallafall, från AFAs perspektiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Stämmer att NMR försökte byta riktning.
Men vadå men? Vid tiden för utbrytningen så fanns det två medelålders "rödingar som skrek" och ett fåtal till uppe i en park. Demotågets svans befanns sig fortfarande på bakgatan bakom Liseberg och där var det sopperent från antirasister.

Så här är det: Det finns endast en grupp som är ansvarig för att de inte ens han börja gå sitt tåg, och de är NMR och de som försökte bryta ut och byta färdväg.

Utvecklingsstördheten är helt on NMR.

Sägs på all media att det var stenkastning och bangers som kastades in i tåget från vänster, tåget tog upp sköldarna och ville antagligen konfrontera dessa. Handlar inte om att byta rutt! Om de ville gå vänster så hade de inte tagit den vägen för det första! Enkel matematik.
Citera
2017-09-30, 14:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det hade kastats sten ändå. Som sagt så höll man säkert på att lösa det och då försöker dom forcera vilket inte alls är till deras fördel. Den vet man ju att det kastas sten på många demonstrationer och många bar ju både hjälm med visir och sköld. Så det var nog ganska väntat, inte sant? Men jag tror man hade fått fortsätta om man inte tryckte på ordningsmakten iallafall. Det såg ut som att dom stod där för att ha allt på det klara innan dom skulle ge klartecken för tåget att fortsätta. Jag tror att dom löst motdemonstranterna om man bara väntat ett litet tag till. Forceringen är inte till deras fördel menar jag.

Jo NMR vet detta och är beredda på det. Läs vad de skriver om nu de bara är ca 500 kommer de liksom attackera AFA om dessa nu är 5000 om skit som stenkastning händer. De har skrivit klart och tydligt att det är nolltolerans från deras sida. Det ingår i deras program och de skulle nu helst vilja att polisen inte fanns med så de kunde bråka ostört. Liksom inte heller AFA vill att polisen ska blanda sig i. I en sådan situation är det då polisens skyldighet att hålla grupperna så mycket isär att det inte blir sådana här provaktioner. Just utifrån att man då möjligen dumt som samhälle gett dom tillstånd och det är polisens uppgift att denna demonstration ska kunna genomföras. Om inte polisen klarar av det så behöver vi en annan polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in