2017-09-29, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Man får väl önska försvarsadvokat, och får det normalt beviljat plus slipper betala själv? (Undantaget är väl den här terroristen som ville ha en muslimsk försvarare. Hade han varit smartare och gjort research och sagt ett specifikt namn, hade han förmodligen också fått det.)

Rättegångskostnaderna brukar regelmässigt "stanna på staten", men det är väl oberoende om man fått som man ville eller inte!?

Ja, du kan önska en offentlig försvarare eller som målsägande, men dom kan vara uppbundna med andra rättegångar och då blir du tilldelad någon annan, MEN som sagt har man alltid rätt att anordna eget biträde(och betala själv), men om du frikänns kan du få din advokaträkning betalad av staten, annars ligger kostnaden på dig själv.

Citat:
16 Sep FRÅGOR OCH SVAR: OFFENTLIG FÖRSVARARE

Fråga:

När har man rätt till en offentlig försvarare? Vem betalar för den offentlige försvararen?

Svar:

En person som är misstänkt för brott har rätt till en offentlig försvarare. I samband med att man delges misstanke om brott rekommenderar vi därför dig att alltid begära en offentlig försvarare. Du har också rätt att begära den försvarare/advokat Du önskar.

I vissa undantagsfall har man dock inte rätt till en offentlig försvarare. Så är fallet när man till exempel är misstänkt för brott som enbart leder till böter, till exempel om man är misstänkt för ringa narkotikabrott, eller snatteri. Man kan dock alltid anlita en privat försvarare i dessa fall.

Skillnaden mellan en offentlig försvarare och en privat försvarare är att staten förordnar den offentlige försvararen medan det är den misstänkte själv som anlitar den privata försvararen. En privat försvarare kan man till exempel anlita i de undantagsfall då man inte har rätt till en offentlig försvarare, eller då man inte beviljas byte av offentlig försvarare.

Staten står för kostnaderna för den offentlige försvararen. Om man anlitar en privat försvarare får man dock stå för kostnaderna själv. Vid en frikännande dom kan man dock begära att staten ersätter en för sina advokatkostnader.

https://advokatmassi.se/2014/09/16/fragor-och-svar-offentlig-forsvarare/
Citera
2017-09-29, 02:34
Bannlyst
Jag vill inte ens dra in personerna detta är bara livet.

Jag säger mina personliga åsikter och vill faktiskt inte blanda in folk alls. Inga namn

Men kommer man 2017 och säger att för x antal år SENARE så gjorde en person något och i dag står ord mot ord och inga fysiska bevis det är inte snällt.

Jag var med om en liknade sak 1994. Jag låg flera gånger med en mycket yngre brud och när hon insåg att jag inte ville lämna min familj så började hon utpressa mig.

Med just hot om övergrepp. Nu är jag karl hon var nice som faN !! Jag gick till min tjej och sade som det var . Bad om NÅD

Hon åkte hem till henne och bad tösen att dra åt helvete. Jag vill bara belysa hur det kan gå. Inget mer.

Några år senare när vi ändå hade skilt oss så tänkte man tanken "gjorde jag rätt"?
Tösen var så snygg så när vi kom in på Åbytravbana eller andra ställen så vred alla män av sig skallen. Ja ni hajjar.

Detta är ingen barnvänlig site. Jag fick aldrig chansen på snygg tös mer.
Citera
2017-09-29, 04:00
Medlem
Jag funderade mycket på detta innan jag hittade svaret. Att det finns idioter inom SD, liksom de andra partierna, är ingen hemlighet. Att en del tjejer avstår från att anmäla en våldtäkt är inte ovanligt, så det är inget konstigt. Men frågan är varför Hanna väljer att lyfta frågan nu. Vill man skada partiet hade det varit bättre att berätta om 8 månader typ, mitt i valrörelsen.

Men så kommer intervjun i Aktuellt med Mattias Karlsson. Det visar sig att Hanna har varit ute och misshandlat äldre tanter, och att det därför låg ett uteslutningsärende mot Hanna. Då kom logiken. Genom att göra denna anmälan nu så kan hon flytta fokus. Att akten har skett stämmer nog säkert. Men varför klaga över att ledningen polisanmäler detta och kopplar in externa konsulter för att utreda? SD-ledningen handlar ju helt enligt alla konstens regler, visar att man tar anklagelserna på allvar. Tar in extern konsult just för att man ska undvika alla anklagelser om toppstyrning och jäv gentemot vänner. Till och med Aftonbladets Lena Melin berömmer SD:s agerande.

Nej, detta var enbart för att lyfta fokus från Hannas egna äventyr som hade renderat i en uteslutning. SD är dock inte den stora förloraren. Den stora förloraren är alla tjejer som verkligen råkar ut för våldtäkt och blir än mer ifrågasatta pga ageranden från personer som Hanna
Citera
2017-09-29, 05:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
OBS OBS OBS!!

Hanna säger att hon blivit nypt. Hanna upp sin HÖGRA arm i videon medans det klart och tydligt handlar om hennes VÄNSTRA arm. Vilken lögnerska. Har inget sett detta tidigare??

