Citat:
Ursprungligen postat av
Tradern69
Varför påtalar hon inte uppmärksamheten på kansliet för det pågår ju en " våldtäkt". Kan du säga det?? Varför polisanmäler hon inte??
Den invändningen säger ingenting om vad jag konstaterar i mitt inlägg.
För att svara kort, och det blir onekligen spekulativt, så kan det finnas en rad förklaringar.
Det Hanna Wigh beskriver måste ha gått relativt snabbt, förutsett att det ens inträffat. Hon kan initialt ha blivit chockad. Rädd. Ledsen. Upprörd.
Vem skulle tro henne? Hur skulle det påverka partiet? Om de tidigare haft ett förhållande, men inte längre, hur skulle det se ut? Hur skulle hon behandlas av SD-sympatisörer, inte minst på fora som Flashback? Nu kan hennes barn för all framtid få läsa vilken "lögnaktig, psykopatisk, knarkande hora" hon är...
Det kan ha funnits flera skäl att inte vilja eller våga anmäla.
Jag hjälpte en kvinnlig bekant att anmäla en våldtäkt för ett par år sedan. Hon hade blivit våldtagen av en afrikan. Ett skäl till att hon inte vågade anmäla var att hon var "rasist", röstade SD och tillhörde den mer "radikala" falangen, något hon var öppen med på sociala medier. Hon var rädd för att bli misstrodd och offentligt hudflängd. Den rädslan var starkare än viljan att försöka få avskummet lagfört. Hennes resonemang var aningen paranoit då hon inte var en offentlig person, men tillräckligt för hennes rädsla. (Afrikanen dömdes senare till fängelse i två år och sex månader för våldtäkten, men det är en helt annan historia).