2017-09-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Finns det någon i riksdagshistorien som kommit upp så snabbt men visat sig vara totalt inkompetent.. som gjort att de tappat plats i utskott.. plats i partistyrelsen.. och till slut även riksdagsplatser.. under en enda mandatperiod?? Hanna Wigh kan mycket väl skriva politisk historia.. Tack för denna show, Hanna!😉

Inte vad jag vet. Men vi ska se det positiva att partier kommer att vara väldigt försiktiga och restriktiva med att ta med kvinnor i sina partier och sätta de på positioner. Tar man en titt på idiotiska uttal, beteende, dubbelmoral och brott mm så är det kvinnorna som dominerar med råge inom politiken sett till procentenheter.
Citera
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Vad menar du med det, har du tryckt på länken?
Svar ja. Det är en hemsida med jättemånga namn som är länkar, ingen av länkarna fungerar dock.
Citera
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Dom är inte intelligenta nog att förstå att Bylund måste offras annars offrar de ett visst antal % tapp i nästa val för denna händelse kommer att hänga i Bylund mycket länge. Desto längre han är SD företrädare desto mer skadar det partiet.

Man får väl avvakta utredningen och ev rättegång innan man offrar någon. Man offrar inte personer efter uppgifter från media.
Citera
2017-09-27, 23:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Jag hade fel om dig, du klarade det inte utan att hänfalla till personangrepp. Men jag skall göra ett sista försök att förklara för dig. Att hon svarar på påståendet från LB att det är för att smutskasta henne är INTE en dementi. En dementi är att säga att påståendet är osant, men det gör hon inte. Hon har på sitt sätt rätt i att påståendet om ett sexuellt förhållande smutskastar henne i och med att det påståendet, om det är sant, visar på att hon har undanhållit relevant information. Men att kalla något för smutskastande är inte detsamma som att förneka sanningshalten i påståendet, det är att låta bli att uttala sig om sanningshalten i påståendet. Förstår du skillnaden?

Bestämmer du det vad som anses vara en dementi? Jag tror faktiskt inte det utan när hon säger att vi hade ett förhållande är jag intresserad inte annars. Ok!
Citera
2017-09-27, 23:31
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vad yrar du om? Jag frågade efter ett målnummer eftersom postaren påstod att HW skulle dömas för misshandel.
Du får läsa pressmeddelandet hos åklagaren och orsaken till förundersökningen för nu är jag trött på dårar som inte fattar.

Med risken för att svärta ner SD så lägger jag ändå fram denna. Hon verkar ju inte vara helt labil, kvinnan... Talar kanske lite för vad hon är för en person...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xnKzX/slagsmal-pa-sds-budgetmote

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/752017-s-politiker-anmals-for-misshandel-efter-nyp-attack-mot-sd-topp
Citera
2017-09-27, 23:32
Medlem
Pungs avatar
Nu säger Hanna Wigh i Expressen att hon ångrar att hon berättade om våldtäkten i riksdagshuset. För det blev bara "fokus på det". (Kan man tänka sig, vem kunde ana det?)

Hon vill istället att folk ska diskutera hur dåligt SD är i största allmänhet.

Att hon inte anmälde den som våldtagit henne berodde på att hon kände skam. Tydligen var det mindre skamfyllt att berätta om det i riks-tv som en del i en anti-SD-kampanj.

Jag tror iofs Hanna lyckas skada partiet lite. Hon uppfattas som en obetänksam, hämndlysten lögnare som ligger runt med partikollegor. Man tänker liksom "vad fan är det för muppigt parti där sådana mäniskor blir företrädare i riksdagen".

Folk väljer inte nödvändigtvis Hanna Wighs sida. Utomstående tar nästan aldrig ställning i interna konflikter. De ser bara en oseriös organisation där folk bråkar, ljuger, knullar runt och sysslar med intriger.

Det är därför media tacksamt ger utrymme åt avhoppare. För det får alla inblandade att smutsa ner sig. Men det fattar inte avhopparna. De tror att de hittat nya vänner.
Citera
Medlem
Citat:
Jag tittade och jag vill veta hur listan står sig i dagläget i riksdagen. Har du den tror du?
Alltså hur många dömda det sitter i riksdagen från andra partier. Fråga om du inte förstår vad jag menar.
Nej, jag har inte sett någon motsvarande lista någon annanstans.
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Vad händer med en riksdagsledamot om han döms till fängelse? Får han behålla sin stol i riksdagen ändå?

Nej, inte automatiskt, beror nog på hur partiledningen beslutar sig för...
Citera
2017-09-27, 23:33
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Med risken för att svärta ner SD så lägger jag ändå fram denna. Hon verkar ju inte vara helt labil, kvinnan... Talar kanske lite för vad hon är för en person...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xnKzX/slagsmal-pa-sds-budgetmote

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/752017-s-politiker-anmals-for-misshandel-efter-nyp-attack-mot-sd-topp

Har sett det som hastigast sedan innan, men min fråga är fortfarande vilket målnummer det är eftersom postare påstår att HW ska dömas för misshandel. Då har man liksom kommit en bit eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Nej, jag har inte sett någon motsvarande lista någon annanstans.
Okej, men andra ord så har man inte fullt klart för sig om vad det handlar om då påstående om att SD har 6 dömda i riksdagen? I dagsläget alltså och då undrar jag vilka partier som har detsamma.
Citera
2017-09-27, 23:33
Bannlyst
Citat:
Den gången fanns bevis och hon riskerade därmed inte sin karriär. Det var heller inte en person högre upp i hierarkin utan en mera jämbördig spelare.

Nu finns det inte beivs på samma sätt så då måste man svälja skiten eller hantera det internt.

Detta bevisar återigen att Hanna har på fötterna men Bylund är illa ute.

Hade det varit något sexuellt på riksdagshuset så hade Wigh skrikit och fäktat och skapat uppmärksamhet omkring sig..hon hade gått in och pratat med de som var på kanslihuset för att berätta historien. Hon är den personen.. hon är personen som polisanmäler om hon känner sig kränkt på något sätt. Allt är bara påhitt från hennes sida. En fabulerande saga skapad tillsammans med TV4.
Citera
2017-09-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
[//]

Det här är ju för fan politiskt självmord! Alltså att racka ner så jävla osmakligt på Hanna och sen riskera att det framkommer att Bylund har fulat sig.

Håller verkligen med dig.

Jag orkar nog inte sätta mig in i detta men Linus Bylund har vid något tillfälle förgripet sig sexuellt på Hanna Wigh, det är jag c:a 90% säker på efter att ha lyssnat på Aftonbladets intervju med MGM.

Kan tillägga att jag tyckte att Aftonbladet citerar Bylund på ett missvisande 'snällt' sätt i artikeln.

Nej fy på alla näthatare i tråden!
Citera
2017-09-27, 23:35
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jo, det framgår tydligt vad som hänt och att partiet vetat om det utan att agera. Att dra in meningslöst haranger om HW bråk, eller annat är ovidkommande och ett försök att smutsa ner henne.
Sorry det är fortfarande allvarligt med sexuella övergrepp på partikamrater. Den unkna delen får dom börja sanera. Ingen vettig bryr sig egentligen om SD om det är vad du menar, så på den punkten är jag villig att hålla med. Men gäller det övergreppen så har hon mitt fulla förtroende det stinker nämligen och har gjort under många år.

Ren retorik, du vet inte det minsta om vad som har hänt eller inte har hänt. Och det gör dig detsamma, för det är inte ett stackars våldtäktsoffer du vill visa din sympati för. Hade så varit fallet så hade vi sett dig väldigt aktiv för en väldig massa andra, bekräftade våldtäktsoffer. Samt att du gått hårt mot deras förövare. Ändå är du för det mesta tyst. Alltså kan vi dra slutsatsen att det inte är den påstådda händelsen som sådan som intresserar dig, utan kontexten. Specifikt att det handlar om SD. Så agerar råttorna. Ditt påstående om att "ingen vettig människa bryr sig egentligen om SD" är ganska intressant. Betyder det att du erkänner dig vara allt annat än vettig? Eller ljuger du bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in