2017-09-28, 18:33
Medlem
Pie021s avatar
Hur många våldtäkter står sossarna bakom i och med den oansvariga invandringspolitiken?
Citera
2017-09-28, 18:33
Medlem
Dinkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Förstår inte detta. "Det spelar Sverigedemokraterna i händerna". På vilket sätt då menar hon? På vilket sätt spelar det SD i händerna att en av deras ledamöter anklagas för våldtäkt. Verkar helt stört.

Sen verkar hon mer intresserad av att det ska handla om SD och inte att en person våldtagit henne. Mycket märkligt prioriterat. Viktigaste borde väl vara att individen som våldtagit åker fast och straffas.

Sen delas ju inte hennes syn på hur SD behandlar kvinnor av speciellt många kvinnor i partiet. Det är alltså 2 av kvinnorna som jag uppfattat det som menar denna kultur finns i partiet. Alla andra kvinnor då? Deras syn och version spelar tydligen ingen roll enligt media och vänstern. HW är 100 % trovärdig och övriga kvinnor ljuger. Så måste det vara. Är ju det enda alternativet som passar ens egen agenda.

Antagligen syftar hon på att SD, efter denna incident, kommer ses som ett parti som tar i tu med övergrepp. Till skillnad mot andra partiet som skyddat sina egna när de utfört övergrepp. Hon ville väl antagligen att SD skulle försöka mörka allt och därmed se skyldiga ut.
Citera
2017-09-28, 18:34
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Eller också tyder det på en genuint ärlig och omtänksam person, vilket är min bedömning.

En annan sak jag reagerat på är påstpenden om att "flera SD-kvinnor" skall ha pekat ut LB i samband med sexuella trakasserier. Vilka är dessa? Har de trätt fram?

Har inte sett något sådant. Media kör på i svepande formuleringar om den "unkna kulturen" i partiet. Men andra SD-kvinnor har ju trätt fram och säger att de inte alls känner igen sig i detta:

https://www.skaraborgslanstidning.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/

Man är troligtvis glad att ha blivit av med psykfallet Wigh, och sen borde det inte vara mer med det.
Citera
2017-09-28, 18:39
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/gt/hanna-wigh-jag-utsattes-for-sexovergrepp-av-sd-kollegan/

Jaha, så det ska inte komma ut att man förgriper sig på sina partikamrater utan det ska tystas ner.
Han var ju inte inblandad i denna historia. Dessutom motsägs det av att Jomshof rekommenderade Hanna att göra en polisanmälan.
Citera
2017-09-28, 18:44
Medlem
Citat:
Eller också tyder det på en genuint ärlig och omtänksam person, vilket är min bedömning.

Jag undrar hur du, VitruvianskeMannen, och antagligen andra kommer fram till att Linus Bylund är en 'genuint ärlig och omtänksam person'? Jag har ingen vidare pejl på Bylund, men efter att ha hört hans intervju i Aftonbladet har jag svårt att tro annat än att han medvetet förgripit sig på Hanna Wigh.

Reservation dock: Var det verkligen en skådespelare i den inspelade intervjun? Jag trodde det var röstförvrängning.

Citat:
En annan sak jag reagerat på är påstpenden om att "flera SD-kvinnor" skall ha pekat ut LB i samband med sexuella trakasserier. Vilka är dessa? Har de trätt fram?

'Twitter tjejen @Flickalillas' ska väl iaf ha hakat på typ: (FB) Hanna Wigh berättar om SD-kollegans sexövergrepp
Citera
2017-09-28, 18:45
Medlem
Kollade på "Bara Politik" och deras intervju med Hanna Wigh nu. Det är ju uppenbart som tusan att hon blåljuger.

Varför valde du att inte polisanmäla själv direkt?
Jag blev så chockad, och ville bara gå in i mig själv. Det blev inga märken på kroppen och det var i det närmaste (!) folktomt.

