2017-09-27, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Bestämmer du det vad som anses vara en dementi? Jag tror faktiskt inte det utan när hon säger att vi hade ett förhållande är jag intresserad inte annars. Ok!

Du har fortfarande efter ett dygn inte fattat att hon inte dementerat hennes KK förhållande med LB, tvärtom har hon sagt att om det nu är så så tycker hon inte det har betydelse, fascinerande hur folk kan vara så tröga.
Citera
2017-09-27, 23:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Ren retorik, du vet inte det minsta om vad som har hänt eller inte har hänt. Och det gör dig detsamma, för det är inte ett stackars våldtäktsoffer du vill visa din sympati för. Hade så varit fallet så hade vi sett dig väldigt aktiv för en väldig massa andra, bekräftade våldtäktsoffer. Samt att du gått hårt mot deras förövare. Ändå är du för det mesta tyst. Alltså kan vi dra slutsatsen att det inte är den påstådda händelsen som sådan som intresserar dig, utan kontexten. Specifikt att det handlar om SD. Så agerar råttorna. Ditt påstående om att "ingen vettig människa bryr sig egentligen om SD" är ganska intressant. Betyder det att du erkänner dig vara allt annat än vettig? Eller ljuger du bara?

Synd att du inte kollat min historik gällande våldtäkter och övergrepp. Ledsen att göra dig besviken men jag försvarar även en typ som HW trots meningsskiljaktigheter. Själva frågan som är just övergrepp är grundbulten här.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Har sett det som hastigast sedan innan, men min fråga är fortfarande vilket målnummer det är eftersom postare påstår att HW ska dömas för misshandel. Då har man liksom kommit en bit eller?

Okej, men andra ord så har man inte fullt klart för sig om vad det handlar om då påstående om att SD har 6 dömda i riksdagen? I dagsläget alltså och då undrar jag vilka partier som har detsamma.

Tror du har för bråttom - detta fall är ICKE prioriterat av polisen - man får i alla fall inte hoppas det... Kommer säkerligen att komma en förundersökning om ett par veckor, eller mer troligt ett nedlagt fall av åklagaren...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Svar ja. Det är en hemsida med jättemånga namn som är länkar, ingen av länkarna fungerar dock.

Fattar du inte din nöthjärna, Google har bannat, alla sådana länkar, den finns även på Pettersons Blogg fast utan klickbara länkar...
Bara ännu ett steg i hjärntvätteriet..
Citera
2017-09-27, 23:39
Medlem
Citat:
Bestämmer du det vad som anses vara en dementi? Jag tror faktiskt inte det utan när hon säger att vi hade ett förhållande är jag intresserad inte annars. Ok!
Dementi är det samma som ett offentligt förnekande. Definitionen är inte bestämd av mig.
https://svenska.se/tre/?sok=dementi&pz=1
Citera
2017-09-27, 23:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Dementi är det samma som ett offentligt förnekande. Definitionen är inte bestämd av mig.
https://svenska.se/tre/?sok=dementi&pz=1

Ja och det är ditt krav liksom annars är det på det viset för att en misstänkt säger det eller lögnare inom SD? Glöm det direkt. Jag skrev återkom då hon säger att dom haft ett förhållande, men du löser inte det utan ska nu komma med en uppslagsbok angående dementi? Försök igen är du snäll.
Citera
2017-09-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Nu säger Hanna Wigh i Expressen att hon ångrar att hon berättade om våldtäkten i riksdagshuset. För det blev bara "fokus på det". (Kan man tänka sig, vem kunde ana det?)

Hon vill istället att folk ska diskutera hur dåligt SD är i största allmänhet.

Att hon inte anmälde den som våldtagit henne berodde på att hon kände skam. Tydligen var det mindre skamfyllt att berätta om det i riks-tv som en del i en anti-SD-kampanj.

Jag tror iofs Hanna lyckas skada partiet lite. Hon uppfattas som en obetänksam, hämndlysten lögnare som ligger runt med partikollegor. Man tänker liksom "vad fan är det för muppigt parti där sådana mäniskor blir företrädare i riksdagen".

Folk väljer inte nödvändigtvis Hanna Wighs sida. Utomstående tar nästan aldrig ställning i interna konflikter. De ser bara en oseriös organisation där folk bråkar, ljuger, knullar runt och sysslar med intriger.

Det är därför media tacksamt ger utrymme åt avhoppare. För det får alla inblandade att smutsa ner sig. Men det fattar inte avhopparna. De tror att de hittat nya vänner.

Hahaha där ser man. Hon har börjat få kalla fötter för att hennes lögner kommer att få henne att fullständigt tappa ansiktet. Hela hennes historia handlar ju just om sexuella trakasserier mm och då finns inget annat att diskutera än det så det går hand i hand. Hennes efterspel med att byta tal tema visar än en gång att hon är en kompulsiv lögnare.
Citera
2017-09-27, 23:42
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backsilver
Fattar du inte din nöthjärna, Google har bannat, alla sådana länkar, den finns även på Pettersons Blogg fast utan klickbara länkar...
Bara ännu ett steg i hjärntvätteriet..
Jag fattar alldeles utmärkt att en random bloggare påstår skit utan källa.
Citera
2017-09-27, 23:44
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Verkligen inte. LB har bara gjort ett uttalande där det inte finns så mycket att dissikera. HW har varit med i otaliga intervjuer, aktiv på sociala medier och vad med i ett 45 minuter långt Kalla Fakta avsnitt.

Hade gärna granskat LB lika hårt, men det blir svårt när han inte sagt så mycket.
Men varför inte vänta med det tills han blir förhörd och vi får höra hans version då?
Citera
2017-09-27, 23:44
Bannlyst
Hon säger att hon inte polisanmälde för hon kände skam och blev chockad.
Chockad av att en man pullade henne som hon redan knullat runt med i flera år!!
Citera
2017-09-27, 23:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Jo, det framgår tydligt vad som hänt och att partiet vetat om det utan att agera. Att dra in meningslöst haranger om HW bråk, eller annat är ovidkommande och ett försök att smutsa ner henne.
Sorry det är fortfarande allvarligt med sexuella övergrepp på partikamrater. Den unkna delen får dom börja sanera. Ingen vettig bryr sig egentligen om SD om det är vad du menar, så på den punkten är jag villig att hålla med. Men gäller det övergreppen så har hon mitt fulla förtroende det stinker nämligen och har gjort under många år.

Men trots alla dina haranger, hat och fördömanden så sitter vi här utan någon som helst form utav bevisning från din sida - är inte detta märkligt då du är så säker på din sak? Kan det inte mer vara så att du går mer på person än sak? Om inte - bevisa då hur du kan vara så säker på din ställning i historien. Jag vet ej om LB är oskyldig eller ej, men jag har i alla fall modet att säga detta...
Citera
2017-09-27, 23:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Hahaha där ser man. Hon har börjat få kalla fötter för att hennes lögner kommer att få henne att fullständigt tappa ansiktet. Hela hennes historia handlar ju just om sexuella trakasserier mm och då finns inget annat att diskutera än det så det går hand i hand. Hennes efterspel med att byta tal tema visar än en gång att hon är en kompulsiv lögnare.

Citat:
I Expressens politikmagasin "Bara Politik" säger hon i kväll att det var "ett stort misstag" att berätta i TV4:s "Kalla Fakta" om partikamratens sexövergrepp:
– Det spelar Sverigedemokraterna i händerna.

Lite till som förklarar varför. Självklart så blir den verbala mobbning och smutskastningen enorm eftersom fotfolket och SD direkt anklagar henne för både lögner och att hon hade ett sk förhållande.

Citat:
Vid 14-tiden i dag kontaktades hon av polisens sexualbrottsutredare och uppmanades att kontakta en advokat.
– Jag ska försöka få tag i ett målsägandebiträde. Jag är väldigt novis på det här, så jag vet inte riktigt var jag ska börja, säger hon i Expressens politikmagasin "Bara Politik", som sänds på onsdagskvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in