2017-09-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
.]]

Ja precis Wigh har ljugit och detta är hennes vendetta för att hon inte fått mer makt inom partiet utan tvärtom pga hennes inkompetens så har hon nedgraderats positionsmässigt.
Citera
2017-09-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Hur vet du att de inte haft ett förhållande sedan 2012 - jag vet inte, vet du med säkerhet att det inte är så? Framställ gärna då bevis om du nu skrattar bort det så enkelt. Jag kan inte bevisa om de haft ett så långt knullförhållande - jag är såå nyfiken på vad du har för bevis för detta...
Nivån är redan låg så varför inte göra den lägre?

Jag har beviset för att de har haft ett förhållande, det är bara att kolla hur glad hon är över att sitta bredvid Bylund. Ser nästan ut som hon blir kittlad.
Bilder december 2014:
http://images.scribblelive.com/2014/12/3/416b1215-5293-4d87-8438-f55d87a0cb45_500.jpg
http://gfx.omni.se/images/caed717b-4429-473d-b978-b7fee91918c4?w=640
Citera
2017-09-27, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Om man vill skapa en lögn kring ett sexuellt övergrepp alt våldtäkt då gör man inte detta under en lång tid dolt bland några få personer i ledningen.
1) Effekten i anklagandet sker då man kopplar in polisen alternativt går publikt. Detta har Hanna väntat med i 1,5 år vilket starkt perkar på att detta inte är en uppdiktad händelse.
2) Är man falskt anklagad bör man gå på offensiven och ge någon form av intervjuer då man inte har något att dölja. MGM gömmer sig och tar timeout. Pekar också på att det ligger någon sanning i anklagelsen.
3) Vinner Hanna något på sitt påstående? Har hon utpressat MGM på pengar. Svar Nej! Det finns inget Hanna vinner på att anklaga en politiker i högre ställning än henne själv. Dock har hon mycket att förlora. Just därför valde hon länge att svälja händelsen och gå vidare som inget hade hänt. Hon hade inget val om hon skulle fortsätta sin SD karriär.
4) Finns en hämdförklaring att tillgå? Har LB lurat henne på pengar? Nej! Har LB permanent valt en annan kvinna framför henne. Nej för då skulle denna kvinna försvara LB vilket det inte finns någon kvinna som gör.
5) Vid en falsk anklagelse behöver inte lögnaren vänta in och bry sig om hur bevisningen skall gå till för lögnarens verktyg är påståendet. Lögnaren kan agera direkt och släppa bomben i närtid. Bevishanteringen blir en efterkonstruktion.
6) Att Hanna tvekar inför att peka ut MGM är ytterligare ett tecken på att hon bryr sig om bevisläget och det drev som följer en högre politiker som detta gäller. En lögnare lägger inte 5 sekunder på bevisläget utan kör påståendet i facet direkt för det är påståendet som skall skapa skadeeffekten.

Allt pekar på att detta INTE är uppdiktat. Det ser mörkt ut för Linus Bylund.

Och vad gör SD? jo de försöker smutskasta offret trots att de själva vet vem som är skyldig

1. Snälla, hon polisanmälde ett nyp i armen... men polisanmäler inte en våldtäkt. Du inser väl hur absurt detta är. Hon ljuger och vill vara smutskasta partiet.. och sänka LB för att hon inte har någon nytta av honom längre. LB har varit ett stöd för Wigh enligt henne själv. Hon är fullständigt opålitlig.
Citera
2017-09-27, 23:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnysideup
Och vem tror du pekat ut BL?
En anonym på gatan?
Du vet om att hon söker målsägandebiträde?
Ska hon driva ett mål mot en anonym man eller?

Vad yrar du om? Jag frågade efter ett målnummer eftersom postaren påstod att HW skulle dömas för misshandel.
Du får läsa pressmeddelandet hos åklagaren och orsaken till förundersökningen för nu är jag trött på dårar som inte fattar.
Senast redigerad av Moosky 2017-09-27 kl. 23:26.
Citera
2017-09-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du ingen bryr sig om vad du väntar på för bollen ligger hos åklagaren. Sluta tjata är du vänlig det är så jävla ointressant med ditt förståndshandikapp gällande vad HW säger om vad den misstänkte säger om en relation. Totalt ovidkommande eftersom det inte finns och har inte funnits ett skit om det från hennes håll. Hon slingrar sig inte och det här är känt inom partiet för bra länge sedan men du fattar ju trögt. Sluta tjata nu du är inte intressant.
Du får ursäkta mig för att jag envisas med att behandla dig som någon som faktiskt har en inneboende förmåga att föra en diskussion utan att hänfalla till ad hominem. Jag har arbetat många år som universitetslärare och jag vägrar tro att det finns hopplösa fall. Så jag fortsätter tjata. Kan du ge något som helst exempel på att HW faktiskt har förnekat att hon har haft en sexuell relation med JB? Varje gång saken förs på tal glider hon undan. Varför tror du själv att hon inte bara förnekar att det har hänt? En annan sak som ligger henne i fatet är att hon anger olika tidpunkter för när övergreppet skall ha skett. Var det för två år sedan, var det mars 2016 eller vet hon inte riktigt? Försök nu att svara utan att hänfalla till personangrepp. Det klarar du, jag tror på dig!
Citera
2017-09-27, 23:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
Nivån är redan låg så varför inte göra den lägre?

