2017-09-28, 22:52
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nyper hon till så hårt att det ger ett stort blåmärke? Utan att HW gör en grimas av smärta eller rycker till. Och visst ser hon glad ut efteråt? "Om jag skulle fixa till ett blåmärke och få sympati? Bra idé Hanna, det gör jag ikväll. Gud vad jag är smart!"

Nej, jag håller med dig. Hade inte sett bilden på blåmärket tidigare. Minns bara att jag tittade på videon flera gånger, och blev övertygad om att "MGM" "nöp till" och att HW "höll masken". Nantale har väl lite rätt här, att man tyvärr ibland ser det man vill se. Det hindrar ju i och för sig inte att hon faktiskt blev nypt, men "förstärkte".
Senast redigerad av CarolSeaver 2017-09-28 kl. 22:57.
Citera
2017-09-28, 22:58
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det behövs inga försök utan det framgår att partiet klarar det på egen hand. Ja, hycklare av rang kan vi tillägga. En lekstuga med diverse dömda individer som sitter i Sveriges Riksdag. Det säger ju allt egentligen. Det är nog så att SD som grupp har större procent kriminella än någon invandrad grupp.
Sluta med massimportssnacket för det räcker att gå till SD och regeringskansliet.

Ett tydligt case in point. Såhär agerar råttor.

Istället för att prata om massimporten av våldtäktsmän från främmande länder och de våldsamma och hänsynslösa våldtäkter de utsätter svenska kvinnor för så ska vi prata om SD. Och då menar jag inte i den här tråden; jag menar allmänt. Utan fakta på bordet så deklarerar råttorna högt sina sanningar, inte av omtanke eller hänsyn till någon av de inblandade parterna, utan för att avancera sin egna agenda. Och till den agendan hör inte att värna om kvinnor och hindra våldtäkter, utan att alibisera och förneka detsamma. Samtidigt påstår de sig vara engagerade just pga att det är en våldtäkt, och inte att det handlar om SD. Men agerandet visar på raka motsatsen.

Dessa råttor lyfter inte ett finger för att förhindra alla de grova och hänsynslösa våldtäkter som sker i vårt land. Tvärtom hånar, förtalar, bespottar och angriper råttorna de personer som faktiskt vill göra just detta.
Citera
2017-09-28, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nyper hon till så hårt att det ger ett stort blåmärke? Utan att HW gör en grimas av smärta eller rycker till. Och visst ser hon glad ut efteråt? "Om jag skulle fixa till ett blåmärke och få sympati? Bra idé Hanna, det gör jag ikväll. Gud vad jag är smart!"

Inte undra på att hon inte upp visar upp någon smärta när hon uppvisar fel arm😉 Vilken amatör vi har med att göra. Detta gör henne till ett lokalt pucko medans de falska anklagelserna mot LB kommer ge henne epitetet rikspucko.
Citera
2017-09-28, 23:05
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
OBS OBS OBS!!

Hanna säger att hon blivit nypt. Hanna upp sin HÖGRA arm i videon medans det klart och tydligt handlar om hennes VÄNSTRA arm. Vilken lögnerska. Har inget sett detta tidigare??
Jo, det diskuterades när det var aktuellt och vid en närmare granskning visade det sig att det är vänstra armen hon visar.
Citera
2017-09-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
OBS OBS OBS!!

Hanna säger att hon blivit nypt. Hanna upp sin HÖGRA arm i videon medans det klart och tydligt handlar om hennes VÄNSTRA arm. Vilken lögnerska. Har inget sett detta tidigare??
Är du helt säker på att det är högerarmen? Då är hon väldigt plattbröstad.
Citera
2017-09-28, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Jo, det diskuterades när det var aktuellt och vid en närmare granskning visade det sig att det är vänstra armen hon visar.

Kolla en gång till..
Citera
2017-09-28, 23:11
Medlem
Dinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
En grej jag inte förstår, varför går Bylund direkt ut och tar "time out"?
Det ger ju verkligen sken av att han är skyldig.

Det kan handla om att han inte vill utsätta partiet för mer påtryckningar från media, eller så kan det ju vara så att han faktiskt är skyldig till det han anklagats för.
Citera
2017-09-28, 23:12
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xet1987
Varför gjorde Jomshof inte en polisanmälan när han fick information? Jag har svårt att förstå hur somliga kan argumentera för att det var rätt att göra en polisanmälan efter Kalla faktas sändning, men samtidigt inte ifrågasätta varför inte det gjordes en polisanmälan långt tidigare.

Det är den springande punkten. Varför görs en anmälan just nu efter att Hanna Wigh gått ut i media? Varför ville man tidigare förmå Wigh att avstå från att göra en anmälan? Slutsatsen måste bli att det inte handlar om att man vill att en trakasserad kvinna ska få upprättelse. Utan istället att man vill rädda sitt eget skinn.
Citera
2017-09-28, 23:15
Medlem
Det känns som att diskussionen kan delas in i två ståndpunkter, de som menar att Wigh är psykisk instabil och de som hävdar att Bylund kan vara skyldig. Det ena utesluter dock inte det andra, det är ju fullt möjligt att kombinera ståndpunkterna.

En annan iakttagelse: påfallande många inlägg är OT, kan vi inte försöka anstränga oss lite? Eller också vore det kanske bra om nån admin saxade.
Citera
2017-09-28, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkus
Det kan handla om att han inte vill utsätta partiet för mer påtryckningar från media, eller så kan det ju vara så att han faktiskt är skyldig till det han anklagats för.

Eller så kan det vara så att det är en fruktansvärd sak att bli anklagad för och något man kanske mår jävligt dåligt av även om det inte är sant.
Finns säkerligen en jävla massa exempel på folk som blivit oskyldigt dömda.
Citera
2017-09-28, 23:20
Medlem
Citat:

Praxis, åtminstone när det gäller grova anklagelser. Förklaras ganska väl i nedanstående videoklipp i slutet av reportaget (hela reportaget är värt att se, om inte för att höra Wigh säga att hon inte vill anmäla för att det tar för mycket polisresurser )

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-riksdagsman-utreds-för-sexualbrott-3936351
Citera
2017-09-28, 23:29
Medlem
teasardigs avatar
Citat:

Antagligen har han belagts med munkavle av partiledningen. Bylund är urtypen av SD:aren som anser att tänka sig för innan man talar är som att torka sig i röven innan man skitit. Några exempel bland mååånga.

Citat:
Är Hanna bara en borderline dåre (vilket mycket tyder på) så är det väl bara att stå upp emot anklagelserna?

Bylund verkar vara ett svin som ligger runt med allt som har två ben

Åtminstone försöker han med det, ja. Många upplever honom som arrogant och bestämmande, men det är egenskaper som kvinnor går i gång på också. Det är inte orimligt att båda är lika goda kålsupare i den här historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in