2017-09-28, 19:00
Medlem
teasardigs avatar
Det finns två möjligheter. 1. Hanna Wigh talar sanning. Då är Linus Bylund ett kräk som bör sparkas. 2. Hanna Wigh ljuger och är en psykiskt sjuk mytoman. Då är Linus Bylund en omdömeslös idiot som stoppat kuken i henne. Är man så dum så man inte fattar att det kan gå åt helvete när man knullar partikamrater är man för korkad för att sitta i riksdagen. Bye bye Bylund.
Citera
2017-09-28, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är den sämsta bortförklaringen jag har hört. När man utsätts för en våldtäkt av det slag som hon beskriver, så polisanmäler man. Punkt.
Du är uppenbarligen dåligt påläst kring våldtäkter! Det är en skrämmande hög andel offer som inte anmäler.
Citera
2017-09-28, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag säger inte att han är det, jag säger att jag uppfattar honom så. Efter att ha hört intervjun är det min bestämda uppfattning att han är ärlig, genuint omtänksam och oroad för Hanna.

Okej, och jag fick ett annat intryck.

Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det uppgavs vara det.

Var? Jag pratar alltså om denna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation
Citera
2017-09-28, 19:06
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Du är uppenbarligen dåligt påläst kring våldtäkter! Det är en skrämmande hög andel offer som inte anmäler.
För att få till stånd en korrekt jämförelse borde du jämföra med antalet våldtäktsoffer som kliver in på personalkontoret och säger:
"Jag har blivit våldtagen på kontoret, men jag vill inte tala om vem av mina kollegor som gjorde det. Nu förväntar jag mig att ni gör något åt det!"

*ridå*
Citera
2017-09-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Men snälla.. Vad är vitsen med att polisanmäla när man inser att det knappast kommer leda till annat än nackdel för en själv?

Jag kan förstå att det kan finnas skäl för en utsatt kvinna att inte anmäla ett övergrepp direkt, men att som Hanna gå ut i Kalla Fakta och inte ens efteråt anmäla är anmärkningsvärt. Att skylla på att polisen har för mycket att göra är bisarrt. Även om hon inte tror på en fällande dom, är det viktigt att markera och att saken utreds.
Citera
2017-09-28, 19:08
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Det finns två möjligheter. 1. Hanna Wigh talar sanning. Då är Linus Bylund ett kräk som bör sparkas. 2. Hanna Wigh ljuger och är en psykiskt sjuk mytoman. Då är Linus Bylund en omdömeslös idiot som stoppat kuken i henne. Är man så dum så man inte fattar att det kan gå åt helvete när man knullar partikamrater är man för korkad för att sitta i riksdagen. Bye bye Bylund.

Och här borde tråden avslutats!
Citera
2017-09-28, 19:08
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Var? Jag pratar alltså om denna: https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation
Kolla övre vänstra hörnet 2.49-2.53 in i videon.
Citera
2017-09-28, 19:09
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Som tidigare påpekats så är det en skrämmande hög andel som falskanmäler.

HW:s case känns bräckligare än en atlantångare byggd i balsaträ...
Citera
2017-09-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Som tidigare påpekats så är det en skrämmande hög andel som falskanmäler.

HW:s case känns bräckligare än en atlantångare byggd i balsaträ...

Då påstår jag varken att JB har våldtagit HW eller att hon ljuger. Det finns ju nämligen bara två personer som vet sanningen. Allt annat är rena spekulationer.

Vi kan debattera detta i oändlighet utan att komma fram till vad som hänt.
Citera
2017-09-28, 19:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Då påstår jag varken att JB har våldtagit HW eller att hon ljuger. Det finns ju nämligen bara två personer som vet sanningen. Allt annat är rena spekulationer.

Eftersom det startats en polisutredning så kommer den tids nog fram till sanningen. Det är därför Hanna Wigh nu är i det närmaste desperat att försöka snacka bort denna. Den är "onödig" och "bör inte genomföras", "spelar ingen roll", "tjänar ingenting till".

Jag (och Linus Bylund) tycker dock att det är bra att den genomförs, grundligt. Lögnaren ska avslöjas!
Citera
2017-09-28, 19:22
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Precis som en domstol så kan man ju lägga ihop indicier, och göra en karaktärsgranskning av inblandade parter. En sådan analys talar knappast till HW:s fördel. Tvärtom. LB må vara en otrogen kvinnokarl, men det är ju inte olagligt. För att fälla någon för våldtäkt krävs bevis som sätter skuldfrågan bortom rimligt tvivel. Eller hur?

Den stora frågan är om de polisiära och rättsliga myndigheterna återigen kommer att visa hur politiserade de är, genom att inte lägga ner fallet i god tid innan valet. Det finns inget case.
Citera
2017-09-28, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Precis som en domstol så kan man ju lägga ihop indicier, och göra en karaktärsgranskning av inblandade parter. En sådan analys talar knappast till HW:s fördel. Tvärtom. LB må vara en otrogen kvinnokarl, men det är ju inte olagligt. För att fälla någon för våldtäkt krävs bevis som sätter skuldfrågan bortom rimligt tvivel. Eller hur?

Den stora frågan är om de polisiära och rättsliga myndigheterna återigen kommer att visa hur politiserade de är, genom att inte lägga ner fallet i god tid innan valet. Det finns inget case.

Hela denna tråd har ju blivit en "SD trollar bort kritiken" Programmet fokus var inte JB och vad han gjort eller inte gjort utan en påstådd kultur inom SD där kritiker tystas och problem göms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in