Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Jag skrev "folkomröstningar" därför att med de inskränkningar i åsikts- och yttrandefriheten som NMR vill införa (se vad jag skev ovan om det) så skulle det inte gå att hålla fria och demokratiska folkomröstningar.
Du förespråkar själv inskränkningar i yttrandefriheten och har inga bekymmer med att inskränka deras, så blir mest pladder från dig. Undrar fortfarande hur du får ihop det med dina fantasier gällande "fria och demokratiska" folkomröstningar inom ramarna för din omhuldade parlamentarism. Noterar att svar uteblev.
Citat:
Om NMR rent hypotetiskt menade att "folkomröstningarna" skulle användas som ett slags demokratiska val för att utse "senatens" medlemmar skulle de ha skrivit att "senaten" väljs av folket.
Men det gör de alltså inte. Processen för hur "senaten" utses är precis densamma som fascister brukar använda för sina juntor. En process som är konstruerad för att utesluta folket från den politiska makten.
Frankrike är en fascistisk diktatur enligt dig. Oj vei!
Citat:
NMR får hålla sin demonstration i morgon. Skulle AFA, Vänsterpartiet eller ens SD fritt få demonstrera i NMR:s fasciststat? Jag tvivlar starkt på det.
Få människor på detta forum har blivit gladare än du när deras demonstrationsrätt har inskränkts, så du har inget att beklaga dig över utifall du och dina vänner skulle erhålla likabehandling i deras "fasciststat".