2017-09-28, 23:52
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Den värsta skadan för SD kommer nog från bilden av triangeln mellan HW (otrogen gift 2-barnsmor), LB (häradsbetäckare med frisyr inspirerad av Heinrich Himmler) samt vad-hon-nu-heter som har lika många ungar som en somaliska, lägger upp incestskämt på twitter och också delar säng med LB. Är det fler än jag som hör banjomusik?

Det var väl en 3:dje SD-donna med i detta också... dubbelt efternamn tyskklingande det första? (kan komma ihåg fel)från i häradstråden om Linus Bylund. Sedan kurdkvinnan (dessa ska man verkligen göra sura..)

Paula Bieler kommentar hittills om det hela:""
Citera
2017-09-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Helt korrekt. Den här skandalen kan inte skyllas enbart på Hanna. Det är ju inte så att hon har tvingat sig in i exempelvis riksdagen och partistyrelsen medelst hot. Partiledningen får nu skörda vad de har sått, och de förtjänar det.

Känner inte till partiledningen särskilt väl, och vet inte om de förtjänar det, men åtminstone Bylund har uppvisat ett mycket dåligt omdöme. Den andra tjejen Bylund hade ihop det med, verkar till och med betydligt mer galen än Wigh. Trasigare Twitter har jag nog inte skådat. Tur för SD att inte hon också tog sig till partitoppen .
Citera
2017-09-29, 00:15
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Paula Bieler kommentar hittills om det hela:""

De har väl haft en pod ihop?
Citera
2017-09-29, 00:21
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
De har väl haft en pod ihop?
Baguetten och hon ja. Paula var lite av bästis ett tag med HW dessutom vad det såg ut som enligt vissa (svagt minne av att läst detta). Kan inte så mycket om SD men gillar smaskigheter och skvaller

BTW Linus häradsbetäckaren om det hela, idag:"" (tror jag återgett det hela korrekt)
Citera
2017-09-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
I ett brottmål blir man tilldelad en advokat och det kostar inget.

Ja det har jag redan påtalat i posten före den du citerade.

Men man har alltid valmöjligheten att anlita egen advokat vare sig man står som åtalad eller som målsägande, det får man bekosta själv.
undantagsfall är som jag nämnt advokater som tar sig an högprofilsbrott, eller om man som åtalad blir frikänd så kan man ansöka om återbetalning från staten för advokatkostnaderna
Citera
2017-09-29, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Praxis, åtminstone när det gäller grova anklagelser. Förklaras ganska väl i nedanstående videoklipp i slutet av reportaget (hela reportaget är värt att se, om inte för att höra Wigh säga att hon inte vill anmäla för att det tar för mycket polisresurser )

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-för-sexualbrott-3936351

Jo, det verkar komma från partitoppen. Rutten praxis i vilket fall som helst tycker jag, då detta i bästa fall verkar vara en ren ord mot ord situation.

SD verkar fan vara värre än andra partier när det kommer att slänga kollegor och partikamrater under bussen så fort det hettar till lite. Allt för att kunna sitta kvar vid köttgrytorna och lyfta riksdagslöner i minst två mandatperioder. Riktigt trist utveckling.

Försvarar inte Bylund på något sätt, tror säkert att han är ett svin som ofta har en arrogant uppsyn.
Har dock svårt för hela grejen med att en sexpartner kommer två år i efterhand med något underligt påhopp som detta...det rimmar illa.

Det hade varit något mer förståeligt om det enbart handlade om detta övergrepp, men nu gäller det om allt om koranskolors överlägesenhet SDU när det kommer till kvinnosyn, och hur dåliga SD är i största allmänhet.
Luktar hämnd lång väg. Woman scorn.

Wigh insåg väl att hon inte skulle kunna sitta och lyfta riksdagslön lägre och blev fly förbannad.
Kanske Bylund ratat henne nyligen, vem vet?

Tycker ändå det är principiellt fel att ta timeout efter en "trial by media".
Det om någonting tror jag skadar partiet och dess trovärdighet.

Pillerknapraren Åkesson pallar väl inte med trycket antar jag...
Citera
2017-09-29, 00:33
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Vad som sas mellan Wigh och Jomshof kommer väl aldrig att bli klarlagt...
Kalla Fakta har ju filmer från den dolda kamera som Hanna hade på sig vid dessa diskussioner, så det är ju faktiskt upp till dem..

Att de bara visar några sekunder ur dessa filmer säger en hel del dock, i alla fall i mina ögon.
Citera
2017-09-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
Jo, det verkar komma från partitoppen. Rutten praxis i vilket fall som helst tycker jag, då detta i bästa fall verkar vara en ren ord mot ord situation.

SD verkar fan vara värre än andra partier när det kommer att slänga kollegor och partikamrater under bussen så fort det hettar till lite. Allt för att kunna sitta kvar vid köttgrytorna och lyfta riksdagslöner i minst två mandatperioder. Riktigt trist utveckling.

