Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-13, 23:10
  #1321
Medlem
det va helvete vad jemima får tv-tid
Citera
2017-10-13, 23:12
  #1322
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Ölivia är ju mycket mer mogen och säker än fladdret Erika, som sjöng så kasst att det inte går höra på. Fattar inte hur hon kunde få beröm av juryn.

Noah hade hellre fått åka ut än Olivia, och Magnus tråksnäller är ju med bara för Bagges skull.

Pyjamasbögen som rök förra veckan hade jag också velat ha kvar ett tag.
Citera
2017-10-13, 23:24
  #1323
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Hatar den där jävla apan Nikki mer och mer för varje gång!! Kaxig och dryg är det enda hon är och jag hoppas innerligt att hon försvinner ur programmet tills nästa säsong!!!
Länge sen jag avskydde någon så innerligt!!


Sen älskade jag Frida som var den fösta som åkte ut!! Hon hade personlighet, var inte som de andra och jag hade gärna haft henne kvar. efter att hon åkte ut försvann ganska mycket av mitt intresse för denna säsong!!!
Nikki är ju bäst.
Otroligt snygg, begåvad och med en varm personlighet.
Mer Nikki!
Citera
2017-10-13, 23:44
  #1324
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
I min mening så är Gabriel överlägsen Chris på alla plan. Mer musikalisk, mer karismatisk och framförallt mer genuin.

Helt klart är det så. Tror Chris lever på sin första audition och på att hen utseendemässigt är en underdog och därmed väcker sympati hos folket. Själv tål jag inte hens äckligt tillgjorda röst.
__________________
Senast redigerad av Berra76 2017-10-13 kl. 23:54.
Citera
2017-10-14, 08:29
  #1325
Medlem
Rollinghands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
det va helvete vad jemima får tv-tid

Hon ska tydligen vara med i TV4:s Nyhetsmorgon idag för att tala om hur det är att "leva i rasismens Sverige".
Citera
2017-10-14, 09:20
  #1326
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Hon är från Burundi. Troligen mer bekväm i engelska än svenska, även om hon snackar svenska jättebra.

Engelska är inte ett språk i Burundi. Vore hon genuin skulle hon säga saker på kirundi eller franska.

Hennes dialekt är också en från kolonierna. Det är ju inte drottningens engelska.

Troligen har hon skaffat sig ett sådant sätt som resultat av att vara afrikan nära Nordpolen. Hon säger själv att det har varit jobbigt, och kanske kunde hon inte passa in även när hon försökte. USAs kulturella dominans inom vissa kretsar är nog då orsaken till att det är som det är.

Men kanske är det så att unga burundier idag är sådana, vem vet.
Citera
2017-10-14, 11:07
  #1327
Medlem
Caracallass avatar
Gina vackra Gina börjar se ut som mr Jackson.
Citera
2017-10-14, 11:55
  #1328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Nikki är ju bäst.
Otroligt snygg, begåvad och med en varm personlighet.
Mer Nikki!


Nikki är bäst??? Vilken värld lever du i?? Och är du onykter varje gång du ser programmet?? Nikki är verkligen INTE otroligt snygg, hon ser inte ens bra ut i mina ögon, varm personlighet har hon verkligen inte!! Bara dryg, otrevlig och självgod och kan bara se saker utifrån sitt lilla inskränkta synfält!! Respekterar inte artister som inte håller på med den moderna dynga hon älskar!!

Finns INGET sympatiskt med denna vidriga hagga och jag hoppas hon försvinner från svensk television snarast!!

Nästa år ska det sitta någon trevligare i juryn!!
Citera
2017-10-14, 13:57
  #1329
Medlem
Legerdemains avatar
Är det bara jag som saknar Laila Bagge? Hon hade gärna fått ersätta Nikki.

Eller hellre Kishti.
Citera
2017-10-15, 01:11
  #1330
Medlem
Gerbaniss avatar
Varför gick inte den här killen vidare? Har det på allvar med uttalet att göra eller var juryn bara sur på honom?

Skrev tidigare:
Citat:
Jag kan så gott som ingenting om musik; jag kan bara lyssna och avgöra om jag tycker att det låter bra. Och för mig låter den här killen minst lika bra som genomsnittet som går vidare med "guldbiljett", och bättre än många. Varför fick han fyra raka nej? Inte ens diskussion.

https://youtu.be/WU8HHFE7uII?t=620
Citera
2017-10-15, 15:00
  #1331
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Varför gick inte den här killen vidare? Har det på allvar med uttalet att göra eller var juryn bara sur på honom?

Skrev tidigare:
Är det du eller din kompis eller?
Ska du sjunga på engelska så måste du ha bra uttal, ser ingen som helst anledning varför juryn skulle varit sur på just honom.
Citera
2017-10-16, 06:07
  #1332
Medlem
Funkydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerbanis
Varför gick inte den här killen vidare? Har det på allvar med uttalet att göra eller var juryn bara sur på honom?

Skrev tidigare:
Han har varit med tidigare: " https://www.youtube.com/watch?v=TOV7oSQ3D2c ". Då gick han vidare till slutaudition. Ser sedan på Wikipedia rörande den säsongen att han inte gick vidare därifrån (då hade han inte fått ställa upp igen va?) och har absolut inget minne av hur hans uppträdanden där var. Kom inte ihåg han över huvud taget utan råkade bara snubbla över klippet när jag kollade gamla auditions och han poppade upp som "rekommenderad".

Juryn brukar ju ha som krav att man ska ha utvecklats från förra gången man ställde upp för att gå vidare igen, alltså är de hårdare. Så länge där är någon så när balans är det väl bra, annars skulle väl 50% av alla på slutauditions vara samma år efter år. Antar det gäller även när det är ny jury mot förra gången man var med (för inte en chans att juryn kommer ihåg hur alla var förra gången, produktionen lär plocka fram det). Tycker det borde framgå om man dissar någon för visst blir man förvånad rent objektivt att han inte gick vidare. Att hans engelska är så pissig att det är huvudanledningen köper jag inte då det förra gången inte kom på tal, Bagge satt med i juryn båda åren. Blir en orättvis bild om det nu är så han ratas p.g.a. tidigare deltagande men det inte framkommer.

B.t.w. känns Kronlund snäll allt som oftast men tycker han blixtrar till emellanåt och är riktigt jävla dryg när han avvisar någon, typ den här killen. Kanske tog han lite illa vid av gäspningen Sammantaget av de två klippen kan jag konstatera att killen sjunger väldigt bra men absolut har en nonchalant attityd. Sådant stör mig men juryn brukar ju applådera sådant, förutom när någon är nonchalant direkt mot dem...

Apropå att man bedömer "återkommare" hårdare; hur långt har Joakim kommit tidigare år? Skåningen som väl ställt upp typ nio gånger... Vet han gick till slutaudition ett år men där måste det verkligen vara svårt att avgöra om det ska vara tionde gången gillt. Ett track record där man gick vidare för flera år sedan och sedan varje åter återkommit utan att ta nästa steg visar ju hängivenhet om man tittar på det med de snälla glasögonen och att man stagnerat och inte klarar av att utvecklas om man tar de elaka. Kan inte påstå jag kan tillräckligt om musik för att avgöra om han har någon chans efter "Idol". I finalen platsar han väl ändå men det finns de som är klart bättre.
__________________
Senast redigerad av Funkydude 2017-10-16 kl. 06:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback