2017-09-29, 20:46
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
***BREAKING NEWS*** ***BREAKING NEWS*** ***BREAKING NEWS***

Direkt från hästens mun:

https://twitter.com/nabizadehse/status/913793881984126982

Vad har ni att säga om detta då?

På tiden att denna loppcirkus packar ihop.

De trodde att det skulle bli en stor skräll men det blev inte ens en blöt liten fis.

Det här visar ju också hur svaga och få dessa henvänsterstollar, journalister, asylprofitörer och annat pack är i praktiken. Låt dem skrika och grina och gapa lite men ge aldrig efter för deras krav. Förr eller senare tröttnar de och går hem. De skriker och låter mycket men har inte mycket att komma med när det kommer till kritan.

Kommer räkningen för uppstädning av skräp, sopor och avföring att skickas till Ung I Sverige?
Citera
2017-09-29, 20:50
Moderator
Tinuviels avatar
Lite förvånande att de ger upp så abrupt.

Ledningen har upprepat att de skulle sitta där till dess att afghanerna fick amnesti och det talades om banderoller utanför moderaternas extrastämma om några dagar.

Kan det vara så att det ligger interna stridigheter bakom - ett internt missnöje med Fatemeh Khavari var ledarskap resulterat i att HON gjort sig ett namn, men att alla löjliga kampanjer i övrigt (BB/pensioner/LSS), språkkurser och "bostadsförmedling" fallit platt.

Kanske har Ung Vänster tröttnat - det är ändå de som drivit det här framför sig. Faller deras stöd faller Khavari.
Citera
2017-09-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Lite förvånande att de ger upp så abrupt.

Ledningen har upprepat att de skulle sitta där till dess att afghanerna fick amnesti och det talades om banderoller utanför moderaternas extrastämma om några dagar.

Kan det vara så att det ligger interna stridigheter bakom - ett internt missnöje med Fatemeh Khavari var ledarskap resulterat i att HON gjort sig ett namn, men att alla löjliga kampanjer i övrigt (BB/pensioner/LSS), språkkurser och "bostadsförmedling" fallit platt.

Kanske har Ung Vänster tröttnat - det är ändå de som drivit det här framför sig. Faller deras stöd faller Khavari.
Intessant vad du säger om interna konflikter.
Är det bland annat en del vill demonstrera i Göteborg?
Eller att de förstår vidden vad de gör?
Med sin så kallade sittsrejk, om LSS, pensionärer med mera.
Som de personligen inte förstår både språkligt och även innebörden.
Citera
2017-09-29, 21:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Intessant vad du säger om interna konflikter.
Är det bland annat en del vill demonstrera i Göteborg?
Eller att de förstår vidden vad de gör?
Med sin så kallade sittsrejk, om LSS, pensionärer med mera.
Som de personligen inte förstår både språkligt och även innebörden.
Jag vill understryka att det rör sig om rena spekulationer.

Men faktum kvarstår - deras olika manifestationer har varit fiaskon och svenskarna har INTE slutit upp utanför de redan frälsta kretsarna (vilka dessutom nöjt sig med att posta hjärtan och glada tillrop på Facebook). När mörkret fallit har de suttit helt ensamma. Jag kan ändå se det som rimligt att det tär på moralen.
Citera
2017-09-29, 22:08
Medlem
Citat:

Men faktum kvarstår - deras olika manifestationer har varit fiaskon och svenskarna har INTE slutit upp utanför de redan frälsta kretsarna (vilka dessutom nöjt sig med att posta hjärtan och glada tillrop på Facebook). När mörkret fallit har de suttit helt ensamma. Jag kan ändå se det som rimligt att det tär på moralen.
Ja du har rätt.
Personligen träffar jag på flertal personer som är rimligt less på dem.
Då påtalar inte bara äldre pensionärer, tonåringar, även de som är under femtons- årsåldern utan även de som verkar dessa åldrar,
Är riktigt less..
Som en god vän på 80 år sa"Det är för jävligt!
Jag har aldrig hört henne säga dessa ord.
Citera
2017-09-29, 22:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Nazihucklet har varit osynlig efter heilandet utanför den stängda ambassaden.´Deltog inte i succéundervisningen av dari/persiska ens.
Kan någon ha upplyst henne om det olämpliga kroppsspråket och det patetiska i att tåga till en stängd ambassad?
Biter sånt på en blivande statsminister?
Citera
2017-09-29, 22:23
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:

Det var ett flertalet kommentarer ifrån människor som bor nära Stockholm som sa saker som "Om jag bodde där så skulle jag vara där" eller "Jag önskar att jag kunde vara där!" trots att ett par av dessa bodde mindre än en timmes tågresa bort.

