2017-09-12, 18:17
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Har Sovdat verkligen varit misstänkt för detta?

Av polisen? Det tror jag inte. Utredarna passade säkert på att förhöra honom om några olösta mord i Stockholm.

Min uppfattning är att den som begick Fryshusmordet sannolikt var med på nyårsfesten i skinnskallelokalen. Där hamnade han i bråk med Anders. Troligtvis var det mer än en gärningsman också, om det användes flera olika verktyg som polisen säger.

När revs lagerlokalen?
Citera
2017-09-12, 18:51
Medlem
Om handen skulle sparas.
Vad krävs för kemikalier?
Kan man köpa in det som lärare?
Citera
2017-09-12, 19:36
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Om handen skulle sparas.
Vad krävs för kemikalier?
Kan man köpa in det som lärare?
Sprit eller formalin lär ju funka. Måste inte vara lärare för att kunna köpa sådant.
Citera
2017-09-25, 08:18
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är märkligt att ingen har kunnat kolla upp bilen som var vid mordplatsen?
Även med dåvarande metoder så kan det inte ha varit så svårt att spåra bilen. Och just den sorten som nämns var ju ingen vanlig bil så man hade nog kunnat får fram ägare till just en sådan. Orkade man inte gå igenom alla ägare om man nu fick träff eller blev bilen aldrig kollad?
Svårt att tro att mordet inte var planerat. Att kunna skära av en hand i affekt utan att lämna något spår verkar högst osannolikt. Tror nog polisen har tabbat sig på flera sätt.
Citera
2017-09-30, 01:12
Medlem
"Att kan ha rört sig om en strid mellan skinnskallegäng från olika delar av Stockholm, att någon tyckt att Anders Gustafsson inte ”uppfyllt de rätta kraven” eller att han brutit med skinnskallarna tidigare det året. En vän till Anders, Johan, träder fram och säger att han blivit lurad till saltlagret några veckor innan mordet. Han ska ha misshandlats, men lyckats fly."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fryshusmordet-fortfarande-en-gata-for-polisen/

Vem/vilka var det som lurat Anders kompis Johan till saltlagret och misshandlat honom? Det torde ju vara samma gäng som misshandlade Anders till döds.
Citera
2017-09-30, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icemachine
"Att kan ha rört sig om en strid mellan skinnskallegäng från olika delar av Stockholm, att någon tyckt att Anders Gustafsson inte ”uppfyllt de rätta kraven” eller att han brutit med skinnskallarna tidigare det året. En vän till Anders, Johan, träder fram och säger att han blivit lurad till saltlagret några veckor innan mordet. Han ska ha misshandlats, men lyckats fly."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fryshusmordet-fortfarande-en-gata-for-polisen/

Vem/vilka var det som lurat Anders kompis Johan till saltlagret och misshandlat honom? Det torde ju vara samma gäng som misshandlade Anders till döds.

Det är naturligtvis inte säkert, även om det inte kan uteslutas. Har detta följts upp?
Citera
2017-09-30, 15:18
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Roager Rush, född 4 juni 1977, dog 23 september 1999. Vissa påstår att han var inblandad i det här mordet.

Det står lite om honom på: https://densistavilan.se/roager-rush/

Citat:
Idag så skulle du fyllt 39 år. Jag saknar dig så.

Saknar dig vännen❤️

2017-06-04 Min kära Roager idag så skulle du ha fyllt 40 år ! Om du bara fått leva , Jag saknar dig varje dag . Jag vet att de flesta inte förstod sig på dig eller varför jag tyckte så mycket om dig. Men jag fick lära känna dig på ett sätt som inte många fick . Jag uppskattade dina unika sidor , jag vet att om du bara kunnat så hade du tagit ner stjärnorna och gett dem till mig. Du gick ur din väg för mig och var så lojal. Jag har bara träffat en till lika missförstådd och udda som du och alla säger samma saker om honom som dig . Jag har förstått att vissa personer inte kommer att passa in och att många kommer prata illa om dem . Tyvärr så är det de som är anhöriga som får höra skitsnacket för den det handlar om ,är redan borta .Alla är älskade av någon. Jag kommer alltid finnas där för dig .Tack för allt. Din vän M ♥♥♥

Citat:

Min käre vän Roager dog bara 22 år gammal. Du var full av energi, spontan,varm , älskade att skapa debatter.
Tyvärr så kunde ditt humör svänga och du kunde spåra ur rejält. En del missförstod dig .
Jag tror att du förmodligen hade Adhd.

Eftersom du hade svårt att vara stilla och hade ofta roliga ljud för dig. Full av bus var du. Men för mig var
Roager en riktig vän som jag saknar så!

Roager Stonebreaker Rafael Rush Föddes 4 juni 1977 Enskede Sverige
Avled 23 september 1999 i Finland.

