2017-09-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Nej HW har inte sagt 2012, det påstod jag inte heller. HW har sagt mars 2016, HW har sagt ca två år sedan och HW har sagt att hon inte minns exakt när. Det är inte förtroendeingivande. HW har varken bekräftat eller dementerat påståendet från LB att de haft ett sexuellt förhållande sedan 2012. När hon fått frågan har hon glidit runt den och låtit bli att ge ett rakt svar, ja eller nej. Det är inte heller förtroendeingivande.

Traumatiska händelser minns man så exakt det bara går att minnas. Typ, "den där fredagen i mars".
Så nej, om hon hade "menat allvar" så hade hon inte haft nåra som helst problem med minnet.
Citera
2017-09-27, 21:12
Medlem
Farfarsfars avatar
Jag är inte vidare förtjust i Bylund, men samtidigt får jag mycket dåliga vibbar av Wigh. Båda parter har såvitt jag förstått det bekräftat en sexuell relation. Bevisläget är obefintligt, och den eventuella ärekränkningen från Wighs sida lär väl heller inte kunna bevisas. Om hon är hämndlysten, ger ju detta maximal skadeverkan. Wigh slår mig som en klassisk psycho bitch. Den kåte fan Bylund verkar ju jävligt korkad och oerfaren. Man skall givetvis hålla dasen i byxorna med slikt fruntimmer, vilket de flesta människor lär sig i tidig ålder.

Han borde givetvis ha spänt på henne i röven och filmat eländet (hon ser ju ut som en jävla gnagare och sork), för att kunna använda det som leverage.
Senast redigerad av Farfarsfar 2017-09-27 kl. 21:15.
Citera
2017-09-27, 21:13
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Det går ju inte att med säkerhet veta vad som verkligen har hänt, utan det som finns är de påståenden som målsäganden och käranden har yttrat i frågan.

Har dock personligen haft svårt för L*nus utseende, med en frissa som för tankarna till högerextrema kretsar. Varför måste man utmärka sig på detta idiotiska sätt? Om man är SD-politiker, så bör man anstränga sig lite så att man attraherar väljare i de bredare kretsarna, dvs inte skrämma bort väljarkåren.
[...]

Så klok du är! Frisyren är det TUNGA argument som visar att han är högerextrem
När man lägger två hårstrån i kors är det inte så svårt att gissa vem som är skyldig i Wigh-fallet. Med säkerhet vet vi inget, men vi anar ...

Hälsningar häxprocessernas ordförande
Citera
2017-09-27, 21:17
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Jag är inte vidare förtjust i Bylund, men samtidigt får jag mycket dåliga vibbar av Wigh. Båda parter har såvitt jag förstått det bekräftat en sexuell relation. Bevisläget är obefintligt, och den eventuella ärekränkningen från Wighs sida lär väl heller inte kunna bevisas. Om hon är hämndlysten, ger ju detta maximal skadeverkan. Wigh slår mig som en klassisk psycho bitch. Den kåte fan Bylund verkar ju jävligt korkad och oerfaren. Man skall givetvis hålla dasen i byxorna med slikt fruntimmer, vilket de flesta människor lär sig i tidig ålder.

Han borde givetvis ha spänt på henne i röven och filmat eländet (hon ser ju ut som en jävla gnagare och sork), för att kunna använda det som leverage.

Då har du förstått fel det är en trådsanning utan minsta underlag. Så något förhållande är snömos från den här utpekade gärningspersonen. Hans KK twittrar vidare i dag, så man får grepp om hans förehavande och inte alls som man påstått i det här ämnet.
Citera
2017-09-27, 21:17
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walvater
Skämtar du? Hur ska han kunna bevis att han inte har gjort det?

Nej du missförstår mig. I rent rättslig mening så är det ju förstås målsäganden som har bevisbördan för sitt påstående, men om hon inte har tillräckligt med bevis, så är käranden trots allt fortsatt dömd i allmänhetens ögon, såtillvida han inte har starka bevis för motsatsen.

Min slutsats var att han kommer att förbli skyldig i allmänheten ögon så länge som han inte kan bevisa motsatsen.
Citera
2017-09-27, 21:18
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Här är en kort, intressant intervju av Hannyah Jörtoft, som är Skaraborgs-ordföranden i SD.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042

Jag är varken pro- eller anti-SD. De av er som är förnuftiga, om ni studerat Wigh och det finns mycket att ta del av både vad gäller nyhetsartiklar och rykten på Flashback, måste väl ändå se att Wighs ord inte kan köpas rätt av oemotsagd?
Ingens ord borde tas oemotsagt. Ingen här vet vad som skett.

Däremot är det starkt beklämmande hur många i tråden som försöker vifta bort allt bara för att det är deras favoritparti och ungefär tusen gånger mer beklämmande med de som börjar ropa "luder" och "hora" osv. Snacka om vad I&I skulle kalla typiskt babbe-beteende.
Citera
2017-09-27, 21:20
Medlem
Renegades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Fel. Hon säger att det är ett ytterligare försök att smutskasta henne och att en eventuell sexuell relation är irrelevant. Hon dementerar dock inte uppgiften.

Du använder ordet "irrelevant", var kommer det ifrån?
Citera
2017-09-27, 21:21
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Wigh slår mig som en klassisk psycho bitch.
Hon verkar mest vara ute efter att hämnas på partiledningen efter petningen från toppen och de flera olika konflikter de haft. Hon säger sig nu oroa sig för SD:s framgångar i opinionen. Har hon bytt åsikter rent politiskt också? Nej, hon är inte speciellt trovärdig.
Citera
2017-09-27, 21:21
Medlem
CarlosRexs avatar
Programmet innehåller väldigt lite fakta och mycket antaganden. Är Kalla Fakta en annan benämning för antaganden och gissningar?
Citera
2017-09-27, 21:22
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Men än så länge finns ju inte fler belägg för att hon skulle ha en sexuell relation med gärningsmannen än att hon påstått att han fört upp en finger utan medtycke?
Jo, MGM säger att de haft en sexuell relation "av och till" sedan 2012. BO har vägrat dementera detta.
Citera
2017-09-27, 21:23
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Du använder ordet "irrelevant", var kommer det ifrån?

https://www.synonymer.se/sv-syn/irrelevant
Citera
2017-09-27, 21:23
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Hur vet du att han inte frågat?

Wigh påstår att Jomshof inte gjorde det. Och SD säger att ingen i partiet visste vem den utpekade var. Faktum är att de först förnekade att någon i partiledningen överhuvud taget kände till anklagelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in