2017-09-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Dumt av Hanna Wigh att smutskasta parti samt LB utan bäring..

Smutskastning gör man när man har en tydlig agenda och något att vinna på det hela. Det har hon inte alltså är det mest troligt sant det hon säger.
Citera
2017-09-28, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Hon har ju advokat Frisk och hon är inte billig i drift.. det är inte gratis..

I högprofilsfall tar advokater ofta emot fall pro bono eller mot en sänkt timtaxa, bästa reklamen för dom.

Hur det ligger till i detta fallet vet bara berörda parter.

men HW tjänar bra pengar och detta går aldrig till rättegång så det blir inte överdrivet mycket, mindre än en månadslön för HW skulle jag tippa.
Citera
2017-09-28, 00:11
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej, då var jag ganska klar med dig också eftersom du ljuger helt enkelt. Det duger inte med sista historiken förstår du. Jag har betydligt mer inlägg i ämnet än dig.

Jag är inte förtjust i folk som säger "källa" så fort de inte har ett motargument. Men här är faktiskt en sådan förfrågan befogad.

Det påstås att du aldrig tidigare visat upprördhet över gruppvåldtäkter eller andra sexövergrepp, men nu spelar förfärad över att en hämndlysten avhoppare påstår att en före detta knullkompis stoppa handen i trosorna på henne.

Dina senaste 500 poster är genomlästa, och i vart fall har du inte visat några upprörda känslor över våldtäkter i någon av dem.

Du vidhåller att det har du visst, fast i äldre inlägg.

Då är frågan befogad. Vilket inlägg? Källa?
Citera
2017-09-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor

HW och LB va knullkompisar, det är till 99% fastställt.

Förklara för mig var Hanna har att vinna på att ljuga ihop en sådan händelse om sin knullkompis? Hon förlorar sin politiska karriär och vinner absolut ingenting.

Ge en logisk förklaring till vad som skett om hon nu skulle ljuga? Det kan du inte.
Citera
2017-09-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Tack! Dock: ägnade lite tid åt att gå genom sidorna från vänsterhållet dvs V, S , MP och ska ärligt säga att jag inte granskade alliansen. Det är ett jätte-hodgepodge av politiker från alla nivåer medan min originalpoäng var riksdagen, så såklart blir siffrorna skevade om man jämför SD i riksdagen mot alla politiker i Sverige + att länkarna verkar gå till antingen fler 404-or eller folk som inte blivit dömda för något.

Min poäng kvarstår nog. Sorry. https://nyheter24.se/nyheter/politik/877582-sverigedemokraterna-kriminella-domda-brott

Mig spelar det ingen roll alls. Är inte känslomässigt involverad :-). Jag har kollat runt efter SD vs. övriga partier och det enda jag hittade där det gick att göra någon som helst jämförelse var från 2006:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=937718
http://expo.se/2006/val06-sd-a-var-tionde-kriminellt-belastad-a-misshandel-vanligast_1709.html

Vad gäller riksdagsledamöter, är denna intressant: http://www.friatider.se/aftonbladet-och-johansson-ljuger-om-sd där jag tycker att det är skit samma med förtal och Linus tumme, men där två personer från SD sticker ut: Roger Hedlund och Runar Filper (dock 15-20 år sedan). Finns det några riksdagsledamöter i andra partier som är lika kriminellt belastade?

Har du andra källor som kompletterar detta, tittar jag gärna på dessa.
Citera
2017-09-28, 00:14
Medlem
Det finns redan fullständig bevisning för att Hanna haft ett KK förhållande med Linus samtidigt som han hade en flickvän och att de båda tjejerna därefter haft kontakt.

Moosky m fl kommer framstå som de knallkorkar de är om det hela utreds, till och med Hanna fattar detta och vägrar polisanmäla.
Citera
2017-09-28, 00:14
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Förklara för mig var Hanna har att vinna på att ljuga ihop en sådan händelse om sin knullkompis? Hon förlorar sin politiska karriär och vinner absolut ingenting.