Tydligen så är deras solidaritet mindre värd än pengarna och tiden de lägger ut för att resa dit. Media var dessutom ganska tysta om det hela, de första dagarna var det lite liv men det försvann ganska fort. Kom det en enda artikel om demonstrationen efter knivattacken på polisen?
Citera
2017-09-29, 22:52
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:

Direkt från hästens mun:

✌ Som en del bättre flashbackare förutspådde rätt tidigt i tråden. När kylan och hösten närmar sig slakna intresset får vi nu se en krönika i DN där Bouvin anklagar den svenska hösten och vintern för att gå rasisternas ärende. Det svenska klimatet är med i nordiska motståndsrörelsen

Kommer skäggbarnen städa upp efter sig eller är det den rödgrönrosa röran som betalar med skattepengar? Feministisk städning?
Donationer som gått in på Fatemah/Murtezas privata konto. En djupdykning är mer än rätt.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-09-29 kl. 22:55.
Citera
2017-09-29, 23:09
Medlem
Citat:

Direkt från hästens mun:

Hoppas det inte har med Johanna Jönssons och Cs partistämma i Malmö att göra. Något löfte från Lööf?

Citat:
Nyss behandlade partistämman här i Malmö migrationsfrågorna. De flesta inläggen handlade om situationen för de ensamkommande. Det blev väldigt tydligt att Centerpartiet verkligen vill försöka lösa det här och förhoppningsvis kan vi få Socialdemokraterna att vända. Vi politiker har ett stort ansvar att ta för de långa handläggningstiderna, rättsosäkerheten och den svåra situationen.
Tack partistyrelsen och alla ombud för ert starka stöd för mitt arbete! Jag känner verkligen att jag har hela partiet med mig.
Edit: Ekot hade först ett otydligt inslag om det här. Jag har kontaktat den ansvariga journalisten och de har förtydligat.

https://www.facebook.com/johanna.jonsson.794?fref=mentions&pnref=story

Dessa kärringar ger mig kalla kårar
Citera
2017-09-30, 03:36
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:

En sorts goda nyheter - för Stockholm, Stockholmsmiljön, stockholmarna. Mindre roligt för övriga landet nu...
På sätt och vis väntat. Det har varit ett ordentligt fiasko i Stockholm. Riktigt skönt att bli av med dessa otillbörliga asyl- och uppehållstillstånds-shoppingfigurer, inkluderat x antal illegala personer, från stan. Det har varit störande, oroligt och otryggt under augusti-september med de här människorna och andra som häckat och sprungit runt gruppen vid Medis och Norra Bantorget.
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Angående hembesök.
Så har både min dotter på femton år och jag fått förfrågan från hazarer att bli deras vänner via olika sociala forum.
Både hon och jag ser inga gemensamma vänner samt vi är inte offentliga!

Nu ska min dotter ta reda med sina vänner som är inte är kaukasusiska utan har en annan hudton om de har fått samma förfrågan.
Jag känner samma liknelser med vissa araber, turkar som har en nedsatt ton mot personer som är mörkare i hudtonen!
Men, jag kan ha fel.
Svaret får jag så småningom från min dotter. I denna fråga.
Otrevligt. Kanske ändå en slump att båda ni fått det... Samtidigt har jag misstänkt ett tag, då jag hört ett antal vänner/bekanta (eller bekanta till dem) berätta om liknande, att det tydligen har matats på mer eller mindre mycket (mer än vanligt) under senare tid med förfrågningar från namn som är typ afghanska (lite svårt många gånger att veta vad namn är kopplade till för ursprungsland). Kan ju också vara någon från den afghanvänliga vänsterrörelsen som hjälper dessa afghaner att skicka till vad de tror är lämpliga "offer" (batikkvinnor, henfolk, öppna vänstertomtar etc)?
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
På tiden att denna loppcirkus packar ihop.

De trodde att det skulle bli en stor skräll men det blev inte ens en blöt liten fis.

Det här visar ju också hur svaga och få dessa henvänsterstollar, journalister, asylprofitörer och annat pack är i praktiken. Låt dem skrika och grina och gapa lite men ge aldrig efter för deras krav. Förr eller senare tröttnar de och går hem. De skriker och låter mycket men har inte mycket att komma med när det kommer till kritan.