Jag tycker det är ganska tydligt att hon visar upp ett blåmärke på sin vänstra arm. Hur får du det till att bli den högra armen?

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/17365948/1100/normal/89cc7754e00f6/image+(2).jpg
Citera
2017-09-29, 05:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Jag funderade mycket på detta innan jag hittade svaret. Att det finns idioter inom SD, liksom de andra partierna, är ingen hemlighet. Att en del tjejer avstår från att anmäla en våldtäkt är inte ovanligt, så det är inget konstigt. Men frågan är varför Hanna väljer att lyfta frågan nu. Vill man skada partiet hade det varit bättre att berätta om 8 månader typ, mitt i valrörelsen.

Men så kommer intervjun i Aktuellt med Mattias Karlsson. Det visar sig att Hanna har varit ute och misshandlat äldre tanter, och att det därför låg ett uteslutningsärende mot Hanna. Då kom logiken. Genom att göra denna anmälan nu så kan hon flytta fokus. Att akten har skett stämmer nog säkert. Men varför klaga över att ledningen polisanmäler detta och kopplar in externa konsulter för att utreda? SD-ledningen handlar ju helt enligt alla konstens regler, visar att man tar anklagelserna på allvar. Tar in extern konsult just för att man ska undvika alla anklagelser om toppstyrning och jäv gentemot vänner. Till och med Aftonbladets Lena Melin berömmer SD:s agerande.

Nej, detta var enbart för att lyfta fokus från Hannas egna äventyr som hade renderat i en uteslutning. SD är dock inte den stora förloraren. Den stora förloraren är alla tjejer som verkligen råkar ut för våldtäkt och blir än mer ifrågasatta pga ageranden från personer som Hanna

Ja, Hanna har inte bara förstört för sig själv. Att hon har mage att kritisera en polisanmälan för en våldtäkt och hävdar att det bara tar upp polisens resurser och dom har annat att göra. Vad fan sänder det för signaler till andra tjejer? Det är tyvärr andra tjejer som blir förloraren i det här pga ett fullkomligt idiotiskt beteende av Hanna Wigh. Att sedan Kalla fakta lyckas göra ett repotage av det här är helt obegripligt. Använder sig Kalla fakta inte alls av källkritik eller gör någon bakgrundskoll innan ett repotage görs? Det här har ju helt urvattnat Kalla faktas trovärdighet.
Senast redigerad av fresk66 2017-09-29 kl. 05:41.
Citera
2017-09-29, 05:50
Avslutad
Såg en mycket bra intervju med Mattias Karlsson på Aktuellt gällande Hanna Wigh. Hon har alltså ett uteslutningsärende emot sig pga misshandel mot en äldre dam. Det är klart som fan att allt det här är en hämndaktion från HW:s sida.

https://www.svtplay.se/klipp/15353713/mattias-karlsson-om-hanna-wigh?start=auto
Citera
2017-09-29, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Såg en mycket bra intervju med Mattias Karlsson på Aktuellt gällande Hanna Wigh. Hon har alltså ett uteslutningsärende emot sig pga misshandel mot en äldre dam. Det är klart som fan att allt det här är en hämndaktion från HW:s sida.

https://www.svtplay.se/klipp/15353713/mattias-karlsson-om-hanna-wigh?start=auto

Du menar att man tar mycket allvarligare med ett "nyp" i armen än att hantera en sexualbrottsling?

att en eventuell "misshandel mot en äldre dam" skulle leda till uteslutning är en efterkonstruktion utförd i panik
Citera
2017-09-29, 07:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Du menar att man tar mycket allvarligare med ett "nyp" i armen än att hantera en sexualbrottsling?

att en eventuell "misshandel mot en äldre dam" skulle leda till uteslutning är en efterkonstruktion utförd i panik

Och hur vet du att det skulle vara en efterhandskonstruktion?
Citera
2017-09-29, 07:27
Medlem
Psykonaut-s avatar
Bylund tog time out från sociala medier i början av september, det visar att han visste vad som pågick långt innan HW:s utspel i TV.

Hur han visste kan man spekulera om.

Citat:
Linus Bylund var tidigare mycket aktiv på sociala medier, framför allt på Twitter, men slutade plötsligt att skriva inlägg i början av september.

http://www.friatider.se/linus-bylund-sd-tar-timeout-efter-sexuppgifterna
Citera
2017-09-29, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Bylund tog time out från sociala medier i början av september, det visar att han visste vad som pågick långt innan HW:s utspel i TV.

Hur han visste kan man spekulera om.

http://www.friatider.se/linus-bylund-sd-tar-timeout-efter-sexuppgifterna
-Han såg väl Hanna Wigh springa runt med TV4 team i släptåg.
Citera
2017-09-29, 07:44
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Antagligen, de spelade in från hennes arbetsrum.
Citera
2017-09-29, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell

Nej det kunde han inte se. Däremot kunde han höra diskussionerna internt för att Hanna som den reko partimedlem hon är/var tog upp sånt internt.

Många bevis nu för att Hanna talar sanning och att Bylund är en sexualbrottsling
Senast redigerad av becknaren99 2017-09-29 kl. 08:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in