Ge en logisk förklaring till vad som skett om hon nu skulle ljuga? Det kan du inte.

Hennes karriär var redan över, och vissa människor bränner hellre ner allt runt omkring dem (som hämnd) än att lämna i det tysta med värdigheten i behåll.
Citera
2017-09-28, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Har du hört talas om att det finns en stor del utav alla våldtäkter som anmäls som är av falsk art? Om inte, läs denna. Du behöver bara läsa de första tre sidorna för att få en uppfattning om hur siffrorna ser ut...

http://www.yakida.se/2010/falska.pdf

Kan då HW vara en av dessa kvinnor som tar till detta vapen mot en man hon även haft ett förhållande med i hämndsyfte - ja, det vet vi inte men att blunda för företeelsen är enkom dumt och löjligt! Ovanstående fakta kan ha bäring i målet och är därmed viktigt att lyfta fram...

Men då skall du eller Bylund kunna peka ut varför hon söker hämnd. Bylund är bara tyst och säger ingenting. Vet du varför hon söker hämnd?
Citera
2017-09-28, 00:16
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Smutskastning gör man när man har en tydlig agenda och något att vinna på det hela. Det har hon inte alltså är det mest troligt sant det hon säger.
Tror dessvärre att hon enbart är förbannad och känner sig sviken över att han dumpat henne. Såna människor är inte att lita på men när dom vaknar till så kommer ångern. Även i detta fall då hon nu ångrar sig men tvingas hålla fast vid vissa delar för att behålla ansiktet. Jag tror inte ett skit på vad hon säger och dessutom kan det vara någon av deras tidigare "lekar" som han gett utlopp för i stundens hetta. Hon ser ut som en typisk batikhäxa och inger inget förtroende alls. En satkärring förmodligen som också slagits med någon när det inte passade. Hoppas att hon avslöjas som den person hon faktiskt verkar vara. En riktig bitch.
Citera
2017-09-28, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag är inte förtjust i folk som säger "källa" så fort de inte har ett motargument. Men här är faktiskt en sådan förfrågan befogad.

Det påstås att du aldrig tidigare visat upprördhet över gruppvåldtäkter eller andra sexövergrepp, men nu spelar förfärad över att en hämndlysten avhoppare påstår att en före detta knullkompis stoppa handen i trosorna på henne.

Dina senaste 500 poster är genomlästa, och i vart fall har du inte visat några upprörda känslor över våldtäkter i någon av dem.

Du vidhåller att det har du visst, fast i äldre inlägg.

Då är frågan befogad. Vilket inlägg? Källa?

Precis! Ganska ironiskt då riktiga och grova våldtäkter ignoreras av dessa apologister men en påhittad historia om en hand innanför en byxa är världens grovaste våldtäkt genom tiderna. Silla mygg och svälja kameler. Dessutom har apologisterna inte presenterat något bevis eller ens källa för att Wigh talar sanning, tvärtom visar källorna på det motsatta.
Citera
2017-09-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Hennes karriär var redan över, och vissa människor bränner hellre ner allt runt omkring dem (som hämnd) än att lämna i det tysta med värdigheten i behåll.

Nej inte när hon började påpeka detta för internt. Hennes karriär kördes i botten då ledningen tog Bylunds parti.
Citera
2017-09-28, 00:20
Medlem
Citat:

Hon har tappat fotfästet inom partiet och känner att hon är påväg ut i periferin, hon har enligt flera utsagor lyckats skapa flera konflikter runt sig med olika parter varav en utmynnade i fullt slagsmål, hon har uppenbarligen varit under enorm press vilket har vickat på båten ännu mer.
Koppla detta till att hennes KK inte har hennes rygg mer eller att dom också haft ett rejält bråk om något(vilket inte är ovanligt i nära relationer) så räcker det mer än nog för att skicka henne över kanten.

Det skickar ut henne på sin scorched earth kampanj som slog slint

Händelsen hon beskriver har säkert hänt, men den va mer eller mindre samtyckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in