Citat:
Ursprungligen postat av
Varulv
Nej, det sker inte mycket gnäll i andra krimtrådar överhuvudtaget faktiskt så länge något inte är helt uppåt väggarna eller att man outar offer (för våldtäkter exempelvis), då kan det bli livat i luckan.
Men alltså man stöttar ju henne för att hon är ett offer för övergrepp? Eller ska vi vara skadeglada hycklare eller vad fan vill du? Hon är utsatt för ett vidrigt brott, jag skiter i hennes skitåsikter i den här frågan.
Jag antar att du hoppades att vänsterfolk minsann ska vara glada över att en SD:are utsatts för en våldtäkt bara för att hon är SD, men nej, det funkar inte så.
Tycker mer det verkar vara hat mot LB än stöttning av HW.
Men det är klart att hon ska stöttas så att hon orkar med att möta sin angripare i
rätten när det går till åtal. För det kommer det säkert att göra eftersom hon gjort
en polisanmälan.....
Tycker du inte att det är ens LITE underligt att hon inte anmält det hela med hänvisning
till att hon var rädd för vad som skulle hända om hon anmälde? Men någon rädsla för att
sitta i TV och anklaga någon för våldtäkt (denna"någon" som genast outades som LB)
verkar inte finnas.
Man kan säga en hel del om HW, men rädd för konsekvenser tror jag inte förknippas
med den kvinnan.