Kommer räkningen för uppstädning av skräp, sopor och avföring att skickas till Ung I Sverige?
Instämmer. Om inte annat borde räkningen sändas till Ung i Sverige eller varför inte till profitsyskonen Fatima Khawari och Morteza Khawari vilka lär ha gjort skapligt med deg på afghanföreställningen (vore kul med en redovisning från deras sida rörande stålarna).
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Ställ in så enbart vänners vänner kan sända förfrågningar det görs relativt enkelt i inställningar. Lär henne för Guds skull att aldrig lägga till främlingar som "vän" kan man få ut mer information och vips har någon eran adress.
Precis, jag har sagt samma till en del vänner/väninnor som haft för öppna FB-profiler. Finns ingen anledning för den svenska befolkningen att bistå illegala afghaner, ekonomiafghaner och dylika, som väl flertalet handlar om av de som varit i Stockholm. Att inleda kontakt med någon okänd afghan, med dubiös bakgrund (dylik dessa figurer, om det vill sig illa) är inte att rekommendera varför en inställningsjustering torde vara påkallad.
Citera
2017-09-30, 06:38
Moderator
Tinuviels avatar
Varken på Ung i Sveriges hemsida eller på sin Facebooksida finns några uppgifter om att "strejken" skulle vara på väg att upplösas. Allt vi har att gå på är Amirs twitterpost som har så stora språkliga brister att jag undrar om det finns utrymme att missuppfatta budskapet?
Citat:
idag vi hade bestämt att när vi slutar vår sitt strejk, men det är inte avslutning! Vi byter våran strategi och vi kommer och fortsätta vidare över hela landet. 💪 #UngiSverige , nu vi är starkare.

Annika Hamrud som skrivit för vänsterpublikationen Blankspot ber i flödet om ett förtydligande men får inget svar.

På sin sida har de nu delat Antifascistisk fronts event på Facebook (en organisation med kopplingar in i AFA) och Amir uppmanar på twitter afghaner att ansluta. "De vuxna" som VISU och liknande organisationer brukar referera sig sina aktiva som uppmanar däremot "ungdomarna" att hålla sig i bakgrunden så att de inte riskerar att hamna i bråk.

Delvis sker det här nog utifrån en omsorg, delvis utifrån PR-aspekten att det inte skulle se så bra ut om ytterligare en afghan knivhögg någon i halsen.

Fatemeh Khavaris twitterkonto har inte uppdaterats på ett tag och förklaringen kan ligga i att twitter har låst det pga regelbrott - kanske har det att göra med uthängningen av Roger Sahlström där hon triumferande höll upp hans presskort som han "tappat" när han filmade en av deras manifestationer:
https://twitter.com/ROGSAHL/status/913842315642511365

Skulle inte förvåna mig om även hon är på väg till Göteborg med megafonen nedpackad - det går ju inte för sig att missa ett tillfälle att hamna i rampljuset.
Citera
2017-09-30, 07:12
Medlem
Citat:
Varken på Ung i Sveriges hemsida eller på sin Facebooksida finns några uppgifter om att "strejken" skulle vara på väg att upplösas. Allt vi har att gå på är Amirs twitterpost som har så stora språkliga brister att jag undrar om det finns utrymme att missuppfatta budskapet?

Annika Hamrud som skrivit för vänsterpublikationen Blankspot ber i flödet om ett förtydligande men får inget svar.

På sin sida har de nu delat Antifascistisk fronts event på Facebook (en organisation med kopplingar in i AFA) och Amir uppmanar på twitter afghaner att ansluta. "De vuxna" som VISU och liknande organisationer brukar referera sig sina aktiva som uppmanar däremot "ungdomarna" att hålla sig i bakgrunden så att de inte riskerar att hamna i bråk.

Delvis sker det här nog utifrån en omsorg, delvis utifrån PR-aspekten att det inte skulle se så bra ut om ytterligare en afghan knivhögg någon i halsen.

Fatemeh Khavaris twitterkonto har inte uppdaterats på ett tag och förklaringen kan ligga i att twitter har låst det pga regelbrott - kanske har det att göra med uthängningen av Roger Sahlström där hon triumferande höll upp hans presskort som han "tappat" när han filmade en av deras manifestationer:
https://twitter.com/ROGSAHL/status/913842315642511365

Skulle inte förvåna mig om även hon är på väg till Göteborg med megafonen nedpackad - det går ju inte för sig att missa ett tillfälle att hamna i rampljuset.
Ung Vänster och andra som hjälper dom har pengar att ge dom dräglig tillvaro med sovsäck, mat osv så demonstrationen kan fortsätta. Det blir roligt att se om det blir nedhuggna nassar i Göteborg är ju bara positivt om det dödas nassar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in