Citat:
Ursprungligen postat av
-Advarsel-
Praxis, åtminstone när det gäller grova anklagelser. Förklaras ganska väl i nedanstående videoklipp i slutet av reportaget (hela reportaget är värt att se, om inte för att höra Wigh säga att hon inte vill anmäla för att det tar för mycket polisresurser

)
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-för-sexualbrott-3936351
Jo, det verkar komma från partitoppen. Rutten praxis i vilket fall som helst tycker jag, då detta i bästa fall verkar vara en ren ord mot ord situation.
SD verkar fan vara värre än andra partier när det kommer att slänga kollegor och partikamrater under bussen så fort det hettar till lite. Allt för att kunna sitta kvar vid köttgrytorna och lyfta riksdagslöner i minst två mandatperioder. Riktigt trist utveckling.
Försvarar inte Bylund på något sätt, tror säkert att han är ett svin som ofta har en arrogant uppsyn.
Har dock svårt för hela grejen med att en sexpartner kommer två år i efterhand med något underligt påhopp som detta...det rimmar illa.
Det hade varit något mer förståeligt om det enbart handlade om detta övergrepp, men nu gäller det om allt om koranskolors överlägesenhet SDU när det kommer till kvinnosyn, och hur dåliga SD är i största allmänhet.
Luktar hämnd lång väg. Woman scorn.
Wigh insåg väl att hon inte skulle kunna sitta och lyfta riksdagslön lägre och blev fly förbannad.
Kanske Bylund ratat henne nyligen, vem vet?
Tycker ändå det är principiellt fel att ta timeout efter en "trial by media".
Det om någonting tror jag skadar partiet och dess trovärdighet.
Pillerknapraren Åkesson pallar väl inte med trycket antar jag...