Jag har beviset för att de har haft ett förhållande, det är bara att kolla hur glad hon är över att sitta bredvid Bylund. Ser nästan ut som hon blir kittlad.
Bilder december 2014:
http://images.scribblelive.com/2014/12/3/416b1215-5293-4d87-8438-f55d87a0cb45_500.jpg
http://gfx.omni.se/images/caed717b-4429-473d-b978-b7fee91918c4?w=640

Oj, dom sitter bredvid varandra i riksdagen och det är ditt bevis? Ja, jo det börjar sakta men säkert bli begripligt var alla röster kommer ifrån. Hahah...hahaha.
Citera
2017-09-27, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Ja precis Wigh har ljugit och detta är hennes vendetta för att hon inte fått mer makt inom partiet utan tvärtom pga hennes inkompetens så har hon nedgraderats positionsmässigt.

Finns det någon i riksdagshistorien som kommit upp så snabbt men visat sig vara totalt inkompetent.. som gjort att de tappat plats i utskott.. plats i partistyrelsen.. och till slut även riksdagsplatser.. under en enda mandatperiod?? Hanna Wigh kan mycket väl skriva politisk historia.. Tack för denna show, Hanna!😉
Citera
2017-09-27, 23:17
Medlem
Synesiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Varför skall hon säga det i media?
Det säger hon väl till åklagaren i så fall.
Hon behöver inte göra det, säger bara att det inte hjälper hennes trovärdighet när hon vägrar bekräfta eller dementera uppgiften.
Citera
2017-09-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
1. Snälla, hon polisanmälde ett nyp i armen... men polisanmäler inte en våldtäkt. Du inser väl hur absurt detta är. Hon ljuger och vill vara smutskasta partiet.. och sänka LB för att hon inte har någon nytta av honom längre. LB har varit ett stöd för Wigh enligt henne själv. Hon är fullständigt opålitlig.

Den gången fanns bevis och hon riskerade därmed inte sin karriär. Det var heller inte en person högre upp i hierarkin utan en mera jämbördig spelare.

Nu finns det inte beivs på samma sätt så då måste man svälja skiten eller hantera det internt.

Detta bevisar återigen att Hanna har på fötterna men Bylund är illa ute.
Citera
2017-09-27, 23:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Och varför skriver du det? Har överhuvud taget någon sagt emot det?

Det Hanna har åter har fört fram i ljuset är pisskulturen som råder inom SD och dess sektmedlemmar.

Hanna var en del av den kulturen och riktigt långt inne i den också. Liksom den andre knäppgöken som var med i programmet kalla fakta. Snabbt in i hetluften snabb bevisade labila och inkompetenta. Därefter en besvärlig utresa.
Tyvärr en konsekvens av ett snabbväxande parti men hinner aldrig utvärdera folket de blir erbjudna viktiga poster direkt på grund av stor brist på folk. I andra partier kanske man måste jobba i 10 år för att få en ersättarplats i fullmäktige.

Att veta sin plats, hålla tyst och följa partilinjen gäller i alla andra partier också. Fattar man inte det har man ingen erfarenhet av partiliv. Å andra sidan fostrar det väldigt tråkiga politiker, tar man inga risker får man inga stjärnor.
Citera
2017-09-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Det var inte jag som utan bevis påstod att det förekommer lika många brott eller fler i andra partier förutom SD, men om min vanföreställning är att SD i riksdagen har mer än dubbelt så många dömda brottslingar som alla andra partier tillsammans och fler än invandrare i allmänhet så välkomnar jag a) motbevis och b) polisanmälningar för jag vill verkligen inte att kriminella politiker löper fria, skit samma var mina sympatier ligger. Så langa.
Publicerades alldeles nyligen en lista över politiker som blivit dömda, denna lista
rangordnar de dömda partivis. http://cyberliv.bloggplatsen.se/2014/05/28/10722622-lista-over-domda-politiker/
Citera
2017-09-27, 23:20
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du får vända dig till chefsåklagaren med dina frågor. Min åsikt är klar och den ändras inte. Nej, han drömde nog om att få ligga runt. Det var nog så att dom här tjejerna inte var intresserade. Det är för många dessutom som anser att dom blivit utsatta av mannen för att det skulle vara en lögn. Och med tanke på åklagaren så har hon ansett att det kan finnas ett brott begånget. Och bli inte förvånad om chefsåklagaren säger att det inte har betydelse att mannen fantiserat om ett förhållande.

Klart den inte gör, för du är inte det minsta intresserad av vad som verkligen har hänt och inte hänt. Eller bakgrunden för den delen. Det är alltid lika vidrigt när råttorna, som bara är ute efter att avancera sin egna politiska agenda om det så bara är en anti-agenda (i det här fallet anti-svenskhet), tittar fram. De saknar allt vad skam heter.

De bryr sig inte om att Hanna Wigh är pillerknaprare. De bryr sig inte om att Hanna Wigh är känd för att skapa bråk, och nyligen varit i slagsmål med en partikamrat. De bryr sig inte om att Hanna Wigh blivit petad från olika positioner internt pga sin egna instabilitet. De bryr sig inte om att Hanna Wigh i sin historia säger emot sina egna, tidigare ord och handlingar. De bryr sig inte om att Hanna Wigh opponerat sig kraftigt mot partiledningen och den vägen blivit bränd. De bryr sig inte om att Hanna Wigh har ett minst sagt intressant privatliv vilket hennes skvallertråd visar. De bryr sig definitivt inte om att lyssna på orden som sipprar fram från andra personer som är engagerade i partiet som berättar att Hanna Wigh vid tillfället hade en sexuell relation med Bylund. De bryr sig inte det minsta om att Hanna Wighs trovärdighet redan från början är en aning dålig.

Vad som sedan har skett, vilket sanning som ligger i påståendena, vet nog ingen utom de inblandade. Och det kommer vi med största sannolikhet inte att få reda på heller. Men vad bryr sig råttorna om det? Inte alls, såklart. Tvärtom så tjänar de på att ingen sanning kommer fram, för den riskerar ju bara att nyansera bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in