2017-09-23, 20:37
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollanffs
Är det ingen annan som har lagt märke till att deltagare och publiken klappar i takt till ALLA låtar, från upptempo till hallelujah. Vad handlar det om? Har varit ganska irriterande personligen och förstör de lugna låtarna, jag förstår inte meningen med det(att ma. gör det på VARJE låt/artist)...
För att det finns stora skärmar styrda av produktionen som talar om för publiken när de ska klappa, jubla och bua samt när de ska sluta göra det.

Allt är kontrollerat för att bidra med stämning, och för att det skulle ske många misstag om de lät publiken vara helt spontana. Att de klappar i takt och jublar under låtarna är bara "stämningshöjare" som på många sätt förstör, ja.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2017-09-23 kl. 20:40.
Citera
2017-09-23, 21:07
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Chris asså, "kul" att han testar ny genre men låten passade honom verkligen inte. Han borde köra på i samma stil som tidigare låtar, dvs relativt lugna och känslosamma. Det kommer ta honom till finalen.

Herregud ja, väldigt överdrivet, och hon måste alltid käfta emot de andra jury-medlemmarna. Tror det är produktionen som sagt åt henne att agera så, mer dramatik innebär väl mer tittare.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Att Kishti är med i juryn, är ett resultat av den neddragna psykvården. Jag skäms i djupet av mitt hjärta, av att se henne. Jag verkligen hoppas, att TV4 tvingar fram hennes sjuka beteende, men jag tror det inte.
Minut 1:51 är förmodligen det läskigaste jag någonsin sett Kishti vara. Herregud alltså, vad har hon fått i sig?? Det är orimligt.

https://www.youtube.com/watch?v=QYAN2SLWk1o

Förresten, bra att Victor åkte ut, han var svagast igår kväll. Men samtidigt är det ett kvitto på hur Idol-programmets alternativa vägar till fredagsfinalerna inte funkar. Förra året var det Norea som kom in genom en webbomröstning (hon deltog inte i alls under audition), bara för att åka ut på det sista hindret. Och nu Victor, även om man givetvis lärde känna honom redan i början av programmet. Men ändå, kanske dags att skrota såna här nätbaserade omröstningar?
Citera
2017-09-23, 21:15
Moderator
Dr Kings avatar
Rainman (Kevin K) och Gustav Vasa (Chris) är årets karaktärer bland killarna. Bland tjejerna är det sexbomberna Hanna och Erika.
Citera
2017-09-23, 21:19
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Förra året var det Norea som kom in genom en webbomröstning (hon deltog inte i alls under audition), bara för att åka ut på det sista hindret. Och nu Victor, även om man givetvis lärde känna honom redan i början av programmet. Men ändå, kanske dags att skrota såna här nätbaserade omröstningar?
Nätbaserade röstningar handlar ju inte om att fler skall få chansen att vara med i programmet utan är endast ett sätt för fyran att mjölka ut mer pengar från röstande tittare så dessa kommer att fortsätta.
Citera
2017-09-24, 20:58
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollanffs
Är det ingen annan som har lagt märke till att deltagare och publiken klappar i takt till ALLA låtar, från upptempo till hallelujah. Vad handlar det om? Har varit ganska irriterande personligen och förstör de lugna låtarna, jag förstår inte meningen med det(att ma. gör det på VARJE låt/artist)...

Att just deltagarna gör det är nytt för i år. Tror det ska bidra till en stämning, som nästan ter sig som kommunistiskt myspys, så ingen av de som åkte ut skulle känna sig ensamma. Andra säsonger har deltagarna aldrig synts till vid uppträdanden eller på sin höjd suttit i mörkret och lugnt klappat händer.
Citera
2017-09-25, 04:11
Medlem
Ollanffss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
För att det finns stora skärmar styrda av produktionen som talar om för publiken när de ska klappa, jubla och bua samt när de ska sluta göra det.

Allt är kontrollerat för att bidra med stämning, och för att det skulle ske många misstag om de lät publiken vara helt spontana. Att de klappar i takt och jublar under låtarna är bara "stämningshöjare" som på många sätt förstör, ja.

Är medveten om att det är kontrollerat till stora delar.
Den personen som kontrollerar detta kan ju inte förstå sig på vilka låtar och när under dessa låtar man ska klappa i takt med dem eller inte.
Personligen så tycker jag att den stämningen ska artisten själv skapa och/eller bygga upp, till den punkten att han/hon får publiken att känna den känslan och att man ska vilja göra det överhuvudtaget.
Citera
2017-09-25, 16:12
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Så glad att neckbeardsen (Gustav Vasa och Magnus) och alla mina andra favvisar (Erika, Integralmannen (Kevin K), hanna, gabriel och joakim) gick vidare.

Blev överraskad av noah. Är han den nya liam eller? Osynlig/inte presterat något under slutaudition och sen kommer in som wild card och vänder det.

