2017-09-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Wigh har sagt att det skedde i mars 2016, inte för två år sedan eller 2012.

Däremot har vissa personer i den här tråden och de andra trådarna hävdat att det skedde "för flera år sedan" ända sedan skandalen kreverade. Vad de stöder detta påstående på är dock oklart.

Vet du om Wigh och Bylund fortsatte att ha sex efter det misstänkta övergreppet?
Och när fick Wighs familj reda på att hon var otrogen, var det nyligen?

Att TV4/Wigh utelämnade att dem var älskare under lång tid får alla varningsklockor att ringa.
Citera
2017-09-27, 20:00
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris1991
Jag tycker det är så äckligt hur folk här försöker förklara bort beteendet. Killen körde upp ett finger i tjejens pussy när hon inte ville. Det är ett övergrepp, vad mer finns det att argumentera om?

Till alla ni som sitter och försöker försvara det här. Ni har samma jävla skeva kvinnosyn som dom "ensamkommande flyktingbarnen". Om ni inte inser det så är ni hjärndöda.
Om man har sex 50 gånger under några år där båda parter varierande tar initiativet till sex så kan det knappast vara övergrepp den 51:a gången bara för att kvinnan lackar ur och inte får fortsätta på karriärstegen. Jag hade haft ett antal domar på mig för ett finger då och då
Citera
2017-09-27, 20:01
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Nej, detta är desinformation som vissa troll sprider i tråden. Övergreppet skedde i mars 2016 enligt Wigh.

Hon sa i Kalla Fakta att det var för två år sedan. I intervju dagen efter hade hon räknat på att det var mars 2016. Vilken formel hon använt framgick inte.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jens4
Jimmie har ju kommenterat händelsen och samstämiga uppgifter säger att Hanna själv inte ville gå vidare och anmäla.

Menar du att om jag på jobbet går och riktar en anklagelse mot någon men säger att jag inte vill anmäla så skall arbetsgivaren per automatik helt sonika sparka den jag anklagar? Totalt rättsosäkert (och helt i linje med hur häxprocesser bedrevs förr i tiden)

Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Skall vi ha en misstänkt våldtäktsman som statsminister eller skall han sättas
på timeout tills saken är utredd?
Hade han varit misstänkt våldtäktsman hade han fått avgå på direkten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Jag utgår alltid från fakta..

Så vilken fakta är det som gör dig så säker på att ingenting har hänt utan att det bara är i Hannas huvud?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Det går ju inte att med säkerhet veta vad som verkligen har hänt, utan det som finns är de påståenden som målsäganden och käranden har yttrat i frågan.

Har dock personligen haft svårt för L*nus utseende, med en frissa som för tankarna till högerextrema kretsar. Varför måste man utmärka sig på detta idiotiska sätt? Om man är SD-politiker, så bör man anstränga sig lite så att man attraherar väljare i de bredare kretsarna, dvs inte skrämma bort väljarkåren.

Om nu L*nus försvinner från politiken, så tror jag att det kommer att gynna SD i det långa loppet.

Visst, Kent Ekeroth har varit duktig i Riksdagen, med bla många motioner, men även där så tror jag att hans personlighet skrämmer bort fler väljare än han attraherar. Jag tror också att det även där kommer att gynna SD i det långa loppet om han försvinner.

Självklart SD måste vara försiktiga i framtiden och se vilka de plockar in i innersta kretsen.. det måste vara granithårt.. annars får man in sådana här stolpskott som Wigh.. Bylund har naturligtvis ett ansvar. Hon hade aldrig kommit så långt utan honom., Kuken får aldrig styra..
Citera
2017-09-27, 20:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Hon tog många felbeslut innan som ledde till det ena och andra.. Hon skulle aldrig kommit upp till Sthlm utan stannat nere i trygga Jäla..hon är ingen politiker.,

Hon är ingen yrkespolitiker, nej. Kanske skulle det behövas fler av hennes sort i riksdagen.

Min poäng var dock att hennes övriga problem kan ha börjat med eller förvärrats av övergreppet.
Citera
2017-09-27, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä, det tror jag inte, inga papper och sånt - de kan väl haft ett löst älskare/älskarinnaförhållande som var mer aktivt vissa perioder och mindre andra...
Hon orsakade mycket problem för partiet som hon var medlem i. Samtidigt ville partiet kanske behålla henne för att hon är en ung och inte helt oattraktiv kvinna. Sådana råder det brist i partiet. Detta av och på förhållande mellan henne och mannen i fråga måste givetvis varit känt för alla i partiets riksdagsgrupp inklusive partiledaren. Partiledaren kan ha bett mannen i fråga, som ingick i hans innersta krets, att säga till älskarinnan att hon måste skärpa sig och rätta sig i leden. Hon lyssnade inte på honom och hans charm bet inte på henne längre. Mannen i fråga blev frustrerad och besviken och tog till våld.
Citera
2017-09-27, 20:03
Medlem
Citat:
Varför påtalar hon inte uppmärksamheten på kansliet för det pågår ju en " våldtäkt". Kan du säga det?? Varför polisanmäler hon inte??

Den invändningen säger ingenting om vad jag konstaterar i mitt inlägg.

För att svara kort, och det blir onekligen spekulativt, så kan det finnas en rad förklaringar.

Det Hanna Wigh beskriver måste ha gått relativt snabbt, förutsett att det ens inträffat. Hon kan initialt ha blivit chockad. Rädd. Ledsen. Upprörd.

Vem skulle tro henne? Hur skulle det påverka partiet? Om de tidigare haft ett förhållande, men inte längre, hur skulle det se ut? Hur skulle hon behandlas av SD-sympatisörer, inte minst på fora som Flashback? Nu kan hennes barn för all framtid få läsa vilken "lögnaktig, psykopatisk, knarkande hora" hon är...

Det kan ha funnits flera skäl att inte vilja eller våga anmäla.

Jag hjälpte en kvinnlig bekant att anmäla en våldtäkt för ett par år sedan. Hon hade blivit våldtagen av en afrikan. Ett skäl till att hon inte vågade anmäla var att hon var "rasist", röstade SD och tillhörde den mer "radikala" falangen, något hon var öppen med på sociala medier. Hon var rädd för att bli misstrodd och offentligt hudflängd. Den rädslan var starkare än viljan att försöka få avskummet lagfört. Hennes resonemang var aningen paranoit då hon inte var en offentlig person, men tillräckligt för hennes rädsla. (Afrikanen dömdes senare till fängelse i två år och sex månader för våldtäkten, men det är en helt annan historia).
Citera
Medlem
Citat:
Att Wigh vägrade svara på en fråga om den påstådda relationen betyder inte att hon bekräftat den eller att hon ljuger om övergreppet.

Nej, men jag tycker att det påverkar trovärdigheten när hon blir märkbart irriterad av frågan och påstår att det är oväsentligt. Att hon dessutom jämför journalisterna med nättroll eftersom de ställer kritiska frågor inger heller inte trovärdighet. Även att hon hela tiden hänvisar till SD:s opinionssiffror och deras enligt henne avsaknad av regeringsduglighet som argument för att hon gick ut med den påstådda händelsen är ytterst märkligt fokus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Möjligtvis men det är dock utan ovissheten av utgången. Wigh framför sakliga argument för att en anmälan troligtvis inte lett till någonting mer än att hon fått utstå fler aggressioner. Det är många som argumenterat för att hon borde anmält men då hade motargumenten i den här tråden enkom skiftat i nyans från "falsk anklagelse" till "falsk anmälan". Min personliga erfarenhet är att SD-sympatisörer aldrig sviker i sitt stöd och alltid sviktar i sitt omdöme (något tillskruvat).

Om hon enkom deltagit i reportaget för pengarna är det en sällsynt dålig affär eftersom det lönar sig bättre att inte "hitta på en falsk anklagelse" och fortsätta uppbära en riksdagslön på dryga 60.000 i månaden även efter valet 2018.

Vilka är de sakliga argumenten? Att hon aldrig polisanmält händelse, att hon undanhållit vem som påstås utfört ett sexuellt övergrepp på henne i flera år eller att de i SD:s styrelse visste vem detta var vilket de inte gjorde? Detta är så långt från ett rationellt beteende att "offrets" trovärdighet automatiskt blir väldigt låg.

En anklagelse är en anklagelse och det är upp till polisen att utreda trovärdigheten i denna. Ingen är skyldig tills en dom utdelats.

Hon verkar vara i behov av pengar så en 50-100k från TV4 är säkert välkommet. Hon visste att hon var körd och aldrig skulle sitta en mandatperiod till så varför inte köra all in? Hennes intervju är ju värdelös efter valrörelsen 2018. Hon hoppas bli avsatt och få sina 60k i månaden ett par år framöver från SD i avgångsvederlag.
Citera
2017-09-27, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om man har sex 50 gånger under några år där båda parter varierande tar initiativet till sex så kan det knappast vara övergrepp den 51:a gången bara för att kvinnan lackar ur och inte får fortsätta på karriärstegen. Jag hade haft ett antal domar på mig för ett finger då och då

Exakt. Så är det ju.. allting ändrades när de haft en sexuell relation under många år.. dekänner varandra vid det här laget..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in