2017-09-27, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Jadu, jag vet faktiskt inte varför TV4 inte gjort en anmälan heller. Jag är inte heller politisk kommentator utan jag påpekar vad jag ser som ett uppenbart fel.

Att det inte finns något fel hos SD i den här historien är ju bara spekulationer, men skönt att du är säker. Att du är så övertygad utan att ha någon fakta är dock inte ett sundhetstecken, bara så att du vet.

Jag utgår alltid från fakta..
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Fast då pratar vi grov misshandel/försök till mord, och det är det väl inte tal om här? Nog tror jag att det räcker med överraskningsmomentet för att man inte ska skrika. Inte för att hon ter sig blyg och tystlåten, men ändå...
Men du har väl sett LB han är över 2 meter och väger säkert 120 kg. Tar han strypgrepp är man nog i ett skruvstäd.
Citera
Medlem
hugo-lunds avatar
Fy farao för allt hyckleri i den här tråden. Sväärjevännerna sluter upp och misstänkliggör HW, för att inte tala om mängder av desinformation.

Skärpning för fan

Ingen rök utan eld och ingen vettig människa anklagar en man för sexuella övergrepp för lite "publicitet", inte när man redan är i offentligheten.
Klart han är skyldig till något och klart det måste få konsekvenser!
Citera
Medlem
CarlosRexs avatar
Varför har Linus Bylund tagit timeout när han anser sig oskyldig? Om någon anklagat Stefan Löfven för samma sak hade han då också varit tvungen att ta timeout som statsminister?
Citera
2017-09-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Okey okey du sa "om man inte polisanmält" men even so, om du nu blir tex hotad till livet och din lillebror kommer dö om du säger något till någon - betyder det då att det inte har begåtts ett brott? Kom igeeeeeen. Så funkar det ju inte.

Hot är olaga hot så det är bara att polisanmäla. Ett brott är inget brott förrän det polisanmälts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Deprimerande därför att så många tar för givet att Wigh ljuger om övergreppet och att MGM talar sanning när han hävdar att de hade en relation sedan 2012.

Vi vet inte om detta är sant. Det enda som stöder det är MGM:s påstående, som han kan ha gjort för att förringa brottet. Och ett brott är det (våldtäkt) om det gick till som Wigh påstår, oavsett om de hade eller tidigare haft en relation.

Nu baseras ju dock det mer på grund av hur Wigh besvarade frågan om den påstådda relationen än att alla per automatik skulle tro den utpekade. Din vinkling är fake news.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Ja, hennes bana pekade spikrakt uppåt.. in i partistyrelsen direkt.. några månader senare gjort sig omöjlig.. ut ur socialutskottet.. ut ur partistyrelsen..ut ut riksdagen..😉 Hemma sitter en bedragande arbetslöse make.. som slitit hårt med deras barn.. Vad säger man.. upp som en sol ned som en pannkaka..

Kanske var det övergreppet som ledde till hennes övriga problem. De började ju ungefär samtidigt som övergreppet ska ha skett.
Citera
2017-09-27, 19:55
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
Någon som ska avgå från ledningen i SD. Tycker stryptag o fingerpull är värre än järnrörskandalen.
Det bör väl klassas som våldtäkt. Varför är Jimmie så tyst?
Är dessa brott inte värre än att kalla någon svart eller nege%
Som andra fått avgå ifrån-Vem mer har de våldtagit? Hur kan man våga ha kvare desa personer förr eller senare gör de en BORGare
Hur brukar Sds fester se ut i kärngänget? Har de fruar alla i järngänget?
Var det inte Mattias Karlsson som någon kommit på? Utanför en skola Var det friidrott för 7or vad handlade det om.
Jimmie har ju kommenterat händelsen och samstämiga uppgifter säger att Hanna själv inte ville gå vidare och anmäla.

Menar du att om jag på jobbet går och riktar en anklagelse mot någon men säger att jag inte vill anmäla så skall arbetsgivaren per automatik helt sonika sparka den jag anklagar? Totalt rättsosäkert (och helt i linje med hur häxprocesser bedrevs förr i tiden)
Citera
2017-09-27, 19:56
Medlem
-Valhalls avatar
Det går ju inte att med säkerhet veta vad som verkligen har hänt, utan det som finns är de påståenden som målsäganden och käranden har yttrat i frågan.

Har dock personligen haft svårt för L*nus utseende, med en frissa som för tankarna till högerextrema kretsar. Varför måste man utmärka sig på detta idiotiska sätt? Om man är SD-politiker, så bör man anstränga sig lite så att man attraherar väljare i de bredare kretsarna, dvs inte skrämma bort väljarkåren.

Om nu L*nus försvinner från politiken, så tror jag att det kommer att gynna SD i det långa loppet.

Visst, Kent Ekeroth har varit duktig i Riksdagen, med bla många motioner, men även där så tror jag att hans personlighet skrämmer bort fler väljare än han attraherar. Jag tror också att det även där kommer att gynna SD i det långa loppet om han försvinner.
Citera
2017-09-27, 19:57
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Nu baseras ju dock det mer på grund av hur Wigh besvarade frågan om den påstådda relationen än att alla per automatik skulle tro den utpekade. Din vinkling är fake news.

Att Wigh vägrade svara på en fråga om den påstådda relationen betyder inte att hon bekräftat den eller att hon ljuger om övergreppet.
Citera
2017-09-27, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske var det övergreppet som ledde till hennes övriga problem. De började ju ungefär samtidigt som övergreppet ska ha skett.

Hon tog många felbeslut innan som ledde till det ena och andra.. Hon skulle aldrig kommit upp till Sthlm utan stannat nere i trygga Jäla..hon är ingen politiker.,
Citera
2017-09-27, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Varför har Linus Bylund tagit timeout när han anser sig oskyldig? Om någon anklagat Stefan Löfven för samma sak hade han då också varit tvungen att ta timeout som statsminister?

Skall vi ha en misstänkt våldtäktsman som statsminister eller skall han sättas
på timeout tills saken är utredd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in