Hon är en klassisk mytoman. Pratar så att hon i princip tror sig själv.
Citera
2017-09-28, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kollade på "Bara Politik" och deras intervju med Hanna Wigh nu. Det är ju uppenbart som tusan att hon blåljuger.

Varför valde du att inte polisanmäla själv direkt?
Jag blev så chockad, och ville bara gå in i mig själv. Det blev inga märken på kroppen och det var i det närmaste (!) folktomt.

Hon är en klassisk mytoman. Pratar så att hon i princip tror sig själv.

Men snälla.. Vad är vitsen med att polisanmäla när man inser att det knappast kommer leda till annat än nackdel för en själv?
Citera
2017-09-28, 18:51
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag undrar hur du, VitruvianskeMannen, och antagligen andra kommer fram till att Linus Bylund är en 'genuint ärlig och omtänksam person'? Jag har ingen vidare pejl på Bylund, men efter att ha hört hans intervju i Aftonbladet har jag svårt att tro annat än att han medvetet förgripit sig på Hanna Wigh.
Jag säger inte att han är det, jag säger att jag uppfattar honom så. Efter att ha hört intervjun är det min bestämda uppfattning att han är ärlig, genuint omtänksam och oroad för Hanna.

Citat:
Reservation dock: Var det verkligen en skådespelare i den inspelade intervjun? Jag trodde det var röstförvrängning.
Det uppgavs vara det.

Citat:
'Twitter tjejen @Flickalillas' ska väl iaf ha hakat på typ: (FB) Hanna Wigh berättar om SD-kollegans sexövergrepp
Nej, där berättar inte den personen om övergreppet. Jag kan bespara dig besväret att leta fram screenshots på de raderade Tweetsen som du avser - jag läste dem när de skrevs.
Citera
2017-09-28, 18:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Men snälla.. Vad är vitsen med att polisanmäla när man inser att det knappast kommer leda till annat än nackdel för en själv?

Ja, du har rätt. Det är lönlöst att anmäla om man kommer med en falsk anklagelse.

Nu väntar jag bara på att hon ska sätta sina döttrar i koranskola...
Citera
2017-09-28, 18:53
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Du förespråkar en klen efterkonstruktion. Hannas agerande finns det en timeline på. Din efterkonstruktion saknar timeline för den är ett påhitt

Nej, du har helt fel. Jag kan rekommendera en sväng in i de övriga trådarna om Hanna Wigh så kommer du märka att hon har varit bränd ett bra tag. Hennes historia stöder min tes.
Citera
2017-09-28, 18:57
Medlem
Citat:

Det är den sämsta bortförklaringen jag har hört. När man utsätts för en våldtäkt av det slag som hon beskriver, så polisanmäler man. Punkt.

Men vi har redan konstaterat att alltihop är påhittat; och det vet hon naturligtvis själv:
1. Satt extremt lång inne att komma upp med ett namn på "förövaren"
2. Hon vägrar uppge exakt plats eller tidpunkt, för det då skulle vara alltför lätt att kolla upp
3. Och själva tillvägagångssättet är också orimligt, att hålla fast en stående Hanna Wigh med en hand (hon är rätt lång och ganska vältränad) och fingerpulla henne i fittan fullt påklädd med den andra handen
4. Och sen det faktum att den påstådda förövaren dessutom varit hennes älskare under 5-års tid (och kanske fortsatt under perioden för den påstådda "våldtäkten") ?

Nej du Hanna, den gubben gick inte.
Citera
2017-09-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Om det var en förment "kultur" i SD hon var ute efter så var en (högst sannolik) falskanmälan ett inte särskilt smart drag.

Det HW menar med kulturen i SD var att den vägrar befordra omdömeslösa trouble makers som henne. Du hörde ju vad de sa i hennes lokaldistrikt. Äntligen får de arbetsro...

Såg du programmet? Handlade ju inte bara om HW, handlade inte heller bara om vad JB påstås ha gjort. Debatten här fokuserar på JB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in