Min Käre Vän
Det är snart 15 år sedan du mördades. Varje gång jag passerar Norra Hammarbyhamnen så tänker jag på allt roligt som vi upplevt där. Men också det elände som en del av oss ställde till det med och som ledde till att du dömdes till fängelse 1995. Det skrevs mycket om dig i tidningarna då, men få vet hela sanningen.

Ni var två som råkade i gräl med en berusad man, som ni sedan misshandlade. Men det var bara du som dömdes för brottet. Den andra killen försvann därifrån, precis som jag gjorde. Jag var bara 16 år och ville inte bli inblandad. Det ångrar jag bittert idag. Tiden i fängelset förändrade dig till det mycket värre. Jag förstod att du inte skulle leva länge. Men blev så förkrossad av din död, att jag vägrade acceptera den.

Du var ju så levande, du kunde inte vara borta. Efter din död så blev du oskyldigt anklagad för ett fruktansvärt brott. Ett brott som jag och fler med mig vet att du inte begått. Vi var tillsamman på en fest, den kvällen. Även där skulle jag ha försvarat dig. Så fast det är försent gör det idag, här och nu. Din vän för alltid M
Skrivet av: Stonebreaker Tisdag 10 Juni 2014

Var fryshusmordet det brott som han blev "oskyldigt anklagad för"?

Står lite på: http://www.tillminneav.se/showPage.php?id=1792 också.

Citat:
Min käre vän Roager Rush mördades i
Finland endast 22 år gammal. Han var
full av liv, mycket impulsiv .Varm och
glad men hade också ett humör som
kunde svänga. Tyvärr så umgicks han
i fel kretsar vilket ledde fram till hans
förtidiga död. Efter sin död så blev
Roager anklagad för ett brott han inte
begått. Jag saknar min vän och jag önskar
att allt hade kunnat sluta annorlunda!
Mot mig så var Roager en riktig vän som
var mycket omtänksam och alltid ställde
upp. Jag kommer aldrig att glömma honom.
Citera
2017-10-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melonpartiet
En sak som förvånar mig är att Leif GW Persson gjort typ 100 olika program om Da Costa, Pernilla och Engla.
Men detta oerhört intressanta mord är det ingen som gräver i.

Varför?
För att offret var en "nazist"?
Eller för att gärningsmannen sannolikt är en uppburen vänsterprofil?

Tycker det är fel.

Nazist för att han var en skinnskalle på 90-talet?

Han var en 16 årig pojke som följde en trend.
Citera
2017-11-01, 03:06
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kommer ihåg det här caset trots att det gått snart 18 år. Jag tror också på ensam gärningsman, ev två som är väldigt tighta. Fler klarar inte av att bevara en sådan här hemlighet.

Ja, en GM eller två eller en MGM är fullt troligt, ännu fler inblandade ökar risken rätt radikalt för att någon inte orkar hålla tyst pga samvetskval.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan i princip vara vilket psykfall som helst. Skinnhuvud, AFA eller någon lokal förmåga med våldsförflutet som fått för sig att han inte gillar Anders.

Nej, den avhuggna handen tyder på en personlig koppling till offret, det var ingen främling som avlägsnade denna. Någon mansperson i offrets närhet/bekantskapskrets har varit väldigt förbannad på denne av någon anledning och har efter offrets död kapat av handen, det här är en symbolisk gärning, inte tu tal om annat.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-11-01 kl. 03:09.
Citera
2017-11-02, 22:16
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Några dagar efter mordet på Anders Gustavsson höll dom en minnesstund för att hedra honom. Då blev en tv4 fotograf anfallen och misshandlad om jag minns rätt.

Kom också att tänka på dårpippin som höll på att mörda Aftonbladet vaktmästaren när han hoppade på hans huvud.

Hur galna var dom här skinnbollarna 1995 egentligen? Många hade säkert passat bättre på psyket eller i finkan utan att passera gå.
Citera
2017-12-03, 06:47
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag är lite förvånad över att en liten detalj inte har blivit omnämnd, som förmodligen är mer som kuriosa. En vän till mig berättade att AG var medlem i SDU, dock var han bara passiv medlem. Min vän var högt uppsatt inom både SDU och SD vid denna tid, att han hade koll på medlemsregistret.
Citera
2017-12-04, 22:38
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Jag är lite förvånad över att en liten detalj inte har blivit omnämnd, som förmodligen är mer som kuriosa. En vän till mig berättade att AG var medlem i SDU, dock var han bara passiv medlem. Min vän var högt uppsatt inom både SDU och SD vid denna tid, att han hade koll på medlemsregistret.

OK men det är nog så mycket kuriosa att det inte inverkar på fallet eller motivet. Dom här utredarna har sagt att dom inte hittat nåt som tyder på att vänsterextremister var i närheten av fryshuset när det här hände. Anders mamma sa en gång att hon inte uppfattade sin son som intresserad av politik. Det var mest musik som han gillade.

Det var säkert några skinnbollar inne i lokalen som gjorde det här mordet på Anders. Om dom inte fanns inne i lokalen klockan 24:00 kan någon ha ringt efter dom och alla stämt träff i saltlagret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in