Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-27, 22:07
  #85
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Så då kan vi alltså dra slutsatsen att forskarna i Sverige ljuger. Det är så klart oroväckande. Jag tror dock ändå inte man behöver bedriva någon djupare forskning på hur många etniska svenskar som sysslar med hedersvåld.


Det som behövs är att bryta igenom, den offentliga lögnen. Och att krossa det grepp som radikal- och popfeminister har kopplat om de här frågorna i Sverige.

Över huvud taget står våldtäkter och våld mot kvinnor som en extremt hårt politiserad grupp av frågor i Sverige. Och fram till helt nyligen har den enbart varit politiserad från vänster, ur ett vänsterperspektiv.
Citera
2017-09-27, 22:18
  #86
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatreni
Det ena utesluter inte det andra, dumhuvud.

Lyssna nu jävligt noga här muppjävel. Du utesluter det andra när du gör ett inlägg som handlar 100% om Islam när det jävligt lättbevisligt är ett kulturellt problem.
Citera
2017-09-27, 22:31
  #87
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Lyssna nu jävligt noga här muppjävel. Du utesluter det andra när du gör ett inlägg som handlar 100% om Islam när det jävligt lättbevisligt är ett kulturellt problem.


Islam skiljer inte tydligt på religionens bud och den slags samhällsordning man har, eller vill ha. Religionen omsluter samhället i muslimska länder.

Dessutom, när man talar om "islam" i sådana här diskussioner så betyder det ofta även "länder/kulturer med stark muslimsk prägel". Dvs MENA-länderna och några till.
__________________
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-27 kl. 22:34.
Citera
2017-09-27, 22:36
  #88
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jämställdhetsminister Åsa Regnér menar att männen måste ta ansvar för att stoppa det hedersrelaterade förtrycket och våldet. Jag antar att hon då menar svenska män i allmänhet.

Hur tänker hon här?

Hon vill att vi ska rösta SD givetvis. Så att färre hedersknyfflar hamnar här. Färre våldtäkter, mordhot och färre kvinnor på skyddat boende.
Citera
2017-09-28, 01:33
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Lyssna nu jävligt noga här muppjävel. Du utesluter det andra när du gör ett inlägg som handlar 100% om Islam när det jävligt lättbevisligt är ett kulturellt problem.

I många muslimska länder är religionen allt. Religionen är lagen och kulturen. Den som sätter sig upp mot kulturen, eller konverterar till en annan religion, kan bli avrättad av myndigheterna, alternativt stenad till döds av en uppretad folkmassa.

Det är ju ganska idiotiskt att påstå att religionen inte är inblandad när muslimer använder Muhammed, Allah och Koranen för att försvara grymma kulturella sedvänjor.

Väx upp.
Citera
2017-09-28, 01:48
  #90
Avstängd
DRD4s avatar
Inga problem! Jag kan ta ansvaret! jag vill ha 300 man och en budget på 90 000 000 om året per år i tre år så ska JAG se till att hedersbrott aldrig kommer att ske igen inom landets gränser.

Självfallet så ska vi ha total straffimmunitet och få utvisa alla som någon gång har fått ett PUT eller icke är medborgare.

Kan starta om 14 dagar.

Mvh!
Citera
2017-09-28, 02:15
  #91
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jämställdhetsminister Åsa Regnér menar att männen måste ta ansvar för att stoppa det hedersrelaterade förtrycket och våldet. Jag antar att hon då menar svenska män i allmänhet.

Hur tänker hon här? Själv vet jag inte hur jag ska ta ansvar för att människor som har fått flytta in i landet begår allvarliga brott av en typ vi inte sett i riket på flera hundra år. Jag har aldrig varit för detta.Är det någon som är ansvarig är det väl Åsa Regnér som har fört en politik som tillåtit att mängder av män med en medeltida syn på tillvaron har fått flytta in i landet.

Eller?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...for-hedersvald

Om vi ska Åsa Regners logik på fullt allvar så ska hon och alla kvinnor i Sverige ta ett kollektivt ansvar för Arboga-kvinnans härjningar och alla andra sjuka våldsbrott kvinnor gjort sig skyldiga till de senaste 20 åren. Varför inte inkludera alla lögnaktiga kvinnor som dömt för falsk angivelse (påhittade övergrepp)?

Men ok, det finns inget manligt kollektivt ansvar för något sk. hedersvåld och eftersom det är ett invandrarrelaterat brott så föreslår jag att Regner riktar sig till befolkningsgruppen det direkt berör eller i vart fall i princip nästan alltid berör
Citera
2017-09-28, 04:42
  #92
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Islam skiljer inte tydligt på religionens bud och den slags samhällsordning man har, eller vill ha. Religionen omsluter samhället i muslimska länder.

