Citat:
Ursprungligen postat av
NoTruce
***BREAKING NEWS*** ***BREAKING NEWS*** ***BREAKING NEWS***
https://twitter.com/nabizadehse/status/913793881984126982
Vad har ni att säga om detta då?
En sorts goda nyheter - för Stockholm, Stockholmsmiljön, stockholmarna. Mindre roligt för övriga landet nu...
På sätt och vis väntat. Det har varit ett ordentligt fiasko i Stockholm. Riktigt skönt att bli av med dessa otillbörliga asyl- och uppehållstillstånds-shoppingfigurer, inkluderat x antal illegala personer, från stan. Det har varit störande, oroligt och otryggt under augusti-september med de här människorna och andra som häckat och sprungit runt gruppen vid Medis och Norra Bantorget.
Citat:
Ursprungligen postat av
SingSing
Angående hembesök.
Så har både min dotter på femton år och jag fått förfrågan från hazarer att bli deras vänner via olika sociala forum.
Både hon och jag ser inga gemensamma vänner samt vi är inte offentliga!
Nu ska min dotter ta reda med sina vänner som är inte är kaukasusiska utan har en annan hudton om de har fått samma förfrågan.
Jag känner samma liknelser med vissa araber, turkar som har en nedsatt ton mot personer som är mörkare i hudtonen!
Men, jag kan ha fel.
Svaret får jag så småningom från min dotter. I denna fråga.
Otrevligt. Kanske ändå en slump att båda ni fått det... Samtidigt har jag misstänkt ett tag, då jag hört ett antal vänner/bekanta (eller bekanta till dem) berätta om liknande, att det tydligen har matats på mer eller mindre mycket (mer än vanligt) under senare tid med förfrågningar från namn som är typ afghanska (lite svårt många gånger att veta vad namn är kopplade till för ursprungsland). Kan ju också vara någon från den afghanvänliga vänsterrörelsen som hjälper dessa afghaner att skicka till vad de tror är lämpliga "offer" (batikkvinnor, henfolk, öppna vänstertomtar etc)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordanvindarna
På tiden att denna loppcirkus packar ihop.
De trodde att det skulle bli en stor skräll men det blev inte ens en blöt liten fis.
Det här visar ju också hur svaga och få dessa henvänsterstollar, journalister, asylprofitörer och annat pack är i praktiken. Låt dem skrika och grina och gapa lite men ge aldrig efter för deras krav. Förr eller senare tröttnar de och går hem. De skriker och låter mycket men har inte mycket att komma med när det kommer till kritan.
Kommer räkningen för uppstädning av skräp, sopor och avföring att skickas till Ung I Sverige?
Instämmer. Om inte annat
borde räkningen sändas till Ung i Sverige eller varför inte till profitsyskonen Fatima Khawari och Morteza Khawari vilka lär ha gjort skapligt med deg på afghanföreställningen (vore kul med en redovisning från deras sida rörande stålarna).
Citat:
Ursprungligen postat av
gonesexuallywrong
Ställ in så enbart vänners vänner kan sända förfrågningar det görs relativt enkelt i inställningar. Lär henne för Guds skull att aldrig lägga till främlingar

som "vän" kan man få ut mer information och vips har någon eran adress.
Precis, jag har sagt samma till en del vänner/väninnor som haft för öppna FB-profiler. Finns ingen anledning för den svenska befolkningen att bistå illegala afghaner, ekonomiafghaner och dylika, som väl flertalet handlar om av de som varit i Stockholm. Att inleda kontakt med någon okänd afghan, med dubiös bakgrund (
dylik dessa figurer, om det vill sig illa) är inte att rekommendera varför en inställningsjustering torde vara påkallad.