2012-11-12, 23:27
Medlem
Vad spelades för musik? Var det vanliga black och döds metallare där eller bara skinnskallar? Om hela den här skinnskalle grejen hade koppling till metal-scenen så kan jag se framför mig vad som hänt. Umgås i liknande kretsar idag och jag känner till mentaliteten.

Höder dart var säkert för många ett ställe där folk kände sig hemma. Som att gå in i sitt vardagsrum. Alla känner alla, samma grabbar styr klubben, nån person som "alla känner" som är lite ledare och social som fan, sedan den personens bästa vänner. Innersta kretsen 5 snubbar, sedan 5 till och sedan 15 osv... som cirklar på vattnet.

Sedan kommer ett annat gäng på besök, ett gäng töntar som ska pissa sitt revir. Det kan vara nån blackmetallare med högerextrema åsikter och identitetskris, 2 hulliganer, dom kanske även spelar i band och har lite hybris. Folk känner till dem men dom brukar inte hänga där ofta. Inga stammisar med andra ord. dom får inte tillräckligt med uppmärksamhet och kanske är utråkade.

Dom dricker sprit. En snubbe är mentalt nere och säger till sina vänner att "kolla där är anders som knullade min brud för 2 år sedan" eller "kolla där är den där jävla bögen som snackat skit om mig".. dom andra blir taggade och d triggar varandra att spöa anders. Sedan är det någon som är lite mer drivande, kanske en hulligan eller någon som varit dömd eller misstänkt för liknande saker. Alla deltar men 2 stycken gör grovjobbet, vissa står passivt och tittar på.

Men då är min fråga? om dom var mer än två personer som spöade honom. Hur kommer det då sig att ingen säger något nu? jag fattar inte det. nån måste ju ha berättat för flickvän, vänner eller någon.
Citera
2012-11-12, 23:32
Medlem
sedan det där med handen tror jag bara var en "rolig grej" och inte nått smart igenomtänkt.
Citera
2012-11-21, 00:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Hudrester och blodrester var av kriminaltekniskt intresse långt innan DNA-tekniken fanns.

Visst är det osannolikt med blod m m på bara en hand. En annan sak som är "osannolik" är att en ung svensk man får ena handen avhuggen utan synbar anledning.

Anders Gustafsson hade judiskt påbrå på sin fars sida om mitt minne inte sviker mig.

Jag tror inte alls att den avhuggna högerhanden är en slump, det är en såpass unik företeelse. Kan mördarna (antagligen några i hans vänkrets) ha huggit av högerhanden för att få det hela att peka åt vänsterfolk? Har man mördat någon så...
Citera
2012-11-22, 22:51
Medlem
precis det är så pass unikt så varför skulle det då ha en djupare innebörd?
Citera
2012-11-23, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Vad spelades för musik? Var det vanliga black och döds metallare där eller bara skinnskallar? Om hela den här skinnskalle grejen hade koppling till metal-scenen så kan jag se framför mig vad som hänt. Umgås i liknande kretsar idag och jag känner till mentaliteten.

Höder dart var säkert för många ett ställe där folk kände sig hemma. Som att gå in i sitt vardagsrum. Alla känner alla, samma grabbar styr klubben, nån person som "alla känner" som är lite ledare och social som fan, sedan den personens bästa vänner. Innersta kretsen 5 snubbar, sedan 5 till och sedan 15 osv... som cirklar på vattnet.

Sedan kommer ett annat gäng på besök, ett gäng töntar som ska pissa sitt revir. Det kan vara nån blackmetallare med högerextrema åsikter och identitetskris, 2 hulliganer, dom kanske även spelar i band och har lite hybris. Folk känner till dem men dom brukar inte hänga där ofta. Inga stammisar med andra ord. dom får inte tillräckligt med uppmärksamhet och kanske är utråkade.

Dom dricker sprit. En snubbe är mentalt nere och säger till sina vänner att "kolla där är anders som knullade min brud för 2 år sedan" eller "kolla där är den där jävla bögen som snackat skit om mig".. dom andra blir taggade och d triggar varandra att spöa anders. Sedan är det någon som är lite mer drivande, kanske en hulligan eller någon som varit dömd eller misstänkt för liknande saker. Alla deltar men 2 stycken gör grovjobbet, vissa står passivt och tittar på.

Men då är min fråga? om dom var mer än två personer som spöade honom. Hur kommer det då sig att ingen säger något nu? jag fattar inte det. nån måste ju ha berättat för flickvän, vänner eller någon.

