2017-09-27, 18:07
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
AIK ska presentera en nyhet i morgon. Gissningarna hittills rör mest att Obasi förlänger, vilket skulle kännas riktigt fint. Kan ju också röra att Nisse förlänger.

@aikfotboll
"Med anledning av en nyhet i spelartruppen sänder AIK Play imorgon live från Karlberg. Sändningen sker på Facebook och startar kl 1330."

Har inte Obasi varit rätt blek i återkomsten? Det har väl snart sagt alla (i offensiven) i AIK varit i år förvisso.
Citera
2017-09-27, 18:57
Medlem
Stavfel

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Har inte Obasi varit rätt blek i återkomsten? Det har väl snart sagt alla (i offensiven) i AIK varit i år förvisso.
Bedömningen om offensiven hänger på förväntningarna också. Det är trots allt bara fyra lag (Malmö, Djurgården, Östersund, Elfsborg) som gjort fler mål. Sedan kan vän av ordning hävda att samtliga lag (bortsett ett) underpresterar. Att vi ligger trea med ett poängsnitt på 1.75....
Senast redigerad av MrOrdonnee 2017-09-27 kl. 18:58. Anledning: Stavfel
Citera
2017-09-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ska dom ta tillbaka Lennartsson?

Försent i vilken mening? Ur/kvala lär dom inte få göra så ur den synvinkeln spelar det ingen roll, lika bra att ha en lösning klar i tid. Får han gå direkt lär det bli nån intern lösning så länge.
För sent för att hänga på om europaplatserna (som de borde haft som mål inför året)
Citera
2017-09-27, 19:06
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Bedömningen om offensiven hänger på förväntningarna också. Det är trots allt bara fyra lag (Malmö, Djurgården, Östersund, Elfsborg) som gjort fler mål.
Du glömde Sirius på 38 och att Örebro också gjort 36. Sedan IFK x 2 på 35, Häcken & Hammarby på 34. 34 eller 36 är snarare varians än tecken på bättre offensiv.

---

Obasi inledde väl starkt men därefter har jag inte så bra koll på vad han har gjort för intryck. Är det det som är troligast i morgon? Att det rör sig om förlängning av antingen Obasis eller NEJ:s avtal?
Citera
2017-09-27, 19:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Undantaget bortamatcherna mot Braga & Sirius så jo, då har han varit blek. Till hans "försvar" har det varit skadebekymmer som satt käppar i hjulet och att han har kvalitéer är solklart. Är man skadad stup i kvarten och måste få nån match för att komma igång kan det kosta betydligt mer än det smakar.

Men är det så att Obasi förlänger kan man drömma om att han är skadefri och formstark..

Nisse bör få ett år till. Det märks inte att han är 37 år gammal!
Citera
2017-09-27, 19:42
Medlem
Shuyins avatar
Högst troligt att det är ett kontrakt som annonseras för Obasi i morgon ja. De får gärna slänga in fler spelarkontrakt men de bör väl komma för Nisse, Linner och Blomberg. Däremot så kommer Ishizaki gå till Elfsborg.

Obasi har varit helt ok i de få matcherna han har spelat, det hade varit riktigt kul att få ha kvar honom framöver för att se hur han skulle kunna prestera med en rejäl försäsong bakom sig. Allsvenskans bästa spelare när han är i form, men lite ojämn är han nog.
Citera
2017-09-28, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Du glömde Sirius på 38 och att Örebro också gjort 36. Sedan IFK x 2 på 35, Häcken & Hammarby på 34. 34 eller 36 är snarare varians än tecken på bättre offensiv.

---

Obasi inledde väl starkt men därefter har jag inte så bra koll på vad han har gjort för intryck. Är det det som är troligast i morgon? Att det rör sig om förlängning av antingen Obasis eller NEJ:s avtal?
Jag hade missat Örebro, så fem lag har gjort fler. Mitt inlägg var inte menat som att AIKs offensiv är bra. Av de 36 allsvenska målen har 17 st kommit i fyra matcher (Häcken, Östersund, Halmstad, Sirius), 19 mål på övriga 21 omgångar.

Avseende Obasi så hoppas jag på två års förlängning av en skadefri och motiverad Obasi. Det är dock förhoppningar, i båda leden.

Trots målproduktion är vi just nu trea.
Citera
2017-09-28, 07:00
Avslutad
Lite hoppas man på att AIK går och förlänger med Obasi och med risk att jag får äta upp mina ord så är jag ganska säker på att han kommer kosta mer än vad han smakar. Visst när han är skadefri så är han den bästa anfallaren i Allsvenskan, men med den sköra kroppen samt om man läser man i intervjun i FD så vill han ha ordentligt betalt så är det en perfekt kombination för misslyckande som lär kosta på bra.
Citera
2017-09-28, 09:26
Avslutad
Enligt artiklar igår så säger bw att de ej har förhandlat med Obasi än
Citera
2017-09-28, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Omar Eddhari nära Djurgården enligt AB och FD. Men helst går han väl utomlands såklart.

Synd, hade ju gärna sett honom i Bajen. Hellre honom än Tankovic...
Relationen med Özkan lär nog bli avgörande, ihop med cash då såklart. Ett kap för alla klubbar i allsvenskan.
Citera
2017-09-28, 10:24
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Omar Eddhari nära Djurgården enligt AB och FD. Men helst går han väl utomlands såklart.

Synd, hade ju gärna sett honom i Bajen. Hellre honom än Tankovic...
Vad tycker du/ni om Tankovic hittills?
Citera
2017-09-28, 12:36
Avslutad
Har en känsla att AIK värvar Isak Pettersson till nästa säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in