Försvarar inte Bylund på något sätt, tror säkert att han är ett svin som ofta har en arrogant uppsyn.
Har dock svårt för hela grejen med att en sexpartner kommer två år i efterhand med något underligt påhopp som detta...det rimmar illa.

Det hade varit något mer förståeligt om det enbart handlade om detta övergrepp, men nu gäller det om allt om koranskolors överlägesenhet SDU när det kommer till kvinnosyn, och hur dåliga SD är i största allmänhet.
Luktar hämnd lång väg. Woman scorn.

Wigh insåg väl att hon inte skulle kunna sitta och lyfta riksdagslön lägre och blev fly förbannad.
Kanske Bylund ratat henne nyligen, vem vet?

Tycker ändå det är principiellt fel att ta timeout efter en "trial by media".
Det om någonting tror jag skadar partiet och dess trovärdighet.

Pillerknapraren Åkesson pallar väl inte med trycket antar jag...

Jag håller med dig till viss del om det mesta du säger, men håller inte med om att det är fel att ha en sådan här praxis (vilken ju finns för nuläget gällande samtliga partier) vad gäller att ta timeout vid misstanke om grova brott. Nu har vi Bylund, och det verkar för mig väldigt osannolikt att han skulle utgöra en fara, men tänk om det rörde sig om en riktigt obehaglig våldtäktsman som senare också blir dömd? Med en potentiell våldtäktsman i riksdagen skulle flera politiker känna sig illa till mods och det skulle påverka det politiska arbetet.
Citera
2017-09-29, 01:00
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Men man har alltid valmöjligheten att anlita egen advokat vare sig man står som åtalad eller som målsägande, det får man bekosta själv.

Man får väl önska försvarsadvokat, och får det normalt beviljat plus slipper betala själv? (Undantaget är väl den här terroristen som ville ha en muslimsk försvarare. Hade han varit smartare och gjort research och sagt ett specifikt namn, hade han förmodligen också fått det.)

Rättegångskostnaderna brukar regelmässigt "stanna på staten", men det är väl oberoende om man fått som man ville eller inte!?
Citera
2017-09-29, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Om vi summerar......en förvirrad kvinna i någon form av psykisk obalans anklagar en fd älskare och knullbock för att ha kört upp ett finger i det allra heligaste vid nåt tillfälle för en herrans massa år sen, är det verkligen något att sitta och älta till döddagar?

Är det inte dags att vända blad och gå vidare som hans majestät brukar säga?
Citera
2017-09-29, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
En grej jag inte förstår, varför går Bylund direkt ut och tar "time out"?
Det ger ju verkligen sken av att han är skyldig.

Är Hanna bara en borderline dåre (vilket mycket tyder på) så är det väl bara att stå upp emot anklagelserna?
Bylund verkar vara ett svin som ligger runt med allt som har två ben, men sättet Hanna försöker totalsänka SD visar på att detta enbart rör sig om hämnd snarare än något sexövergrepp..

Man väntar inte i två år på att dra fram denna skit man inte ens bemödade sig att polisanmäla.
De var tydligt sexpartners vid tillfället med...

Ju mer jag läst om Wigh de senaste dagarna, ju mer instabil tokig verkar hon vara.
Inblandad i slagsmål med partikamrater. Blivit nypt av någon kärring på kommunmöte (detta polisanmäldes direkt minsann!).

Nej, detta verkar bara vara dem gamla "Woman scorn" klassikern.
Därför förstår jag inte varför Bylund tar time out och inte tar fighten. Märkligt.

Tycker Wighs utseende...speciellt blicken ger intrycket av att lyset är på men ingen är hemma.

Har du hört uttrycket, "låt din "fiende" dansa sig trött innan du lägger in nåda stötten"? Man ska aldrig initialt gå rakt på head to head med en borderline och dramat hon skapat utan man tar det efteråt när borderlinern skrikit sig hes. Han vet nog iom hans ex (Twitter kvinnan) även är en borderline (hon säger det själv på sin sjuka Twitter remsa).

Citat:
Det är just vi småtokiga borderlinetjejer som är de mest spännande och roligaste att känna och vara nära, fram tills vi inte är det längre.
https://twitter.com/Flickalillas/status/906098624874078209
Senast redigerad av Gummibossen 2017-09-29 kl. 01:41.
Citera
2017-09-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Den värsta skadan för SD kommer nog från bilden av triangeln mellan HW (otrogen gift 2-barnsmor), LB (häradsbetäckare med frisyr inspirerad av Heinrich Himmler) samt vad-hon-nu-heter som har lika många ungar som en somaliska, lägger upp incestskämt på twitter och också delar säng med LB. Är det fler än jag som hör banjomusik?

Och båda är borderlines. Kommer ju bli Jerry Springer show av det.

Citat:
Det är just vi småtokiga borderlinetjejer som är de mest spännande och roligaste att känna och vara nära, fram tills vi inte är det längre.
https://twitter.com/Flickalillas/status/906098624874078209
Senast redigerad av Gummibossen 2017-09-29 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in