Som många andra tidigare nämnt måste detta rent objektivt vara det starkaste startfältet hittills. Den enda som inte riktigt levererat ännu är väl Frida.

Sedan måste jag bara nämna när Erika kom in på slutet och överraskade totalt och rev stället MY D*CK WEEENT THROUGH THE ROOOOOF
Citera
2017-09-25, 16:15
Medlem
TheOneEyedSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Äntligen någon annan som upptäckt det. Hon har en sjukt fin kropp. Undrar hur hon ser ut utan glasögon.
Ja herrejösses vilken kvinna. Snygg kropp, charmig och söt. Och verkar sjunga förbaskat bra också.

Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Lite bilder jag hittat. Kolla röven! Verkar som hon tränar på gym en hel del.

https://www.instagram.com/p/BY6ePn7jnvc/?taken-by=erikabitanji_
https://www.instagram.com/p/BXTY02dDOVu/?taken-by=erikabitanji_
https://www.instagram.com/p/BW0hSOYj_rM/?taken-by=erikabitanji_
https://www.instagram.com/p/BS9YdAHjg2I/?taken-by=erikabitanji_

http://www.frida.se/wp-content/uploads/2017/09/Erika-Bitanji-17.png
http://kungalvsposten.tidningar.otv.se/wp-content/uploads/sites/12/2017/09/b1544e7ea112c5e46432a481cdc34baaa8933993-1.jpg

Och för att inte hamna off topic så tycker jag även att hon sjunger väldigt bra och jag tror att hon kommer att hamna i topp 5.
Dios mio! Mamacita! Hon är nästan vackrare än jag vågade hoppas på
Citera
2017-09-26, 17:51
Medlem
Bara sett enstaka klipp och kan väldigt lite om sångteori men ni som kan bättre får gärna komma med synpunkter om mina tankar.

Chris Kläfford har som jag uppfattar det ett ganska androgynt sätt att sjunga på. Han har en maskulin strävhet men samtidigt modulerar (eller vad det nu heter, rätta mig gärna) han rösten på ett sätt som får mig att tänka på kvinnliga artister. Det är uppenbart att han är skicklig men ibland känns "modulerandet" blir lite too much, nästan kitschigt eller skrytigt. Lite "titta vad jag kan!!" typ. Förstår ni vad jag menar? Less is more liksom...
Citera
2017-09-27, 00:58
Medlem
Tjackadsmurfs avatar
Alltså Kevin K... Driver han eller? Jag var helt övertygad om att han bara mimade till låten här. Sjuuukt likt originalsångaren i Sunrise Avenue. Jag fick ta upp original-versionen i en annan flik och spela den samtidigt som Kevin för att höra skillnad.

Känns som han har fixat till rösten på något vis här, eller kan han sjunga såhär grymt live?

Han måste sjunga den här i Idol nån fredag.

https://www.youtube.com/watch?v=0tcou4Ur76A
Senast redigerad av Tjackadsmurf 2017-09-27 kl. 01:01.
Citera
2017-09-27, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackadsmurf
Alltså Kevin K... Driver han eller? Jag var helt övertygad om att han bara mimade till låten här. Sjuuukt likt originalsångaren i Sunrise Avenue. Jag fick ta upp original-versionen i en annan flik och spela den samtidigt som Kevin för att höra skillnad.

Känns som han har fixat till rösten på något vis här, eller kan han sjunga såhär grymt live?

Han måste sjunga den här i Idol nån fredag.

https://www.youtube.com/watch?v=0tcou4Ur76A

Näe, det är skillnad på rösterna. Men ja det är vääääääääldigt likt.
Citera
2017-09-27, 21:57
Medlem
Mikeyjamess avatar
Fredagens låtar. Traditionen med "Det här är jag" går typ i graven för temat "Fredagsmys".

Magnus - ”Blame it on the boogie” (The Jacksons)
Hanna - ”Symphony” (Zara Larsson)
Frida - ”Only girl (in the world)” (Rihanna)
Jemima - ”Ex's and oh’s” (Elle King)
Chris - ”Don't you worry child” (Swedish House Mafia)
Erika - ”Bang Bang” (Jessie J, Ariana Grande, Nicki Minaj)
Kevin K - ”Castle on the hill” (Ed Sheeran)
Noah - ”Classic” (MKTO)
Kevin O - ”Hold my hand” (Jess Glynne)
Gabriel - ”I wish” (Stevie Wonder)
Olivia - ”You shook me all night long” (AC/DC)
Joakim - "Dancing on my own" (Robyn)

Magnus och Hanna lär slakta sina framträdanden. Frida och Chris känns lite som att de bara valt nåt random medan Olivia kan leva farligt.
Ser mest framemot Gabriel, får han soul-/funkkänslan i rösten som i kvalet så kan han briljera.

Och Erika kommer sopa banan förhoppningsvis!
Senast redigerad av Mikeyjames 2017-09-27 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in