Att ingen säger något kan bero på flera orsaker. Så som hämnd från gärningsman/män, riskerar själv straff, lojala kamrater, medverkande har dött el. startat ordat liv osv.
Det finns ju kändisar som det startas trådar om å efter flera år så finns det ingen skit framplockat. Även om personen är städa så finns ju tånagelbitning el. vad helst att gola ner nån på. Varför kommer inget fram då? Dom har omgett sig med lojala kompisar å dom läcker inte.
Själv vet jag saker i ett par grova brott här på fb som det är knäpptyst om. Även fast folk pockar på info. Knäpptyst ändå! Varför? Det handlar då om Bra grabbar som omgärdat sig med lojala, å då läcker det inte!!!

För mig är frågan:Blattar el skins, å jag tror skins ligger närmast.. Slut Heilat för juden...därav handen..eller?
Det har ju varit bud på att ingen vet,sen att gm är död, sen nått skin...Vi får väl se...
Citera
2012-11-28, 00:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Det är väl uppenbart att handen är någon form av trofé för GM. Att ni blandar in gittarer (från skinskallar) och heilande (från AFAiter) känns inte så troligt. Ni är enligt mig inne på helt fel spår om i tror på detta. Skulle verkligen en skinnskalle hugga av någon en hand för att de snott en gitarr av dem och hur många AFAiter skulle få för sig att springa ut på stan med en yxa för att hugga av en hand från någon för att de heilar på fritiden?

Mer troligt är att det hela rör sig om en för grabben okänd GM som gav sig på han ensam. Jag ser inte hur ett mindre gäng skulle kunna stryka runt på stan med planen att överfalla och hugga av en hand utan att någon i gruppen drar i bromsen eller berättar det för någon i efterhand. Enda möjligheten är om det är en familj som varit i farten då de skulle anförtro sig åt varandra. Hur hemskt det än låter tror jag att grabben bara hamnade fel den kvällen. Mer finns inte bakom detta och det är därför polisen inte löst fallet.

Släpp skinskalle och AFA spåret och sök efter någon missbrukare av något slag. Det är den sortens människa som gör något sådant och om han inte var det före mordet lär han ha lagt på sig ett missbruk efter mordet. Om det var en grupp skulle jag tro att det finns en hel del grova våldsbrott och missbruk hos medlemmarna efter mordet. Troligen någon som knivuggit eller dräpt någon före de gav sig på grabben och försvann med handen.

Om nu fallet blir löst och det är en skinnskalle eller AFAit kommer jag bli väldigt förvånad.

Kommer ihåg det här caset trots att det gått snart 18 år. Jag tror också på ensam gärningsman, ev två som är väldigt tighta. Fler klarar inte av att bevara en sådan här hemlighet.

Kan i princip vara vilket psykfall som helst. Skinnhuvud, AFA eller någon lokal förmåga med våldsförflutet som fått för sig att han inte gillar Anders.
Citera
2012-12-04, 09:27
Medlem
Eiler eller hur man stavar det namnet antyder ju i p1 dokumentären att gärningsmännen var flera stycken och att det fanns flera "mordvapen".
Citera
2012-12-04, 09:28
Medlem
Han säger "ett par tre stycken"
Citera
2012-12-04, 09:32
Medlem
Hur var Anders som person när inte mamma var med? Nån som kan berätta. Var han social, pratglad eller hård och innåtvänfd?
Citera
2012-12-05, 03:05
Medlem
Citat:
... som cirklar på vattnet.

Öh var det där en medveten grej? Försöker du säga något med det?
Citera
2012-12-05, 13:44
Medlem
TommyTurbos avatar
Citat:
Eiler eller hur man stavar det namnet antyder ju i p1 dokumentären att gärningsmännen var flera stycken och att det fanns flera "mordvapen".
Eiler har också sagt att fallet är på väg att klaras upp. Han sade det för fem-sex år sedan. Allt vad den mannen säger bör man ta med ett helt lager salt.

Det är också Eiler som gjort en tvärvändning i fallet och fokuserat på skinnskallarna istället för utomstående. Huruvida han har rätt i detta har jag ingen aning om men jag tycker det är konstigt att det inte gjorts tidigare.
Citera
2012-12-05, 14:43
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TommyTurbo
Eiler har också sagt att fallet är på väg att klaras upp. Han sade det för fem-sex år sedan. Allt vad den mannen säger bör man ta med ett helt lager salt.

Det är också Eiler som gjort en tvärvändning i fallet och fokuserat på skinnskallarna istället för utomstående. Huruvida han har rätt i detta har jag ingen aning om men jag tycker det är konstigt att det inte gjorts tidigare.
De första åren snöade man in sig på Skinnskallespåret med diverse teorier om att killen taffsat, snott en guitarr, inte heilat och andra tokigheter. Det gav inget då och kommer inte ge något nu. Detta är med största sannolikhet inte ett politiskt mord, varken AFA eller nationalister är GM(s).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in