Dessutom, när man talar om "islam" i sådana här diskussioner så betyder det ofta även "länder/kulturer med stark muslimsk prägel". Dvs MENA-länderna och några till.

Perfekt, Så nu ska vi alltså likställa religiösa vanföreställningar med kultur? Uppenbart tecken på bristande intellekt att bunta ihop termer sådär för att göra saker och ting enklare för sig själv. Det finns enorma skillnader på exempelvis Indoneser och Araber gällande kultur även om man delar religion. Vidare så existerar hederskultur i alla kulturer i varierande grad där vi i väst kanske har den "svagaste" då vi har ett individ samhälle på ett helt annat sätt än vad andra kulturer har.

Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
I många muslimska länder är religionen allt. Religionen är lagen och kulturen. Den som sätter sig upp mot kulturen, eller konverterar till en annan religion, kan bli avrättad av myndigheterna, alternativt stenad till döds av en uppretad folkmassa.

Det är ju ganska idiotiskt att påstå att religionen inte är inblandad när muslimer använder Muhammed, Allah och Koranen för att försvara grymma kulturella sedvänjor.

Väx upp.

"Väx upp" Säger du? Du som likt ett fjortisbarn tar saker och ting ur kontext och börjar snacka skit Om du hade varit kapabel till att följa konversationen från början och inte hoppat in i mitten som du gjorde så hade du också sett att det hela började med att jag upplyste mastodont fisken Vatreni om att en stor del av hedersvåldet i Sverige begås av Kristna Kurder och att således gå in i tunnelseende och påstå att problemet är Islam är ofattbart idiotiskt. Om du inte tänker läsa det som skrivs innan du uttalar dig så kan du också hålla igen snattran.

Fjant.
Citera
2017-09-28, 05:44
  #93
Medlem
Pungsvings avatar
Sossar kan inte ta ansvar. De kan inte heller applicera realistiska lösningar på problem. Någon annan ska lösa problemet, dock med flum som ledstjärna. Vad kommer härnäst? Män ska ta ansvar för att inga fulla barbesökare rånas?
Citera
2017-09-28, 07:40
  #94
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Perfekt, Så nu ska vi alltså likställa religiösa vanföreställningar med kultur?
Det är en slags kultur, ja. Det finns ingen klar skiljelinje mellan religion och vad du kallar kultur. De flyter in i varandra, och definierar på många sätt varandra. Vilket någon med lite begåvning lätt förstår.
Citera
2017-09-28, 07:56
  #95
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det är en slags kultur, ja. Det finns ingen klar skiljelinje mellan religion och vad du kallar kultur. De flyter in i varandra, och definierar på många sätt varandra. Vilket någon med lite begåvning lätt förstår.

Kul att ytterligare en har lärt sig skriva men du borde kanske jobba på din läsförståelse innan du ger dig in i diskussionen. Jag har aldrig sagt att religion inte påverkar och har påverkat kultur genom historien. Kultur är dock så mycket mer än bara religion oavsett var i världen du befinner dig vilket någon med lite begåvning lätt förstår.
Citera
2017-09-28, 11:27
  #96
Medlem
pponmms avatar
[2/2] - Detta är en fortsättning på det följande inlägget på nästa sida.

Citat:
– Det tror jag är en nyckelfråga och det har vi verkligen försökt ta tag i. Vi har nyligen lagt fram en strategi mot våld mot kvinnor där hedersrelaterat våld är ett fokusområde och det som är viktigt när man pratar om detta är också att förändra synsätt och inställning mot våldsanvändande och kontroll.

Utgår jag från min tidigare slutsats, att det handlar om en minoritetsgrupp i samhället som har en avvikande syn på kvinnor som i huvudsak står för det hedersrelaterade våldet, så tycker jag att Åsa borde ha varit mer specifik när hon sa att män måste ta sitt ansvar. Hon borde specificera vilka män det handlar om istället för att dra alla män utför samma kam. Personer som är så otroligt ospecifika och generaliserar så grovt som Åsa kan inte förvänta sig att få stöd från människor som mig. Jag står bakom och stödjer kampen mot hedersrelaterat våld, men jag stödjer inte Åsa i hennes kamp mot hedersrelaterat våld.
__________________
Senast redigerad av pponmm 2017-09-28 kl. 11:31.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback